Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla krijgt ook EV credits die veel geld waard zijn, maar dat houdt op als je een bepaald aantal EVs verkocht hebt (ik meen 200000).
Dat geldt dus ook voor de andere automerken.
Wat dat betreft zou het goed voor Tesla's concurrentiepositie tov andere EV fabrikanten zijn als Trump nu de EV credits zou afschaffen, op het moment dat Tesla tegen het eind van de voordelen loopt.
Ik denk dat je de EV credits van Californie aan het verwarren bent met de federale belastingskorting bij aankoop van een EV. Het is die laatste die de bewuste limiet (per merk) heeft.
 
  • Like
Reactions: FVO
Vandaag bij de bandenman geweest.
Ligt de T op de tafel met een artikel over de nieuwe Opel.
Maar even een fotootje gemaakt voor alle lezers hier.

IMG_2323.JPG
 
Vandaag bij de bandenman geweest.
Ligt de T op de tafel met een artikel over de nieuwe Opel.
Maar even een fotootje gemaakt voor alle lezers hier.

View attachment 207431

Ik hoop het maar ben er wat minder optimistisch over. Waarom zal iemand voor de prijs van een Insignia een Astra kopen met alle ongemakken van een elektrische auto en met marginale prestaties? Even advocaat van de duivel spelen. De doelgroep is de ICE automobilist die "nog van niets weet" en bij wie een knop moet worden omgezet. Dat zal deze Ampera minder snel doen dan de, net zo dure, Model 3 die een paar maanden later komt en terug kan vallen op het Supercharger netwerk en, als we Elon mogen geloven, voor verre reizen nog gratis ook (maar dat is wellicht een misverstand of een nog te pellen Easteregg. Om ook maar niet te spreken over de autonomie.
 
Hans, ik denk dat we het er wel over eens zijn dat Tesla mijlenver voor loopt op de concurrentie.
Maar dat Opel dit doet is gewoon een goede ontwikkeling, hoe wij er ook qua vergelijking naar kijken.

Natuurlijk is het goed dat GM iets doet en is elke ontwikkeling toe te juichen. Het zou mooi zijn als ze goed gaan verkopen maar ik geef alleen weer dat ik denk dat het minder eenvoudig is dan het ombouwen van een bestaande auto, Chevrolet Sonic, prijs rond 20k $ naar een elektrische variant die bijna 2 x zo duur is en beduidend minder prestaties heeft De concurrentie voor hen zit niet alleen bij Tesla maar bij hun eigen aanbod van ICE's. Ik probeer in te schatten wat er gaat gebeuren straks en kom dan op een niet zo positief scenario uit. Don't shoot the messenger straks.
 
Inderdaad, voor particulieren totaal niet interessant. Prijs moet nagenoeg gelijk liggen en dan nog zal iets anders ze over de streep moeten trekken, misschien zelfs wel duwen. echter voor de zakelijke markt staan ze redelijk sterk. Grootste bereik voor 40k en met nog wat opties onder de 50k te blijven. Slechts een handjevol auto's zitten straks onder de 4% bijtelling per 2017 waarvan deze toch wel als 1 van de beste naar voren komt. Accuprijs moet eerst toch echt zakken willen de elektrische auto's betaalbaar worden voor de particuliere markt.
 
Inderdaad, voor particulieren totaal niet interessant. Prijs moet nagenoeg gelijk liggen en dan nog zal iets anders ze over de streep moeten trekken, misschien zelfs wel duwen. echter voor de zakelijke markt staan ze redelijk sterk. Grootste bereik voor 40k en met nog wat opties onder de 50k te blijven. Slechts een handjevol auto's zitten straks onder de 4% bijtelling per 2017 waarvan deze toch wel als 1 van de beste naar voren komt. Accuprijs moet eerst toch echt zakken willen de elektrische auto's betaalbaar worden voor de particuliere markt.
Misschien bedoelde je dat ook maar de 50k grens gaat pas per 2019 in. Tot dan alle ev's incl Rimac voor 4%.
 
Alle PHEV modellen die voor 1-1-2017 op kenteken worden gezet houden de 15% bijtelling voor de eerste 60 maanden. Die zullen dus echt nog wel hun weg vinden naar de nodige zakelijke berijders.

Ik bedoelde straks, dus na 1-1-2017, en dat is het al snel. Toevallig met de meiden vanavond de film Zoopolis gekeken waarin de RDW (werd ook zo genoemd) werd bemensd door wat de meiden "sloomslakken" noemen. Dat wordt dus nog aanpoten.

Schermafbeelding 2016-12-23 om 22.59.29.png
 
Is een veel gemaakte denkfout, H.
Een leasecontract van 48 maanden, ingaande op bijvoorbeeld 1-maart-2017 voor een PHEV die in december 2016 op kenteken is gezet, heeft gedurende de gehele looptijd nog een bijtelling van 15%.
Dat hoef ik de importeurs van de in aanmerking komende voertuigen niet te vertellen, die doen dit al jaren. Bijvoorbeeld toen het 'afgelopen' was met de 14% dieseltjes.
 
Is een veel gemaakte denkfout, H.
Een leasecontract van 48 maanden, ingaande op bijvoorbeeld 1-maart-2017 voor een PHEV die in december 2016 op kenteken is gezet, heeft gedurende de gehele looptijd nog een bijtelling van 15%.
Dat hoef ik de importeurs van de in aanmerking komende voertuigen niet te vertellen, die doen dit al jaren. Bijvoorbeeld toen het 'afgelopen' was met de 14% dieseltjes.

Blijft nog dat hij in december op kenteken moet staan. Na 1 januari zullen dat er niet zo veel meer zijn. Moet men toch flink inkopen en op tijd geleverd krijgen.
 
Dat is dus precies wat er nu volop gebeurt. Extra geïmporteerde 'voorraad' nog net op het nippertje op kenteken zetten en volgend jaar adverteren met 'nu nog met 15% bijtelling'. Ik kocht mei 2015 nog een 'nieuwe' Peugeot 308 diesel met december-2014 op het kenteken en dus 14% bijtelling.
 
Valt me op dat autovisie een stuk positiever schrijft over een EV van een fossiele fabrikant dan een gamechanger al Tesla. Nou ja ze schrijven er tenminste overo_O.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, Hendrik. In 2013 hebben ze een dubbeltest gedaan tuessen de MS en een Porsche Panamera hybride, en daar kwam Tesla als beste uit. Wat ze zelf (vast) niet verwacht hadden... :D