Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom niet verder dan € 119.200. Nog steeds veel geld dat is waar en duurder dan het was.
Uiteraard kan je een E-tron kiezen voor € 86.000. Het is alleen geen vergelijkbare auto.
Mijn S75D kwam op 92.450 en heeft nog steed veel meer range en opties dan een E-tron.
De S75D is overigens in NL nog steeds leverbaar bij een aantal leasemaatschappijen.

Als je de auto zelf koopt en de inruil garantie van Tesla neemt dan is deze veel goedkoper dan via operational lease.
Ik denk dat leasemaatschappijen voor een belangrijk deel afhankelijk zijn van Old auto en dat je dat ziet in de leaseprijzen.
Ook lijkt het erop dat ze vooral de I-pace nog proberen kwijt te raken. Nu bijna 2 maanden on het nieuwe jaar hebben de leasemaatschappijen nog steeds een ruime voorraad 2018 auto's met de fiscale voordelen van 2018....
 
....kost korting inbegrepen (kent men niet bij Tesla)


Dat vind ik nu net leuk aan Tesla : geen kortingen.
Ik weet nu zeker dat iedereen die dezelfde uitvoering heeft gekozen als ik met m'n 3; dezelfde prijs betaalt als ik.
Al dat gedoe met afpingen vind ik allesbehalve leuk.
Eerst wat opties gratis bijvragen, dan wat korting op de totaalprijs, dan de opties terug eraf gooien aan de listprice... Been there, done that maar het is niet mijn ding.
Altijd wandelde ik buiten met het gevoel dat ik teveel betaald had tegenover diegene die net voor mij ook besteld had.


Maar aan de andere kant kan je toch ook een Tesla goedkoper kopen dan volgens de configurator.
Loop eens tegen het einde van het kwartaal, pakweg 2weken ervoor, binnen in een store en informeer naar stockwagens.
Kans is groot dat je een (véél) betere prijs scoort.
Als de verkoper (enfin, ze hebben een andere leuke titel;)) moeite doet, kijkt hij/zij ook in de lijst van de andere Europese landen, en misschien vind je iets dat jouw wel past.
 
Afpingelen is aan mij ook niet besteed, Ik kreeg de korting trouwens spontaan. Als je prijzen gaat vergelijken is het wel belangrijk te beseffen dat de prijzen bij Tesla in principe netto-prijzen zijn terwijl je bij anderen dan weer nog een flinke korting krijgt.
Even iets anders, tegen einde van het jaar beschikbaar, elektrische peugeot 208 met volgende specificaties. Wel driefasig laden blijkbaar.
Peugeot e208.JPG
:
 
  • Like
  • Informative
Reactions: basvk and Karim DB
Afpingelen is aan mij ook niet besteed, Ik kreeg de korting trouwens spontaan. Als je prijzen gaat vergelijken is het wel belangrijk te beseffen dat de prijzen bij Tesla in principe netto-prijzen zijn terwijl je bij anderen dan weer nog een flinke korting krijgt.
Even iets anders, tegen einde van het jaar beschikbaar, elektrische peugeot 208 met volgende specificaties. Wel driefasig laden blijkbaar.View attachment 380366 :
Vergeet ook niet dat leasemaatschappijen normaliter kortingen in percentages met dubbele cijfers weten te bedingen en gegarandeerde restwaardes. Dat is bij Tesla toch wat anders en werkt natuurlijk door in de maandprijzen.
 
Vergeet ook niet dat leasemaatschappijen normaliter kortingen in percentages met dubbele cijfers weten te bedingen en gegarandeerde restwaardes. Dat is bij Tesla toch wat anders en werkt natuurlijk door in de maandprijzen.

Met hun lage marges staat ze straks wel allemaal het water aan de lippen wanneer de ICE-markt instort (uitstelgedrag, minder consumentenvertrouwe) en er op de EV-markt nog weinig geld verdiend wordt (Tesla heeft daar als enige goede marges). Wie mag ze dan redden? Juist ja, de belastingbetaler. Moeten we die kortingen alsnog terugbetalen.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Voor de leasemaatschappijen werden ook vaak Business uitvoeringen gemaakt voor de NL leasemarkt.
Is een standaard auto met een paar extra optie voor de standaard prijs.
Particulier is zo'n auto nieuw niet te koop en daardoor extra leuk geprijsd in de lease en minder bijtelling.
Over sjoemelen met fiscale bijtelling gesproken.;)
 
  • Like
Reactions: Cloxxki
Ik weet nu zeker dat iedereen die dezelfde uitvoering heeft gekozen als ik met m'n 3; dezelfde prijs betaalt als ik.

