Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Leuke mededeling en grote opluchting. In 2020 zouden er wel 20 waterstofstations zijn. Nederland is 42.508 km² groot. Dus 1 stations voor ruim 2.000 km².
Mooie slotzinnen.

De Nexo is een technisch huzarenstuk voor de toekomst van gisteren. Mocht nochtans het stroomnetwerk crashen of een grondstoffencrisis de batterijproductie lamleggen, dan heeft Hyundai Eerste Hulp.

Zou onze journalist niet weten dat er ook in een Nexo ook een flinke accu zit?
 
  • Like
Reactions: FVO
Zou onze journalist niet weten dat er ook in een Nexo ook een flinke accu zit?

Is 1,56 kWh een grote accu?

Voor 40 kWh hebben E in ieder geval minder grondstoffen nodig :)

De accu levert maximaal 40 kW.

Nexo accu.jpg
 
  • Informative
Reactions: job-lek
In een brandstofcel zitten iridium en flink wat platina. Dat wordt allemaal verbruikt en is niet, zoals kobalt en lithium in accu's, te recyclen.

Net als bij de ontwikkeling van accu's wordt bij de ontwikkeling van brandstofcellen gekeken hoe het aandeel van dure grondstoffen gereduceerd kan worden. Het aandeel platina is dan ook dalende, tot grote spijt van sommige speculanten in grondstoffen.

Platinum's fuel-cell car bonanza proves elusive | Reuters
 
  • Like
Reactions: job-lek
Er is een draadje over waterstof. Daar is al uitentreuren voorgerekend dat waterstof flauwekul is, niet meer dan een poging om mensen van de EV te houden en langer benzine te rijden. Er zullen nooit flinke aantallen waterstofauto's komen. Niemand is bereid om en veel meer te betalen (nu €.50,00 voor amper 375 tot 400 km) en de ongemakken van de waterstofauto voor lief te nemen.

Voor wie zich erin wil verdiepen is dit een mooie start. Vooral in de Q&A staat veel nuttige informatie en worden stereotiepe misvattingen de wereld uit geholpen. https://www.linkedin.com/pulse/waterstof-trappen-we-er-niet-hans-noordsij/
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Mooie slotzinnen.

De Nexo is een technisch huzarenstuk voor de toekomst van gisteren. Mocht nochtans het stroomnetwerk crashen of een grondstoffencrisis de batterijproductie lamleggen, dan heeft Hyundai Eerste Hulp.

Zou onze journalist niet weten dat er ook in een Nexo ook een flinke accu zit?

Nou, veel succes met “tanken” als stroomnet crasht. Je kunt ook geen waterstof, benzine of diesel tanken als je geen stroom hebt. Dat vergeten ze altijd te vermelden.
 
Nou, veel succes met “tanken” als stroomnet crasht. Je kunt ook geen waterstof, benzine of diesel tanken als je geen stroom hebt. Dat vergeten ze altijd te vermelden.

Onzin! Je kunt uitstekend waterstof tanken als de stroom uitvalt zoals deze heren demonstreren. Duurt effe, maar je hoeft niet meer naar de sportschool.

Ik vind het argument ook wel grappig dat waterstofauto's weer elektriciteit kunnen terugleveren aan het net. Ze vergeten altijd de beroerde efficiency te vermelden en het feit dat elektrische auto's dit ook kunnen en nog eens veel efficiënter ook. Tevens wordt vergeten te vertellen het bij waterstofauto's éénrichtingverkeer is en bij elektrische auto's verkeer in beide richtingen mogelijk is.
 

Attachments

  • drivers pump.jpg
    drivers pump.jpg
    163.9 KB · Views: 29
Last edited:
  • Helpful
  • Funny
Reactions: job-lek and nico180
View attachment 362798 Was dit al bekend hier?
Rekening klopt sl niet. 80kWh capaciteit 22,2kWh/km verbruik en ruim 400km range. Beide laatste volgens WLTP. Kan dus niet.
Info vanuit het Mercedes tijdschrift 'Me' .
Kan toch wel? Gecombineerd is verbruik van stad en buitenweg.
Als voor de range berekening buitenweg zwaarder telt, kan je dus een lager verbruik halen dan gecombineerd en dus een hogere range halen.
Staat toch nergens in wltp dat de range op basis is van gecombineerd verbruik?
 
  • Informative
Reactions: job-lek