Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben benieuwd hou de EQS 450+ dit week-end het record op de 1000 km test gaat scoren. Wagen heeft een range van 540 km bij 120 km/h.
Zelf vind ik het een beetje jammer om zo'n grote accu's in een wagen in te bouwen met de huidige stand der techniek, maar goed, als het mensen uit hun mercedes S haalt...
Inderdaad, zou mooier zijn als ze een A of B klasse richting de 600km range zouden krijgen, dan maak je als merk wel een stap. Met zo’n grote taxi niet echt.
 
Wat zou je in een A of B klasse meer dan 400km in 1 ruk willen doen?! Zelfs in een EQS S vind ik dat veel kilometers.
400km in 1 ruk, daar heb ik opzich geen moeite mee (mits vooraf goed uitgerust), maar als je op een ochtend 180km heen en ‘s avonds weer 180km terug moet op een plek waar ze geen tot amper laadpalen staan (of de 2 die er staan zijn stuk) is het wel prettig als je niet onnodig onderweg hoeft te laden. Puur voor het gemak/comfort. Je moet het alleen niet dagelijks doen.
 
als je op een ochtend 180km heen en ‘s avonds weer 180km terug moet op een plek waar ze geen tot amper laadpalen staan (of de 2 die er staan zijn stuk)
Dan ga je toch naar een SuC.
Ik heb ook geen behoefte aan meer range. 355 dagen per jaar is die voldoende om de dag door te komen. Die andere 10 dagen geniet ik van de laadpauze en ben ik sowieso in vakantiemodus.
Het zou jammer zijn om voor die 5 uitstappen op een jaar meer range te voorzien wegens de de verspilde onnodige batterijgrondstoffen, de grotere bandenslijtage en energiebehoefte (beide laatste wegens het hogere gewicht).
Betere formule zou zijn om standaard minder range te voorzien, maar wel inplugbare batterij-extenties op huurbasis.
 
Ik moet wel eerlijk zijn... Ik zou graag ook meer dan 200km range hebben na de eerste supercharger laadbeurt...

1662120564708.png


Nu, dat is in onze Model 3 Performance haalbaarder dan in onze 2017 Model X.

Vanuit de laatste rit terug vanop vakantie:
1662120802532.png
 

De EQS ADAS herkent onbestaande voetgangers. Blijkbaar moet je op start/stop duwen om het contact af te leggen om de trip computer te resetten. En de EQS laad aan max. 8kW op Schuko... Op een AC paal is het maximum 11kW, wat wel een tijdje duurt op een 108kWh batterij.

De tankklep manuele laadpoort is ook wel grappig.
 

De EQS ADAS herkent onbestaande voetgangers. Blijkbaar moet je op start/stop duwen om het contact af te leggen om de trip computer te resetten. En de EQS laad aan max. 8kW op Schuko... Op een AC paal is het maximum 11kW, wat wel een tijdje duurt op een 108kWh batterij.

De tankklep manuele laadpoort is ook wel grappig.
Ja dat vind ik ook wel super aan de Tesla: instappen, hendel naar beneden, en go. Omgekeerd: stoppen, P induwen, en doei!

In de i3 is het instappen, start/stop indrukken, D selecteren, handrem lossen. Waarom al die stappen?