Behalve de Chinezen die EAP gratis kregen. Of de Amerikanen die een 'showroommodel' met 50km op de teller kochten. Of diegenen die kochten voor de prijsverhoging. Of net na het afschaffen van FSD. Etc. etc. Om nog niet te spreken dat van wat je betaalt hebt bij de ene wel onmiddellijk komt en bij de andere niet (spoiler, laadkabel, ...). Kortom, ook bij een Tesla kopen is er toch wel wat variatie mogelijk op de "waar voor je geld" verhouding. Je kan zeggen : iedereen in exact dezelfde omstandigheden betaalt hetzelfde. Maar in de praktijk maak je die omstandigheden ook zelf een beetje. Je ziet dus meer dan genoeg posts hier op het forum van mensen die om allerlei overwegingen besluiten hun aankoop net te vervroegen of net te verlaten met de bijbehorende 'angst' van een voordeel te missen. En dan stopt het na levering natuurlijk helemaal niet. Ben je een bekende Tesla-tuber en is er iets mis, dan krijg je de VIP behandeling waarbij je mirakuleus als eerste terecht in de eigen body shop. Ben je gewoon klant kan je weken of zelfs maanden wachten op je onderdelen...
 
Behalve de Chinezen die EAP gratis kregen. Of de Amerikanen die een 'showroommodel' met 50km op de teller kochten. Of diegenen die kochten voor de prijsverhoging. Of net na het afschaffen van FSD. Etc. etc. Om nog niet te spreken dat van wat je betaalt hebt bij de ene wel onmiddellijk komt en bij de andere niet (spoiler, laadkabel, ...). Kortom, ook bij een Tesla kopen is er toch wel wat variatie mogelijk op de "waar voor je geld" verhouding. Je kan zeggen : iedereen in exact dezelfde omstandigheden betaalt hetzelfde. Maar in de praktijk maak je die omstandigheden ook zelf een beetje. Je ziet dus meer dan genoeg posts hier op het forum van mensen die om allerlei overwegingen besluiten hun aankoop net te vervroegen of net te verlaten met de bijbehorende 'angst' van een voordeel te missen. En dan stopt het na levering natuurlijk helemaal niet. Ben je een bekende Tesla-tuber en is er iets mis, dan krijg je de VIP behandeling waarbij je mirakuleus als eerste terecht in de eigen body shop. Ben je gewoon klant kan je weken of zelfs maanden wachten op je onderdelen...
Er zijn toch ook voorbeelden van bekende Tesla-tubers die heeeeel lang op de levering van hun 3 moeten wachten:(
 
Behalve de Chinezen die EAP gratis kregen. Of de Amerikanen die een 'showroommodel' met 50km op de teller kochten. Of diegenen die kochten voor de prijsverhoging. Of net na het afschaffen van FSD. Etc. etc. Om nog niet te spreken dat van wat je betaalt hebt bij de ene wel onmiddellijk komt en bij de andere niet (spoiler, laadkabel, ...). Kortom, ook bij een Tesla kopen is er toch wel wat variatie mogelijk op de "waar voor je geld" verhouding. Je kan zeggen : iedereen in exact dezelfde omstandigheden betaalt hetzelfde. Maar in de praktijk maak je die omstandigheden ook zelf een beetje. Je ziet dus meer dan genoeg posts hier op het forum van mensen die om allerlei overwegingen besluiten hun aankoop net te vervroegen of net te verlaten met de bijbehorende 'angst' van een voordeel te missen. En dan stopt het na levering natuurlijk helemaal niet. Ben je een bekende Tesla-tuber en is er iets mis, dan krijg je de VIP behandeling waarbij je mirakuleus als eerste terecht in de eigen body shop. Ben je gewoon klant kan je weken of zelfs maanden wachten op je onderdelen...

sorry, maar dat slaat nergens op.

Iedereen die voor een prijsverhoging kocht, had een lagere prijs dan al diegenen die na een prijsverhoging kochten.
Iedereen die voor een prijsverlaging kocht, had een hogere prijs dan al diegenen die na een prijsverlaging kochten.
(voor dezelfde uitvoering, en in hetzelfde land - appelen met appelen vergelijken aub.)

