Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Kan me bijna niet voorstellen dat dit ‘by design’ is en straks in de ‘1.0’ software nog steeds het geval zal zijn. Eerder een tijdelijke bug.
Maar design of bug... hier loop je toch meteen tegenaan als je als ontwikkelaars de auto in de praktijk gaat testen?

Of juist wel "by design". Wellicht wordt het te gevaarlijk geacht om in de auto te blijven tijdens het laden....
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Of juist wel "by design". Wellicht wordt het te gevaarlijk geacht om in de auto te blijven tijdens het laden....
Vanwege elektromagnetische straling? Lijkt me sterk. Bovendien zou je verwachten, als ze zich daar echt zorgen over maken, dat de auto ook waarschuwingen zou moeten geven, “make sure that all passengers and pets are outside the car when charging”. Want je zou je kinderen of honden nog steeds in de auto kunnen laten zitten, de deuren dicht kunnen doen, en het laden kunnen starten. Lijkt me zeer slechte PR.
 
Vanwege elektromagnetische straling? Lijkt me sterk. Bovendien zou je verwachten, als ze zich daar echt zorgen over maken, dat de auto ook waarschuwingen zou moeten geven, “make sure that all passengers and pets are outside the car when charging”. Want je zou je kinderen of honden nog steeds in de auto kunnen laten zitten, de deuren dicht kunnen doen, en het laden kunnen starten. Lijkt me zeer slechte PR.

Ik bedoelde ook niet de elektromagnetische straling;)

Ook gezien de berichten m.b.t. beperkingen in opladen en ontlading lijkt het dat ze zelf de accu's niet vertrouwen....:eek:
 
Er is toch ook een keer een S afgebrand aan een SuC. Dacht in Noorwegen.
klopt. maar dat was door een slechte afdichting waardoor er een kruipstroom was ontstaan. betekent dus warmte, die niet wegkan en uiteindelijk zelfontbranding van kunststoffen.
stel dat je in de auto zou zitten :
tegen dat de auto echt in de fik staat ben je al lang allemaal in veiligheid.

mbt de IPace : al die "journalisten" die met de I-pace gereden hebben in Portugal, hebben dat uiteraard niet opgemerkt.;)
die zaten 'in de olie':p
 
In Portugal hebben ze niet gesproken over laden en konden de journalisten niet zien wanneer en hoe de autos geladen werden.
het is mij wat onduidelijk of je dit serieus bedoeld of eerder als sneer naar de journalisten. ;)

wat mij betreft : opladen van een electrische auto is essentieel.
zelfs een leek die nog nooit een electrische auto gezien heeft vraagt mij eerst naar range, maar de tweede vraag gaat over laden.

als je dat als zogenoemde autojournalist niet meeneemt in uw journalistiek werk, dan is het duidelijk dat je je laat verblinden door al wat er bij zo'n snoepreisje rondhangt - in plaats van de essentie voor ogen te houden.
 
Last edited:
Autojournalisten hebben nu absoluut geen idee wat elektrisch rijden inhoudt.
Kunnen de autojournalisten überhaupt iets nuttigs over auto’s kunnen melden? Beetje de flyer overtikken die de communicatiemedewerker je in je handen heeft gedrukt en je laten verwennen in een luxe hotel op kosten van de fabrikant is volgens mij al geruime tijd “business as usual”. Je gaat je natuurlijk niet kritisch uiten over de minpunten van de gepresenteerde auto waarmee je in polonaise door het pittorreske landschap hebt mogen cruisen met als kers op de appelmoes een goed gevulde goodiebag (hier zullen vast niet alleen een paar pennen en een sticker in hebben gezeten), met het risico de uitnodiging van het volgende snoepreisje te verliezen.
 
  • Like
Reactions: wooter and S-19910
Voor mensen die nog niet scherp hebben wat de interne lader van de I-Pace in de praktijk betekent...

.."gisteravond nog maar een range over van 70km en een kwart van de batterij... ik heb aan een 11kW EV-box geladen.. die heeft er voor gezorgd dat we nu 70% SoC hebben… "
(let wel, het is op dat moment 8:00 s’ochtends)

Klopt als een bus, hij zal effectief op 3.7kW hebben geladen, 15km per uur erbij, totaal 150km?
Van 25 naar 70% = +/- 40kWh.

Zonde van die mooie 11kW lader :cool:

En dan sta je dus vroeg op omdat je een lange reis voor de boeg hebt.
Had je hem dus eigenlijk lekker tot 100% vol willen laden.....
 
Last edited:
Sterker nog, hij moet nog even naar een snellader om de Jag nog even tot 100% af te toppen. Ik hoop dat ze bij FastNed even opletten, ik voorspel dat het nog weleens druk zal gaan worden bij de FastNed stations. ;)
 
  • Like
Reactions: julianNLx
Nog even wat over de elektrische Audi.

Een Duitse vriend van mij was een avondje doorgezakt met een Audi ingenieur, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de e-tron. Eén van de dingen die hij vertelde was dat Audi begin dit jaar een early Model 3 had laten invliegen uit de VS. Ze hadden er bijna $200.000 voor betaald. Ze hebben die M3 vervolgens wekenlang getest op hun testbaan. Daarna was het plan om de auto helemaal uit elkaar te halen. Maar eerst wilden ze de software veiligstellen. Toen ze daarmee begonnen, verscheen er een melding op het scherm:

Viel Erfolg mit dem Dieselskandal!

In het Duits dus! Daarna ging het scherm op zwart, en was de software gewist. Ze vonden het wel een goede grap. Ze hebben die softwarepig uiteindelijk toch te pakken gekregen, beweerde hij.