Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • upload_2018-12-8_0-51-39.jpeg
    upload_2018-12-8_0-51-39.jpeg
    48.9 KB · Views: 58
Vandaag een lange proefrit met de e-Niro, na vorige week al even kort kennis te hebben gemaakt, en de knoop doorgehakt. Wordt een e-Niro in meest luxe uitvoering. Een Tesla model 3 zal vast sportiever rijden, maar achterin is de Niro groter en praktischer met zijn 5e deur, zeker met kamperen en andere buitenactiviteiten handiger. Verder super de luxe t/m stoelkoeling en verwarmd stuurwiel, adaptieve cruise control, adaptieve regen, lane following assistent, dode hoek waarschuwing en wat al niet meer. Klassiek jasje, maar onderhuids bij de tijd.

Gisteren model 3 in Groningen bekeken. Op de terugweg even langs de Kia dealer gereden en daar de e-Niro bekeken. Zonder meer een mooie auto. Toen mijn vrouw en ik daarna in de S naar huis reden, maakte zij een opmerking over de vele knopjes in de Kia :D en of ze kon onthouden waar al die knopjes voor dienden.
 
Gisteren model 3 in Groningen bekeken. Op de terugweg even langs de Kia dealer gereden en daar de e-Niro bekeken. Zonder meer een mooie auto. Toen mijn vrouw en ik daarna in de S naar huis reden, maakte zij een opmerking over de vele knopjes in de Kia :D en of ze kon onthouden waar al die knopjes voor dienden.

de e-niro is wat dat betreft een zeer traditionele auto. Jullie gaan voor de model 3 dus :)
 
Mijn ervaring met de Ioniq, ook zo veel knopjes, is dat het wel allemaal redelijk intuïtief werkt; het is inderdaad wat overdonderend in het begin, maar het went snel. Het multi-media systeem is ook prima te doorgronden en werkt best vlot en je kan een eigen menu maken zodat je de meest gebruikte opties snel bij elkaar hebt. Ik zou zeggen proefrit en eens door het systeem heen lopen. Android auto en Apple Carplay werken ook en beiden ondersteunen ook b.v. Waze. Trouwens: alleen Apple Carplay is officieel in NL, op android moet je de developer option aanzetten en laden van andere bronnen zodat je bij b.v. apkmirror (betrouwbare site) Android Auto kan downloaden. Het is nog steeds een vraag wanneer Google Android Auto officieel in NL aanzet.
 
Yep, ook bij Android auto. Ik denk dat ze dit doen vanwege het stroomverbruik en het dataverkeer tussen de display van de auto en de telefoon. BT zal te weinig bandbreedte hebben, dus dan zou het via Wifi moeten. Zo doet b.v. de Canon app bij een digitale camera: hij zet met BT de wifi verbinding op en dan kan die ook alles laten zien wat de camera ziet.