Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
On topic: Bjorn heeft weer 1000 km met de Ioniq 5 gereden en heeft wat Rapidgate achtige momenten mee gemaakt. Oh, en ook de nodig kapotte Ionity laders.

Whoa heb nu eens tijd om even te kijken... Van de 2 eerste IONITY locaties die ie bezoekt, zijn er telkens 2 of zelfs 4 defecte stalls en maar 2 werkende. En na 140km rijden al 60% accu weg.

Ook frustrerende navi, zonder aanduiding waar de laders zijn. En je krijgt ook geen indicatie met hoeveel resterende capaciteit je arriveert.

En met een batterij kouder dan 20º kan je niet snelladen, en met heter dan 40º krijg je beperkt vermogen (66kW om in te voegen op de snelweg!) en kan je niet snelladen. En sterk dat een OEM met jarenlang ervaring krakende deuren aflevert 😳.

En op 11 minuten een elektrische Volvo trekker die stond te laden, met z'n oplegger natuurlijk netjes afgekoppeld :).
 
Whoa heb nu eens tijd om even te kijken... Van de 2 eerste IONITY locaties die ie bezoekt, zijn er telkens 2 of zelfs 4 defecte stalls en maar 2 werkende. En na 140km rijden al 60% accu weg.

Ook frustrerende navi, zonder aanduiding waar de laders zijn. En je krijgt ook geen indicatie met hoeveel resterende capaciteit je arriveert.

En met een batterij kouder dan 20º kan je niet snelladen, en met heter dan 40º krijg je beperkt vermogen (66kW om in te voegen op de snelweg!) en kan je niet snelladen. En sterk dat een OEM met jarenlang ervaring krakende deuren aflevert 😳.

En op 11 minuten een elektrische Volvo trekker die stond te laden, met z'n oplegger natuurlijk netjes afgekoppeld :).
Ik ben het met @wooter wel eens. Er moet wel gezegd worden dat alhoewel er geen afwijking gevonden werd door bjorn mbt het niveau van de vloeistoffen dat de auto een alarmerend gedrag vertoont.
Ik geef de ioniq 5 nog het voordeel van het twijfel mocht hij nog eens een test doen.
Het is bij Ionity wel echt te triest dat er zoveel laders niet werken. Hopelijk is dit niet structureel.
 
Ik ben het met @wooter wel eens. Er moet wel gezegd worden dat alhoewel er geen afwijking gevonden werd door bjorn mbt het niveau van de vloeistoffen dat de auto een alarmerend gedrag vertoont.
Ik geef de ioniq 5 nog het voordeel van het twijfel mocht hij nog eens een test doen.
Het is bij Ionity wel echt te triest dat er zoveel laders niet werken. Hopelijk is dit niet structureel.
Ik ben het ook grotendeels eens met @wooter , maar wil voor de volledigheid meegeven dat de commentaren suggereren dat enkel de auto van Teslabjorn en zijn maatje Kris (vermoedelijk dezelfde auto) het laadprobleem ervaarden en dat er schijnbaar een ventilator niet zou werken. Het lijkt er dus op dat dit wel eens aan één wagen zou kunnen liggen (anderzijds zou je dan wel weer een foutmelding verwachten van de auto).
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Investeren ze dan miljarden?


156,4 miljoen van IONITY, 39,1 miljoen van Europa.
Naar aanleiding van het Fastned draadje even gekeken wat de subsidies zijn voor Fastned om in Vlaanderen 23 locaties te bouwen. Voor 10 ervan krijgen ze €600000, dus 60K per locatie. Extrapoleer dat naar 400 locaties en FastNed zou 24 miljoen krijgen als ze er 400 zouden uitbouwen...

Het lijkt me dat IONITY royaal gesubsidieerd wordt in vergelijking met de directe concurrentie.

Je ziet IONITY ook overigens niet in de BENEFIC lijst van geselecteerde projecten:

 
Investeren ze dan miljarden?


