Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rijd ook zowel in de KIA e-Niro als een M3 AWD. Kan mij vinden in veel punten van Prl.......

Een aantal zaken ervaar ik anders: ja, de positie in de Kia is fijner en bij uitstappen kom je niet met je kuit tegen de dorpel.Maar drempels neemt de KIA dramatisch (deinende, stuiterende happening waarbij van alles in de achterbak hoort ronddeinen, terwijl ik de Tesla juist uitstekend over drempels vind gaan.

De KIA heeft een zuinige aandrijflijn, totdat je boven de 110km/u komt. Dan stijgt het verbruik tov de Tesla erg hard. Binnen de randstad geen probleem (kan en mag je toch niet vaak harder dan 100), maar daar buiten is het wel een dingetjes.

Laden is van een andere order. Recent zat ik te kijken naar mijn NewMotion declaraties. De hoeveelheid die Tesla laadt in 3 uur, duurt 13 uur bij de Kia. Tussendoor even laden aan een slimme paal heeft daarom ook maar weinig zin.
 
De allereerste 100% elektrische MINI, de MINI Electric. Vanaf €34.900,- stapt u vanaf maart 2020 in Prijzen MINI Electric zijn bekend! |

Let op jongens en meisjes, ik denk dat we deze Mini veel gaan zien in 2020. Ook in het fiscale regime van 2020 is dit een fijne auto (altijd onder de 45K). BMW kwaliteit afwerking, die laatste twee versies zijn echt loaded met opties, stukken leuker dan de i3... Dit wordt hoe dan ook een populaire leasebak voor hippe young professionals.
 
Let op jongens en meisjes, ik denk dat we deze Mini veel gaan zien in 2020. Ook in het fiscale regime van 2020 is dit een fijne auto (altijd onder de 45K). BMW kwaliteit afwerking, die laatste twee versies zijn echt loaded met opties, stukken leuker dan de i3... Dit wordt hoe dan ook een populaire leasebak voor hippe young professionals.

Tsja, zeker een leuke bak, maar met die range/batterij is het niet echt een Tesla concurrent.

Sowieso vraag ik me een beetje af waar ze zich met een 33kWh batterij proberen te positioneren. Nagenoeg alle concurrenten komen toch echt een stuk verder en range blijft wel een zeer belangrijk punt voor EVs. In ieder geval tot de 400km ofzo

De gestelde 235 ofzo voor de mini is in de winter dus gewoon maar 175 en dat is dan ook nog WLTP, dus reken in de praktijk op jog geen 150
 
Let op jongens en meisjes, ik denk dat we deze Mini veel gaan zien in 2020. Ook in het fiscale regime van 2020 is dit een fijne auto (altijd onder de 45K). BMW kwaliteit afwerking, die laatste twee versies zijn echt loaded met opties, stukken leuker dan de i3... Dit wordt hoe dan ook een populaire leasebak voor hippe young professionals.

Akkoord, er zal zeker een publiek voor zijn. Ik ben echter inderdaad wel benieuwd hoe die 144 Miles WLTP zich zal vertalen in echte kilometers.
 
Tsja, zeker een leuke bak, maar met die range/batterij is het niet echt een Tesla concurrent.

Sowieso vraag ik me een beetje af waar ze zich met een 33kWh batterij proberen te positioneren. Nagenoeg alle concurrenten komen toch echt een stuk verder en range blijft wel een zeer belangrijk punt voor EVs. In ieder geval tot de 400km ofzo

De gestelde 235 ofzo voor de mini is in de winter dus gewoon maar 175 en dat is dan ook nog WLTP, dus reken in de praktijk op jog geen 150

Ik denk niet dat ze meer accu in deze auto hebben kunnen proppen zonder dat dit ten koste gaat van de passagiers en/of kofferruimte.

Prijstechnisch is hij exact op het niveau van de ICE tegenhanger van de Mini gepositioneerd, dus ik verwacht dat er wel een paar de jump gaan maken. Mini (lees BMW) zal blij zijn als er genoeg van verkocht gaan worden in 2020 om zo min mogelijk boete te betalen voor het niet halen van de emissiegrenzen. Zo min mogelijk, wat ik denk niet dat ze die grens gaan redden.
 
