Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
It goes on:

Schermafbeelding 2018-07-20 om 10.14.48.png
 
Ja, die vraag heb ik vorige week bij de dealer ook gesteld. De goede jongen had geen idee (waar ik het over had)...hij constateerde zelf dat er geen Sim kaart in de auto zat en kon ook niet verklaren waar deze data dan wel vandaan kwam.. er stond zelfs dat laadpunten "beschikbaar" waren... Overall beeld was - we dumpen een database, maar hebben geen idee wat de functionaliteit is... wat moetje als je een lader nodig hebt met die informatie die je hier op de foto ziet..

zal een volgende keer nog eens wat foto's maken van alle selectieopties voor te tonen laadpunten ... veel te veel en volstrekte kolder.. Degene die dat heeft gemaakt heeft echt geen idee waar hij mee bezig was.
Overigens maakt Jaguar op de website gebruik van chargemap. ook gen enkele kennis over thuisladen - kreeg een folder mee van eneco...
op mijn vragen over snelladen en lange ritten, werd d vraag gesteld hoe vaak ik naar het buitenland ga..tsja

View attachment 318182

Jaguar heeft een contract (volgens mij) met Plugsurfing: Plugsurfing - Overal eenvoudig je elektrische auto opladen.
 
Klopt - dat is het!

Vandaag bij andere dealer opnieuw geprobeerd een test-drive in te plannen - bij de eerste wordt ik al weken aan het lijntje gehouden met kulverhalen ("de website om in te schrijven is nog niet klaar.."). Blijkt nu dat er gewoon nog software-issues zijn - de batterij mag (nog) niet onder 30% SoC komen. Ze durven dus de auto gewoon niet mee te geven. Er is inmiddels een wachtlijst voor potentiële kopers - ze gaven me vrij weinig kans mocht ik er een willen hebben. Kan op 31/12 nog wel deze oranje uitvoering krijgen. Tegen nieuwprijs. 5k gereden, demo auto, afgerost door dealers en journalisten in Portugal.

IMG_3258.jpg


mwah... dacht het niet. Ik ga toch echt niet in een oranje gekleurde auto rijden!
Had het met de heren nog even over luchtweerstand,hogere snelheden en het effect op je range... ze keken of ze water zagen branden, begonnen wel over goed afwerking enzo van de auto als belangrijk verschil met Tesla.. Hadden lig de Jaguar verkoop-adviezen goed gelezen.
 
Last edited:
Klopt - dat is het!

Vandaag bij andere dealer opnieuw geprobeerd een test-drive in te plannen - bij de eerste wordt ik al weken aan het lijntje gehouden met kulverhalen ("de website om in te schrijven is nog niet klaar.."). Blijkt nu dat er gewoon nog software-issues zijn - de batterij mag (nog) niet onder 30% SoC komen. Ze durven dus de auto gewoon niet mee te geven. Er is inmiddels een wachtlijst voor potentiële kopers - ze gaven me vrij weinig kans mocht ik er een willen hebben. Kan op 31/12 nog wel deze oranje uitvoering krijgen. Tegen nieuwprijs. 5k gereden, demo auto, afgerost door dealers en journalisten in Portugal.

View attachment 318408

mwah... dacht het niet. Ik ga toch echt niet in een oranje gekleurde auto rijden!
Had het met de heren nog even over luchtweerstand,hogere snelheden en het effect op je range... ze keken of ze water zagen branden, begonnen wel over goed afwerking enzo van de auto als belangrijk verschil met Tesla.. Hadden lig de Jaguar verkoop-adviezen goed gelezen.
Dan zou ik ook bedanken...
 
De I-Pace zelf denkt daar anders over hoor... 15 uur voor bijna 1.500 km's... en ook nog telkens tot 80% laden..


View attachment 318173
Iemand deze rit, of vergelijkbaar, ooit werkelijk geprobeerd met een I-Pace? Nu, zomervakantie, lijkt het me de uitgelezen kans om dit te doen, ipv de mensen dood te gooien met stoplichtsprintjes en advertorials dat de Jag echt beter is afgewerkt dan de Tesla. 15 uur voor 1500 km klinkt op papier/navigatiescherm wel snel, maar klinkt in mijn ogen ook redelijk onrealistisch, vooral als daar ook een Schuko laadsessie tussen tig laadstops zit (zelfs met een ICE moet je aardig doortrappen inclusief tankstops). Ik vermoed dat de navigatie zich rijk rekent door alleen de rijtijd te meten, en niet de laadtijd erbij te rekenen (vermoed dat je dan nog een dag extra moet rekenen)

Als Jaguar een 1-to-1 roadtrip naar Zuid-Europa tegen een Model X wilt doen, hoor ik graag welk hotel ze geboekt hebben als eindbestemming :) Ik kan wel wat dagen in augustus vrij nemen met mijn X :) (JaguarNL, graag een hotel met een goed zwembad en een golfbaan in de buurt, zodat ik me niet hoef te vervelen tijdens het wachten wanneer de I-Pace eindelijk zal arriveren :) )
 
De I-Pace zelf denkt daar anders over hoor... 15 uur voor bijna 1.500 km's... en ook nog telkens tot 80% laden..


View attachment 318173

Als ik terugdenk aan het 48uurs-record waaraan ik samen met 4 andere Model S-en uit Nederland heb meegedaan, denk ik dat bovenvermelde rit van 1.500km in 15 uur zelfs met een Model S en Superchargers een echte uitdaging is! Misschien met een 100D en vertrek met volle accu.
Een I-Pace zal dat met de huidige laadinfrastructuur 100% zeker niet gaan halen.
 
Als ik terugdenk aan het 48uurs-record waaraan ik samen met 4 andere Model S-en uit Nederland heb meegedaan, denk ik dat bovenvermelde rit van 1.500km in 15 uur zelfs met een Model S en Superchargers een echte uitdaging is! Misschien met een 100D en vertrek met volle accu.
Een I-Pace zal dat met de huidige laadinfrastructuur 100% zeker niet gaan halen.
Zat ik ook te denken.

Gemiddelde van 90km/h is een handige vuistregel voor lange afstanden.
 
Over de OTA updates.... FullyCharged heeft met mensen van Jaguar de auto doorlopen. Met een meneer de techniek en met de ander het interieur/design. Wat me daarbij opviel (naast de jaren 80 uitstraling van de diverse technische modules ten opzichte van de geïntegreerde modules van de Model 3), is dat de Jaguar meneer vertelde dat OTA updates mogelijk zijn....voor de "BMS". Dus dat ik net lees dat er via OTA updates getweekt gaat worden aan SoCs en laadsnelheden, bedenk dat dit het enige is wat men OTA kan updaten. Als de info van FullyCharged correct is...en ik heb geen reden aan te nemen dat het niet zou kloppen.
 
Zou mij niets verbazen. Het OTA toevoegen van nieuwe functiies, functionele updates en improvements etc. gaat zo in tegen de bestaande manier van werken en geld verdienen die de gevestigde autoindustrie de afgelopen100 jaar kenmerkt. Als je wat nieuws wilt, dan koop je maar een nieuwe auto, op z'n minst ga je er voor betalen. Ze hebben er ook geen enkel belang bij dat een auto een miljoen km's mee kan - want des te langer het duurt voordat je weer bij de dealer staat. Ik heb al eerder in 2014 tijdens een presentatie bij een van grote importeurs ze gewaarschuwd dat in the end concurreren met een bederijf als Tesla heel moeilijk zal worden. Dat was in de tijd dat de hele industrie geen cent gaf voor Tesla en EV's.
Bij Musk gaat het in de eerste plaats om The Why, dan de How en pas in de laatste plaats om het What (de auto - vrij naar Simek). De traditionele industrie komt niet verder dan die auto ("mooie afwerking meneer"). Ik betwijfel zelfs of het OTA is op de manier die wij ervaren - en of het niet gewoon bij en door de dealer uitgevoerd moet worden.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and FVO
Oepsie.... sta je straks daar langs de snelweg in een najaarsstorm. Hopen dat de snackshop van het aanpalende benzinestation nog open is:cool:
Maar misschien de deur niet dichtdoen als je de stekker erin prikt, of laadt ie dan helemaal niet?
 
Niet echt handig... Zeg maar dramatisch.
Ik gebruik de snelladers voornamelijk voor vakanties. We rijden 's nachts en dan liggen de kinderen heerlijk achter te slapen. En mijn partner voorin. Ik sluit de snellader aan, en zet de wekker over 40 minuten. Ga lekker onderuit zitten in de auto en val in slaap.
Niet dus. Sta je daar in het donker 40 minuten te wachten buiten de auto.
 
  • Like
Reactions: FVO