156,4 miljoen van IONITY, 39,1 miljoen van Europa.
De investeringen in EV behelzen wel heel wat meer dan enkele laadstations genre Ionity en lopen wel degelijk in de miljarden, per concern.
Wat sommigen niet lijken te begrijpen is dat de klassieke merken met hun ICE nog altijd 95% van de automarkt bedienen en ze dus geleidelijk de omslag moeten maken naarmate die markt aan rijpheid wint. Hetgeen ze ook (bijna) allemaal aan het doen zijn.
Je kan toch niet verwachten dat ze hun winstgevende en erg grote markt volledig opgeven. Zolang klanten massaal ICE kopen.
Toyota maakte vorig jaar 9 miljard winst. (Noteert trouwens aan een PE van 9.) Wat zou je willen dat ze doen? Reken maar dat de groten er staan op het moment dat de doorbraak wereldwijd zich voordoet.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Je kan toch niet verwachten dat ze hun winstgevende en erg grote markt volledig opgeven. Zolang klanten massaal ICE kopen.
Toyota maakte vorig jaar 9 miljard winst. (Noteert trouwens aan een PE van 9.) Wat zou je willen dat ze doen? Reken maar dat de groten er staan op het moment dat de doorbraak wereldwijd zich voordoet.
Het is 2021. Het is duidelijk wat ik zou willen dat ze doen.

En de doorbraak doet zich nu al voor, en de groten zijn al enige tijd niet klaar. Anders noteerde een nieuweling met "matige bouwkwaliteit" niet als koploper in EV-verkopen, en zijn de verkopen van de OEMs nog niet op het oude niveau, temeer omdat de meeste mensen die ik spreek (ik geef toe, anekdotisch bewijs) wachten op een betaalbare en interessante EV voor hun budget.

Of denken dat ze nog moeten wachten:


Toyota wacht echt niet tot de tijd rijp is. Toyota heeft grandioos de boot gemist en bezit niet de technologie, noch de productie om snel op degelijke EV's over te schakelen.

Of meen je dat de Lexus UX 300e doelbewust een geknepen EV is, omdat de markt nog niet klaar zou zijn voor snelladen?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Voorlopig doet de markt nog niet wat jij zou willen Wooter:

80B1B469-CC66-4778-9211-88268AC9A7E1.png
26B1CEAE-D870-46FA-9A1D-412D99A21B7B.png
 
  • Like
Reactions: Hippogrief
Het is 2021. Het is duidelijk wat ik zou willen dat ze doen.

En de doorbraak doet zich nu al voor, en de groten zijn al enige tijd niet klaar. Anders noteerde een nieuweling met "matige bouwkwaliteit" niet als koploper in EV-verkopen, en zijn de verkopen van de OEMs nog niet op het oude niveau, temeer omdat de meeste mensen die ik spreek (ik geef toe, anekdotisch bewijs) wachten op een betaalbare en interessante EV voor hun budget.

Of denken dat ze nog moeten wachten:


Toyota wacht echt niet tot de tijd rijp is. Toyota heeft grandioos de boot gemist en bezit niet de technologie, noch de productie om snel op degelijke EV's over te schakelen.

Of meen je dat de Lexus UX 300e doelbewust een geknepen EV is, omdat de markt nog niet klaar zou zijn voor snelladen?
Net als windmolens draait de EV-markt voorlopig nog vooral op subsidies
 
  • Disagree
Reactions: job-lek
Net als windmolens draait de EV-markt voorlopig nog vooral op subsidies
Wat te denken aan de bizarre belastingvoordelen van de traditionele EU autofabrikanten. De subsidies en belastingkortingen op olie, kolen etc zijn exceptioneel veel hoger dan die op duurzame energieproductie. Sterker nog, van 10 jaar van die subsidies, zouden we de hele wereld 100% verduurzaamd hebben. Helaas wenst de politiek wat anders.