Phil V
Well-Known Member
In druk verkeer doe ik dat ook. Anders haalt hij nooit in.Op de een of andere manier vind ik het prettiger om autosteer en tacc eraf te halen bij inhalen. Geen rukje moeten geven aan m'n stuur, geen klachten dat cruise control niet gaat remmen als ik versnel.
Alleen, haal ik autosteer er af door bij het wisselen het stuur door de weerstand te trekken (een oude AP1 gewoonte). Lukt perfect, maar durf na de eerste rijstrookwissel niet door te schuiven naar een volgende rijstrook, want dan gaan alle toeters en bellen af en probeert de wagen met een ruk jouw weerstand te doorbreken en terug te keren naar het middelste vak.
Dit allemaal met de richtingaanwijzers aan, autosteer uit (door mijn ruk aan het stuur) én lane change warning uit!
Daarenboven heb je daarbij je 2 handen nodig, 1 voor de richtingaanwijzer en 1 om AP weer aan te zetten. Heel vervelend als je ook nog aan het ontbijten bent.