Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Een gecamoufleerde elektrische BMW 5 (i5 dus waarschijnlijk) haalt me aan het begin van de afdaling richting Bedoin in, om dan te remmen tot helemaal aan de voet van de berg.
Ik heb een tijd met wielerwedstrijden met de motorfiets mee gereden. Advies bij afdalingen was dat je ver vooruit moest rijden en afstand maken, of uit de weg gaan.

Bij BMW weten ze dat blijkbaar niet.

Sowieso met een EV de berg af gaan is super relax. Behalve als je met volle batterij begint.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Ik heb een tijd met wielerwedstrijden met de motorfiets mee gereden. Advies bij afdalingen was dat je ver vooruit moest rijden en afstand maken, of uit de weg gaan.

Ik neem niet direct onverantwoorde risico's op de fiets, maar zit daar anders toch aan 55-60 km/h als gemiddelde snelheid, ik snap dus echt niet waarom die een fietser die > 50km/h rijdt voorbijgaan, om dan tegen 30 km/h daar voor te gaan rijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik neem niet direct onverantwoorde risico's op de fiets, maar zit daar anders toch aan 55-60 km/h als gemiddelde snelheid, ik snap dus echt niet waarom die een fietser die > 50km/h rijdt voorbijgaan, om dan tegen 30 km/h daar voor te gaan rijden.
Vermoedelijk reed hij met Driving Assistant Pro (BETA) en zocht hij een slachtoffer om de rear-end collision fietser detectie uit te testen. Bedankt voor de medewerking!
 
Ik vind dat toch altijd opvallend… is dat goed nieuws omdat de VW dealer geen leveringen krijgt van VW maar wel van Tesla, of zijn er zoveel Tesla eigenaars die hun Tesla flippen en een VW gaan rijden?
Hmm, is wel bijzonder idd. Volgens de berichten worden er alleen ID4's in de VS geleverd en zijn dat er nog geen 1500 geweest het laatste kwartaal...
Er is weinig context waar dit is. Is dit wellicht om EV's te kunnen leveren in staten waar ze verplicht via een dealer moeten leveren???
 
Er is een tekort qua leveringen aan nieuwe auto’s en daardoor zijn prijzen van tweedehands ook aanzienlijk gestegen. Daardoor zijn tweedehands en zelfs nieuwe Tesla’s meer waard dan de nieuwprijs geworden. Als je dus een auto kan missen kan je goeie zaken doen, en dealers zoals VW kunnen er ook van profiteren door er een percentje op de verkoop te vragen, want uit de verkoop van nieuwe wagens hebben ze momenteel nauwelijks omzet.

Het is wel opletten want de meeste auto’s in de VS zijn gefinancierd, en de prijzen zakken terug. Je zit dus mogelijk met een vergelijkbaar probleem als de huizenmarkt in 2008, waar auto’s minder waard worden dan de openstaande financiering, en het voor mensen interessant wordt om gewoon de auto af te staan en de financiering niet meer te betalen, waarna de financierder met een gat komt te zitten.
 
Verschil tussen "old car" en Tesla toch wel pijnlijk duidelijk in de tests van Bjorn Nyland.

geluid in interieur @120 km/h voor een Tesla Model 3 LR (18"): 71.8 db​
geluid in interieur @120 km/h voor een i4 edrive40 (18"): 66.7 db​
geluid in interieur @120 km/h voor een EQE AMG (20"): 66.1 db​
De model 3 performance heeft hij ook nog eens in 2022 getest, die was toen 2db stiller, maar ook dan blijft er nog een groot verschil...
 
Verschil tussen "old car" en Tesla toch wel pijnlijk duidelijk in de tests van Bjorn Nyland.

geluid in interieur @120 km/h voor een Tesla Model 3 LR (18"): 71.8 db​
geluid in interieur @120 km/h voor een i4 edrive40 (18"): 66.7 db​
geluid in interieur @120 km/h voor een EQE AMG (20"): 66.1 db​
De model 3 performance heeft hij ook nog eens in 2022 getest, die was toen 2db stiller, maar ook dan blijft er nog een groot verschil...
Gelukkig zijn er meer factoren dan alleen geluid in het interieur bij de keuze van je auto;)
 
  • Like
Reactions: JanG007
Verschil tussen "old car" en Tesla toch wel pijnlijk duidelijk in de tests van Bjorn Nyland.

geluid in interieur @120 km/h voor een Tesla Model 3 LR (18"): 71.8 db​
geluid in interieur @120 km/h voor een i4 edrive40 (18"): 66.7 db​
geluid in interieur @120 km/h voor een EQE AMG (20"): 66.1 db​
De model 3 performance heeft hij ook nog eens in 2022 getest, die was toen 2db stiller, maar ook dan blijft er nog een groot verschil...
Het gaat er meer om dat ze telkens weer wat kleine wijzigingen doorvoeren zodat je niet ligt rond te rijden in een auto van +2 ton. Het verschil met model jaar 2019 is best gigantisch, vind ik.
 
  • Like
Reactions: adjego
Kijk! Porsche gaat ook "OTA" updaten 😂

1658303426705.png


Gaaf! Naar de dealer voor een OTA update... Dat mis ik bij Tesla: een gratis kop koffie tijdens de update...
 
View attachment 830507

Gaaf! Naar de dealer voor een OTA update... Dat mis ik bij Tesla: een gratis kop koffie tijdens de update...
Afgezien daarvan, volgens mij is dus de enige nieuwe feature de toevoeging van Spotify aan dat PCM. De rest zijn verholpen fouten en als kers op de taart een sigaar uit eigen doos: de mogelijkheid om extra dingen te kunnen kopen.

Ik wordt te cynisch...
 
  • Funny
Reactions: JanG007
OTA updates installeer je thuis, grote updates moet je naar de dealer. Dit was dus geen OTA update. Overigens is naar de dealer gaan bij Porsche geen straf, ze hebben daar lekkere koffie en meer dan twee auto's in de showroom 🤪.

Voor wat andere merken doen qua updates: