Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Nespresso ?
De beste Espresso is bij mij thuis😘
Machine Quick Mill 0820, Koffiemolen Eureka Mignon en Lavazza Gran Espresso bonen met 70% Robusta voor een dikke crema waar de suiker 5 seconden nodig heeft om te zinken.🤗
Totally Off topic, sorry, maar moest het even kwijt.
 
Adres en wifi code? Komen we voortaan bij jou thuis updaten!

Screen Shot 2022-07-20 at 13.50.01.png

Kom je daar aan met je Dikke Degelijke Duitser en staat daar zo een bord... ^^^
 
Nespresso ?
De beste Espresso is bij mij thuis😘
Machine Quick Mill 0820, Koffiemolen Eureka Mignon en Lavazza Gran Espresso bonen met 70% Robusta voor een dikke crema waar de suiker 5 seconden nodig heeft om te zinken.🤗
Totally Off topic, sorry, maar moest het even kwijt.
SUIKER IN DE KOFFIE 🤡 kinder koffie / doodzonde noemen zij dat. En dat met zo een setup amaai...
 
Nespresso ?
De beste Espresso is bij mij thuis😘
Machine Quick Mill 0820, Koffiemolen Eureka Mignon en Lavazza Gran Espresso bonen met 70% Robusta voor een dikke crema waar de suiker 5 seconden nodig heeft om te zinken.🤗
Totally Off topic, sorry, maar moest het even kwijt.
Kan je beter even naar Leuven doorrijden voor recent gebrande single origin 100% arabica. Geen suiker nodig 😛

On topic: ik dacht dat ook VW recent een OTA update had waarbij enkel de lucht bij de dealer voldoet aan de 'air'-vereiste. Het gebeurt wel draadloos, dus OTA klopt technisch gezien 😁
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Kan je beter even naar Leuven doorrijden voor recent gebrande single origin 100% arabica. Geen suiker nodig 😛

On topic: ik dacht dat ook VW recent een OTA update had waarbij enkel de lucht bij de dealer voldoet aan de 'air'-vereiste. Het gebeurt wel draadloos, dus OTA klopt technisch gezien 😁
Ja de lucht bij de old auto dealers zal beter geleiden zullen we maar denken.
 
Een OTA update bij de meeste andere merken is slechts 2 keer per jaar, daar ben je dus relatief weinig tijd mee kwijt.
Bij Tesla zou je elke 2 à 3 weken voor een OTA bij de dealer zitten, kost veel meer tijd. Ik snap dus wel dat er niet wordt geklaagd door de rijders van een Duitse EV.
 
Eerste rit met de EQXX


De lijn van het voertuig heeft echt wel veel weg van de Lightyear One. Ik verheug me om dat soort ontwerpen ook te zien bij normale berlines.
Mooi model, zeker.
Leuk voor mensen met een sterke blaas die 8 uur zonder stop achter het stuur etend kunnen doorjakkeren.
Total waste of batteries. Maar ja die hebben ze bij mercedes zat vooruitbesteld voor deze kaskraker en zo niet kan het vast wel uit de marge gefinancierd worden, want dit wordt een auto voor de zeer rijken.
 
  • Disagree
Reactions: OttoR
Mooi model, zeker.
Leuk voor mensen met een sterke blaas die 8 uur zonder stop achter het stuur etend kunnen doorjakkeren.
Total waste of batteries. Maar ja die hebben ze bij mercedes zat vooruitbesteld voor deze kaskraker en zo niet kan het vast wel uit de marge gefinancierd worden, want dit wordt een auto voor de zeer rijken.

Waarom toch zo ontzettend zuur?

Het is een fantastische prestatie dat ze instaat zijn zo’n efficiente (concept) auto te ontwikkelen. Hoe groter de batterij en efficienter de auto, hoe minder noodzaak voor opladen, hoe minder druk het bij de laatstations wordt. Daar heeft het plebs met zwakke blaas ook baat bij.
 
Mooi model, zeker.
Leuk voor mensen met een sterke blaas die 8 uur zonder stop achter het stuur etend kunnen doorjakkeren.
Total waste of batteries. Maar ja die hebben ze bij mercedes zat vooruitbesteld voor deze kaskraker en zo niet kan het vast wel uit de marge gefinancierd worden, want dit wordt een auto voor de zeer rijken.
Probeer nu nog eens te lezen wat ik schrijf, en probeer eens na te denken.
  1. Ik schrijf dat ik hoop dat we dit soort ontwerpen ook gaan zien bij normale berlines, dus wagens die een normale prijs hebben, en logischerwijze dus een kleinere accu.
    Het gaat me over efficiëntie van het ontwerp, niet over de range. Een basis model 3 zou met dit ontwerp meer range hebben dan een Model 3 Long Range. Het huidige ontwerp van wagens is een total waste of batteries, en ook energie.
  2. Niemand zegt dat iemand die een wagen met een range van 1000 km heeft daar ook effectief 1000 km aan één stuk mee zal doorrijden. Ik stopte ook met de ICE iedere 250km. Ik stoor me er met de Tesla wel aan dat ik iedere keer op een bepaalde plek moet stoppen, we zijn dit jaar bij het op reis gaan nog twee keer extra gestopt, gewoon omdat het aan bepaalde superchargers nu ook niet zo gezellig is
  3. Mercedes heeft niet de bedoeling om de EQxx op de markt te brengen. Dus ook de superrijken zullen deze niet kunnen kopen
 
Eerste rit met de EQXX


De lijn van het voertuig heeft echt wel veel weg van de Lightyear One. Ik verheug me om dat soort ontwerpen ook te zien bij normale berlines.
Geen batterij cooling… geen wonder dat het zo “efficiënt” is. Waarschijnlijk ook gereden zonder airco. Benieuwd ook aan hun Max snelheid. Björn heeft ook zeer impressionnant cijfers als hij zijn 90km/u test doet.
Dus te veel onbekende parameters om hierover te juichen.