Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Dus zelf eens proberen. Kun je het abonnement ook een maand aanvragen? €215 abonnementskosten voor alleen de zomers is wat te duur.
Het abonnementensysteem van IONITY is erg ondoorzichtig: elk merk moet zijn eigen abonnementen maken, en een korte survey geeft aan dat het abonnementen zijn die jaarlijks verlopen. Dus je moet sowieso een jaar aftikken.

Dan kan je beter occasioneel aan het volledige kWh-tarief laden.
 
Eens iets anders:
of als filmpje:
Ik ga dit filmpje niet zien, maar is dat niet gewoon het idee achter die belachelijke Hesla opnieuw uitgevoerd?

Tuurlijk dat je meer range krijgt als je de bestaande batterij tijdens het rijden kan opladen met een fuel cell.

Dit lijkt me eerder zo een vage poging om waterstof relevant proberen te houden, voor die mensen die... een compacte auto nodig hebben, maar niet binnen bereik van het elektriciteitsnet wonen, maar wel toegang hebben tot GH-3?
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Ja; het voordeel dat ik nu zag aan de ix was de ruimere achterbank (3 kinderen) en de luchtvering (die ik immens apprecieer in mijn S en waar ik van de Y hoor dat de P nogal hard rijdt). Nadeel is de - belachelijk - kleine koffer (3 kinderen & hond) en dat het een BMW is (hoewel ik dat laatste nog zou kunnen negeren als het op zichzelf een goeie auto is).

Dat de efficiëntie veel minder is dan een Tesla klopt maar dat vangt hij dan weer op met zijn grotere batterij; volgens Teslabjörn zit er niet zoveel verschil qua tijd tussen een ix en Y op de 1000km-test.

Maar ik begrijp wel wat je zegt; ik denk niet dat het me ooit zal interesseren dat ik mijn interieurverlichting in 3 miljoen verschillende kleuren kan instellen, en vrees dat ik de - laten we eerlijk zijn, fantastische - UI van mijn Tesla hard zou missen
collega van mij is overgestapt van een S naar een bmw ix50. Nog steeds content.
Mooi afgewerkt en blijkbaar redelijk bereik ... maar goed, ieder z'n ding.
 
collega van mij is overgestapt van een S naar een bmw ix50. Nog steeds content.
Ik vind zo een claim altijd moeilijk te beoordelen. Ik bedoel maar: zelden dat ik iemand met een Tesla zie die duidelijk op autopilot zit te rijden. Hoe kan je dan beoordelen als je je Tesla inruilt op een ander ding, je even goed af bent?

En zoals altijd is er confirmation bias: hoeveel mensen gaan openlijk toegeven dat ze een foute beslissing hebben gemaakt?
 
Ik vind zo een claim altijd moeilijk te beoordelen. Ik bedoel maar: zelden dat ik iemand met een Tesla zie die duidelijk op autopilot zit te rijden. Hoe kan je dan beoordelen als je je Tesla inruilt op een ander ding, je even goed af bent?

En zoals altijd is er confirmation bias: hoeveel mensen gaan openlijk toegeven dat ze een foute beslissing hebben gemaakt?

Dat ligt eraan aan wie.

Ik had mijn schoonzus beloofd dat een iX3 een domme aankoop zou zijn omdat ze ermee op wintersport willen zoals ze dat met hun diesel ook deden en een niet Tesla voor alsnog een laadnetwerk heeft wat aan haar verwachtingen voldoet.
Na een wintersport met een keer stil komen staan omdat een INONITY laden het niet deed langs de snelweg en door de ADAC bij een AC chargers te zijn gebracht durft ze nu alleen nog lokaal boodschappen te doen en huurt de een diesel als op vakantie gaat.

Tegen ons zegt ze dat niet want tegen ons zegt ze dat het helemaal geweldig was. Alleen kennen wij ook de mensen waar ze het echte verhaal tegen verteld.

Ze had al laadstress voor de dat ze voor een EV ging en dan koop je een EV waarbij de grootste laadstress zult gaan ervaren. 🤦‍♂️
 
Een "is-dit-verhaal-waar?" getuigenis.
Een combinatie van slechte voorbereiding en brute pech want alle (dus minstens 4) Ionityladers buiten dienst moet een unicum zijn en dan nog op een plaats in Duitsland waar niets anders in de buurt is.
ABRP geeft die auto in elk geval een erg aanvaardbare reistijd.
 
Ik ben ook al een e-tron-rijder tegengekomen die voor zijn vakantie een VW bestelbusje had gehuurd 😬. Maar die had inderdaad zelfs nog niet eens de poging gedaan.

Als ik Elektricfelix en andere EV-rijders op Twitter mag geloven is het toch vaak bellen op het noodnummer of ergens een verloren 50kW-paal zoeken of ergens een uurtje aan 11kW AC-laden. De excuses dat dit normaal is, lijken op mijn excuses dat autopilot wel goed werkt als je je handen aan het stuur houdt en een voet klaar houdt op het gaspedaal 😉.
 
  • Like
Reactions: robertvg
De iX50 is een auto op zoek naar een bestaansreden. Als je een SUV-achtig ding van BMW wil, koop je beter de iX3, en als je een efficiënte ruime EV wil, koop je beter de Model Y. De iX blinkt in niks uit, is qua software en efficiëntie niet zo goed als pakweg Tesla of Hyundai/Kia, en is qua catalogusprijs belachelijk duur geprijsd, zonder daarvoor zo ruim als een X5 te zijn.
De iX blinkt uit in alles wat de model Y niet biedt : comfort, stilte en veercomfort, wat belangrijke criteria zijn in het segment waar de iX vist. Ahh, ook nog afwerking.
Volgens jou heeft hij geen bestaansreden, maar het is de vijfde meest verkochte wagen in Noorwegen op dit ogenblik.

Maar het is een BMW, dus het is zoals de Audi e-trons belachelijk goedkoop in renting/leasing, van een dealernetwerk dat actief je die dingen wil aanpraten, en met een interieur dat luxueus is afgewerkt met allerlei knopjes.
De iX50 is eens correct uitgerust bijna dubbel dan de model Y in lease. De tijd van de mega-kortingen op EV's bij BMW is al een tijdje voorbij ons. Logisch, wanneer je ziet dat bvb een i4 nu al een levertermijn van 2023 heeft.
 
Ik vind zo een claim altijd moeilijk te beoordelen. Ik bedoel maar: zelden dat ik iemand met een Tesla zie die duidelijk op autopilot zit te rijden. Hoe kan je dan beoordelen als je je Tesla inruilt op een ander ding, je even goed af bent?

En zoals altijd is er confirmation bias: hoeveel mensen gaan openlijk toegeven dat ze een foute beslissing hebben gemaakt?
Tja, dat weet je natuurlijk niet maar tot nu toe laat hij doorschijnen dat hij tevreden is, zonder z’n S af te kraken.

Een opmerking vond ik wel interessant, hij dacht dat de one pedal drive intelligenter was. Wanneer hij bijvoorbeeld een stoplicht nadert en er staan een auto, de beemer altijd correct zal stil staan, ook als je bijvoorbeeld iets te laat van het “gas” ging. Een beetje zoal AP doet.
 
Een "is-dit-verhaal-waar?" getuigenis.
Een combinatie van slechte voorbereiding en brute pech want alle (dus minstens 4) Ionityladers buiten dienst moet een unicum zijn en dan nog op een plaats in Duitsland waar niets anders in de buurt is.
ABRP geeft die auto in elk geval een erg aanvaardbare reistijd.
Ja. Ik weet dat het niet past bij een door jou gewenst antwoord.

De auto is niet inherent slecht maar als je al niets met EV's hebt en laadstress hebt nog voor de aanschaf, waarom een auto met een matig bereik en belabberd netwerk kopen.

Maar ja, de dealer claimt premium en veel beter te zijn en die heeft natuurlijk geen belang het ophangen van een lul-verhaal.🤷‍♂️

Natuurlijk had ze pech op pech. Maar nu zo'n laadstress dat ze van paal naar paal is teruggereden omdat ze bang was om weer leeg te komen staan.
 
De iX blinkt uit in alles wat de model Y niet biedt : comfort, stilte en veercomfort, wat belangrijke criteria zijn in het segment waar de iX vist. Ahh, ook nog afwerking.
Wat dus zo gek is dat het dan een BMW badge heeft, want comfort, stilte en veercomfort zijn niet de dingen waar je aan denkt bij BMW. BMW is van het sportieve. Stilte en veercomfort, daarvoor koop je bij Mercedes-Benz.
Volgens jou heeft hij geen bestaansreden, maar het is de vijfde meest verkochte wagen in Noorwegen op dit ogenblik.
Het is niet omdat het ding goed verkoopt, dat het een goeie wagen is. De e-tron heeft volgens mij ook geen echt bestaansrecht, want het is noch een Q5 noch een Q7. Net zomin is de iX een X3, noch een X5. Maar het is bijna een BMW X5, het is een elektrische BMW en het is geen Tesla Model X, wat vaak al 3 redenen zijn waarom iemand er wel voor zou kiezen.

Wat ik wil zeggen is: stop met de iX en e-tron, en steek batterijen in de X5 en Q7. Wat zin heeft het nu om allemaal aparte modellen uit te vinden met soms discutabele productiecijfers, die het qua specs moeten afleggen tegen hun benzine- en dieselvarianten? Oh, ik weet wat zin het heeft: hun profitabele benzine- en dieselmodellen niet te hard kwetsen...
De iX50 is eens correct uitgerust bijna dubbel dan de model Y in lease. De tijd van de mega-kortingen op EV's bij BMW is al een tijdje voorbij ons. Logisch, wanneer je ziet dat bvb een i4 nu al een levertermijn van 2023 heeft.
Da's dan weer een voordeel wanneer je mikt op een jaarlijkse productie van amper 20000 stuks, dan ben je sneller uitverkocht.
 
Mag ik je herinneren aan de levertijd van de X en S?
Grappig dat je het zegt.

Tesla produceerde minder dan 500 Model X'en minder dan dat BMW iX'en produceerde in Q1 2022.

1652712001225.png


1652713014940.png