Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Citaat uit onderstaande URL:
“Nog niet alle voorwaarden zijn vervuld om deze voertuigen rendabel te maken,” zegt Wolfgang Bernhard (Head of Daimler Trucks & Buses). “Daarvoor moet de dieselprijs nog stijgen, moeten meer steden de toegang voor vervuilende voertuigen beperken en moeten schone voertuigen kunnen genieten van fiscale voordelen.”

Waarmee ze eigenlijk de bal terug slaan naar de politiekers :D

Mercedes-Benz onthult Urban eTruck, een 100% elektrische truck - Truck and Business
 
Lucid Motors presenteert bizarre Air
Tesla Model S: opgepast!
Lucid Motors presenteert bizarre Air | Autonieuws - AutoWeek.nl
7l8yt2ubrdaf_800.jpg
Valt het nou niemand op hoeveel er gekopieerd is van lijnen van de Model S? o_O
 
Valt het nou niemand op hoeveel er gekopieerd is van lijnen van de Model S? o_O
Op deze afbeelding misschien een klein beetje, maar op de andere in het artikel totaal niet. De deuken in de zijkanten lijken te diep, het dak staat er los op, en een aantal rare opsplitsingen van de carrosserie delen. Een aantal lijnen die plots geblokkeerd worden.o_O
Speciaal doen, om speciaal te doen is niet altijd ok.
Dat dit een kopie van onze S zou zijn, zie ik als een belediging.;)
 
Citaat uit onderstaande URL:
“Nog niet alle voorwaarden zijn vervuld om deze voertuigen rendabel te maken,” zegt Wolfgang Bernhard (Head of Daimler Trucks & Buses). “Daarvoor moet de dieselprijs nog stijgen, moeten meer steden de toegang voor vervuilende voertuigen beperken en moeten schone voertuigen kunnen genieten van fiscale voordelen.”

Waarmee ze eigenlijk de bal terug slaan naar de politiekers :D

Mercedes-Benz onthult Urban eTruck, een 100% elektrische truck - Truck and Business

Eigenlijk moeten ze zeggen: We zijn nog niet in staat om DIE truck te maken die men hoe dan ook graag wil hebben. Daarom moeten we het alleen op het kostenplaatje gooien en ook daar kunnen we nog niet veel kikkers van de kant duwen. En dus moet de "concurrentie" maar kunstmatig duurder gemaakt worden, dan maken we een kans. Ik wed dat als volgend jaar de semi van Tesla wordt gepresenteerd dit soort vragen helemaal niet zullen spelen en dat transporteurs (en chauffeurs!!) in de rij zullen gaan staan. In een ander draadje hadden we het over aanhangers met eigen batterij motor. Ik denk dat men daar ook mee bezig is. Alles wat aangekoppeld kan worden zal een eigen batterij en aandrijving krijgen waardoor niet alles op de "trekker" gericht hoeft te zijn en tegelijkertijd de voertuigen, uiteraard zo autonoom als op dat moment mogelijk is, in ieder geval veiliger dan nu, veel vlotter met het verkeer meekomen.
 
De Bolt/Ampere-e is geen diepte investering. Het lijkt meer een product uit noodzaak.
‘Bolt EV is not for profit but to subsidize gas-guzzling cars’, says JP Morgan after meeting with GM CFO
Dit kan wel eens lastig worden voor Tesla in Amerika. In de staten waar de Bolt is aangeboden, wordt per Bolt $20.000 extra inkomsten ontvangen uit subsidies en mogelijkheden om extra vervuilende maar winstmakende auto's te verkopen.
Ook in de auto industrie wordt fossiel gesubsidieerd. Tesla heeft die optie niet, of maar beperkt.
De stimuleringsmechanisme werken in Europa gelukkig anders.
 
De Bolt/Ampere-e is geen diepte investering. Het lijkt meer een product uit noodzaak.
‘Bolt EV is not for profit but to subsidize gas-guzzling cars’, says JP Morgan after meeting with GM CFO
Dit kan wel eens lastig worden voor Tesla in Amerika. In de staten waar de Bolt is aangeboden, wordt per Bolt $20.000 extra inkomsten ontvangen uit subsidies en mogelijkheden om extra vervuilende maar winstmakende auto's te verkopen.
Ook in de auto industrie wordt fossiel gesubsidieerd. Tesla heeft die optie niet, of maar beperkt.
De stimuleringsmechanisme werken in Europa gelukkig anders.
Tesla krijgt ook EV credits die veel geld waard zijn, maar dat houdt op als je een bepaald aantal EVs verkocht hebt (ik meen 200000).
Dat geldt dus ook voor de andere automerken.
Wat dat betreft zou het goed voor Tesla's concurrentiepositie tov andere EV fabrikanten zijn als Trump nu de EV credits zou afschaffen, op het moment dat Tesla tegen het eind van de voordelen loopt.
 
  • Informative
Reactions: FVO