Let op jongens en meisjes, ik denk dat we deze Mini veel gaan zien in 2020. Ook in het fiscale regime van 2020 is dit een fijne auto (altijd onder de 45K). BMW kwaliteit afwerking, die laatste twee versies zijn echt loaded met opties, stukken leuker dan de i3... Dit wordt hoe dan ook een populaire leasebak voor hippe young professionals.
Absoluut interessant, bijvoorbeeld als tweede auto. Dan is een range van 150km in de winter of nog minder totaal geen issue.
 
Let op jongens en meisjes, ik denk dat we deze Mini veel gaan zien in 2020. Ook in het fiscale regime van 2020 is dit een fijne auto (altijd onder de 45K). BMW kwaliteit afwerking, die laatste twee versies zijn echt loaded met opties, stukken leuker dan de i3... Dit wordt hoe dan ook een populaire leasebak voor hippe young professionals.

E-golf dan als 2e auto of minder hippe lease bak: nu 299,-/maand private lease (spotprijs, ze willen er vanaf).

e-Golf Private Lease Volkswagen
 
Op o.a. tweakers de vermelding over de Volvo xc40. Positief is bijvoorbeeld het trekgewicht. Ben wel erg benieuwd naar de praktijk range.
Met een cw waarde van 0,34 en een accu van 78kWh, kijkt mij de opgegeven range van 400 km erg onrealistisch als ik dat vergelijk met mijn praktijk range met een model s en 85kWh batterij, waarbij een max range van 380 de praktijk is
 
Op o.a. tweakers de vermelding over de Volvo xc40. Positief is bijvoorbeeld het trekgewicht. Ben wel erg benieuwd naar de praktijk range.
Met een cw waarde van 0,34 en een accu van 78kWh, kijkt mij de opgegeven range van 400 km erg onrealistisch als ik dat vergelijk met mijn praktijk range met een model s en 85kWh batterij, waarbij een max range van 380 de praktijk is

WLTP (voorlopige) laat zien dat je met de Model 3 30% meer range hebt. En dat voor hetzelfde geld. Toont eens temeer aan hoe ver Tesla als EV is.
 
Toch een opmerking over het vergelijken van de range op papier. Die wordt wat vertekend omdat Tesla toelaat om te overladen tot wat ze dan 100% noemen, met als expliciete boodschap dat je het eigenlijk niet al te veel mag gebruiken op gevaar van degradatie. Op een verre verplaatsing is het al helemaal een niet bruikbaar stuk van de range omdat volladen tot 100% erg lang duurt.
Bij een aantal andere merken blokkeert men die bovenbuffer altijd.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: JanG007
Toch een opmerking over het vergelijken van de range op papier. Die wordt wat vertekend omdat Tesla toelaat om te overladen tot wat ze dan 100% noemen, met als expliciete boodschap dat je het eigenlijk niet al te veel mag gebruiken op gevaar van degradatie. Op een verre verplaatsing is het al helemaal een niet bruikbaar stuk van de range omdat volladen tot 100% erg lang duurt.
Bij een aantal andere merken blokkeert men die bovenbuffer altijd.
Onderweg is laden naar 100% onbruikbaar, behalve als je onderweg ergens overnacht.
Thuis is het heel prettig dat je naar 100% kunt laden. Als ik op een dag 350 tot 400 km moet rijden, laad ik steevast tot 100% en kom dan zonder Supercharger te gebruiken thuis. Wel laad ik van 90 tot 100% een uur voor vertrek om de accu zo kort mogelijk op 100% te houden.
Als ik de 'bovenbuffer' niet mag gebruiken, zou ik soms langs een Supercharger moeten. Deze mijd ik als de pest nu er meestal maar 80 kW laadsnelheid is die ook nog eens snel omlaag gaat.
 
E-golf dan als 2e auto of minder hippe lease bak: nu 299,-/maand private lease (spotprijs, ze willen er vanaf).

e-Golf Private Lease Volkswagen
Heeft iemand ervaring met private lease (in het algemeen dan wel via VW) van elektrische auto's? Raadt iemand dat aan? Er staat vanaf 299, maar als je doorklikt is het al snel 400 bij 15.000km/jaar en een andere lakkleur, en dan kan je nog niet eens zelf je opties kiezen (overigens vrij onduidelijk aangegeven wat er wel en niet op zit via deze website).