Hans Noordsij
Well-Known Member
Al 3x aangezet. Nu maar gestopt.
Volgens mij staat hij helemaal niet uit wat het leren van de AP betreft maar gaat het om doorleveren van info aan derden als Inrix.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Al 3x aangezet. Nu maar gestopt.
Vanaf 80k is toch wel erg veel geld voor een auto van ongeveer formaat Model 3 en dan zonder alle bijzonderheden die Model 3 meebrengt. Om concurrerend te zijn zou de prijs ook ongeveer op dat niveau moeten liggen. Ik zou het voorlopig maar even aanzien.
I merkte tussen 23-28mm banden en 60mm banden pas bij 40km/u echt verschil. Het kantelpunt zal misschien iets lager geweest zijn. Ik ben nogal groot, dus ben zelf een grote aerodynamische factor in het geheel.De vorm van het contactvlak bepaalt, naast de constructie en soepelheid van de band, de rolweerstand. Als het contactvlak vrijwel rond is, is de rolweerstand het laagst. Er is dan geen 'arm' waar de band tegenop hoeft te lopen. Hoe langer het contactvlak, hoe meer arm, en dus meer rolweerstand. Vervormingen door een kort contactvlak spelen geen rol.
Als er op rollenbanken wordt getest komen de smalle banden er relatief snel uit. Test ik diezelfde banden met mijn pendelmachine op gewoon asfalt, dan winnen de brede banden het altijd. En wie heeft er nu gelijk? Ik.
Nee, geen gekheid. Ik kan de banden ook testen met een vermogenmeter (SRM7) in mijn velomobiel. Dan blijken de brede banden de winnaar te zijn.
Nu is het niet zo dat wielrenners dan maar met 50 mm brede banden moeten gaan rijden, de luchtweerstand van brede banden levert boven de 30 km/u een kantelpunt op. Wel zie je in het profpeloton dat de renners in de afgelopen jaren van 21 mm via 23 en 25 mm, nu steeds meer met 28 mm brede banden gaan rijden. Dat doen ze uitsluitend om de laagste rolweerstand te krijgen. Daarnaast zijn 28 mm banden op slechter wegdek sowieso sneller en comfortabeler dan smallere bandjes.
Het is veel geld inderdaad, maar hij is veel groter dan de model 3 voor zover ik kan inschatten.Vanaf 80k is toch wel erg veel geld voor een auto van ongeveer formaat Model 3 en dan zonder alle bijzonderheden die Model 3 meebrengt. Om concurrerend te zijn zou de prijs ook ongeveer op dat niveau moeten liggen. Ik zou het voorlopig maar even aanzien.
Nee, bredere autobanden hebben een hogere rolweerstand en ... luchtweerstand. Bredere banden hebben een ongunstiger verhouding tussen breedte en hoogte van de band. Hoe hoger een band is hoe meer de wangen flexibel kunnen inveren. En dat inveren van een band kost minder energie dan het minder inveren van een lage band opvangen in demping.I merkte tussen 23-28mm banden en 60mm banden pas bij 40km/u echt verschil. Het kantelpunt zal misschien iets lager geweest zijn. Ik ben nogal groot, dus ben zelf een grote aerodynamische factor in het geheel.
Maar rollen bredere autobanden ook sneller?
Tesla heeft al vaker elektrische auto's op de markt gebracht, op de essentiële onderdelen is over model 3 meer bekend en met meer zekerheid dan over de I-Pace. Met name op twee onderdelen legt de I-Pace het af, snelladen en de zelfsturende functies. Met de model 3 kun je eenvoudig naar Zuid-Frankrijk rijden, voor de I-Pace is Lyon te ver. Het is een goede huurauto of als auto erbij. Voor veel mensen is dat genoeg natuurlijk.Verder moeten we van beide auto's nog maar afwachten wat ze ons brengen.
Over de model 3 weet ik officieel niet meer dan hoe de carrosserie er (globaal) uitziet en wat zijn minimale specs zijn, plus een handvol tweets van Elon..
Ik kwam deze tegen. Mooie Mercedes, de nieuwe AA klasse. Batterijen opladen / vervangen duurt wel even
http://sundown.me.uk/technology/mercedes-aa-class.mp4
hier nog een bericht: Friese dealer moet EV terugkopen na misleiding
hier nog een bericht: Friese dealer moet EV terugkopen na misleiding
Slechte zaak: een praktijk range van maximaal 100 km terwijl er 200 wordt genoemd....
Je bent ook wel een beetje dom als je jezelf 34 keer laat wegslepen.
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het op de radio hoorde. Alle vooroordelen van sceptici worden hiermee bevestigd. De woordvoerder van Nissan had ook al een zwak verhaal over verkeerde uitleg van de verkoper, wettelijke normen, etc. Hij kwam er niet meer uit....Zo, geen enkele dealer die nu nog elektrische auto's gaat verkopen, zonder de aangegeven range enorm te nuanceren, terwijl hij ondertussen de klant in een 'schone' diesel praat...