Of wil je dat Tesla de prijzen voor eeuwig en altijd betonneert ? Niet echt realistisch hé.
 
Met hun lage marges staat ze straks wel allemaal het water aan de lippen wanneer de ICE-markt instort (uitstelgedrag, minder consumentenvertrouwe) en er op de EV-markt nog weinig geld verdiend wordt (Tesla heeft daar als enige goede marges). Wie mag ze dan redden? Juist ja, de belastingbetaler. Moeten we die kortingen alsnog terugbetalen.

Grappig dat net dit artikel online komt (Cleantechnica): The Osborne Effect On The Auto Industry | CleanTechnica
 
sorry, maar dat slaat nergens op.

Iedereen die voor een prijsverhoging kocht, had een lagere prijs dan al diegenen die na een prijsverhoging kochten.
Iedereen die voor een prijsverlaging kocht, had een hogere prijs dan al diegenen die na een prijsverlaging kochten.
(voor dezelfde uitvoering, en in hetzelfde land - appelen met appelen vergelijken aub.)

Of wil je dat Tesla de prijzen voor eeuwig en altijd betonneert ? Niet echt realistisch hé.

of verschil in rente % bij financiële lease (0,4 - 1-2,4 2,5 ..)
 
of verschil in rente % bij financiële lease (0,4 - 1-2,4 2,5 ..)
allez mannekes, komaan hé.

Als Tesla financiering aanbiedt voor 0.4%, geldt dit voor iedereen (die kredietwaardig is;)).
En als de rente stijgt, stijgt ze voor iedereen.
Ik heb geen weet van twee klanten die naast mekaar zaten, en waarbij de ene 0.4 kreeg, en de andere 2.5.
 
  • Like
Reactions: Edi99 and Hbrink
allez mannekes, komaan hé.

Als Tesla financiering aanbiedt voor 0.4%, geldt dit voor iedereen (die kredietwaardig is;)).
En als de rente stijgt, stijgt ze voor iedereen.
Ik heb geen weet van twee klanten die naast mekaar zaten, en waarbij de ene 0.4 kreeg, en de andere 2.5.

Alleen aan het einde van een kwartaal. Waarbij de één 1,95% moet betalen bij levering voor het einde van het kwartaal en op de 1e van het nieuwe kwartaal werd het 3,99%.
 
Alleen aan het einde van een kwartaal. Waarbij de één 1,95% moet betalen bij levering voor het einde van het kwartaal en op de 1e van het nieuwe kwartaal werd het 3,99%.

lijkt mij weinig waarschijnlijk.
In België alvast sluit je het contract af bij bestelling, niet bij levering.

En ja, dan is het bvb iedereen die besteld voor het einde heeft 1.95; en iedereen die besteld na het einde 3.99.

Wat helemaal anders dan à la tête du client.



(In mijn geval : ik heb de 3 gekocht via renting, aan de lage tarieven die toen (autosalon in B) golden. De auto zal pas ergens einde maart geleverd worden, zonder twijfel zal de rente dan hoger staan ! Maar ik ga uiteraard wel de lagere rente hebben - de voorwaardes ten tijde van de ondertekening van het contract zijn van tel.)
 
lijkt mij weinig waarschijnlijk.
In België alvast sluit je het contract af bij bestelling, niet bij levering.

En ja, dan is het bvb iedereen die besteld voor het einde heeft 1.95; en iedereen die besteld na het einde 3.99.

Wat helemaal anders dan à la tête du client.



(In mijn geval : ik heb de 3 gekocht via renting, aan de lage tarieven die toen (autosalon in B) golden. De auto zal pas ergens einde maart geleverd worden, zonder twijfel zal de rente dan hoger staan ! Maar ik ga uiteraard wel de lagere rente hebben - de voorwaardes ten tijde van de ondertekening van het contract zijn van tel.)

Hier spreek je ook de rente af bij het contract. Ik hen nergens geschreven dat dat anders was.

Ik wilde eigenlijk mijn S pas in september 2018 hebben toen ik in juni 2018 ben gaan proefrijden en bestellen.
Daar kreeg ik de keuze of nog geleverd krijgen voor 30-6 en een rente van 1,95% of in september geleverd krijgen en een rente van 3,99%.

Dit was uiteraard voor iedereen geldig.