You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, zou mooier zijn als ze een A of B klasse richting de 600km range zouden krijgen, dan maak je als merk wel een stap. Met zo’n grote taxi niet echt.Ik ben benieuwd hou de EQS 450+ dit week-end het record op de 1000 km test gaat scoren. Wagen heeft een range van 540 km bij 120 km/h.
Zelf vind ik het een beetje jammer om zo'n grote accu's in een wagen in te bouwen met de huidige stand der techniek, maar goed, als het mensen uit hun mercedes S haalt...
Wat zou je in een A of B klasse meer dan 400km in 1 ruk willen doen?! Zelfs in een EQS S vind ik dat veel kilometers.Inderdaad, zou mooier zijn als ze een A of B klasse richting de 600km range zouden krijgen, dan maak je als merk wel een stap. Met zo’n grote taxi niet echt.
400km in 1 ruk, daar heb ik opzich geen moeite mee (mits vooraf goed uitgerust), maar als je op een ochtend 180km heen en ‘s avonds weer 180km terug moet op een plek waar ze geen tot amper laadpalen staan (of de 2 die er staan zijn stuk) is het wel prettig als je niet onnodig onderweg hoeft te laden. Puur voor het gemak/comfort. Je moet het alleen niet dagelijks doen.Wat zou je in een A of B klasse meer dan 400km in 1 ruk willen doen?! Zelfs in een EQS S vind ik dat veel kilometers.
Dan ga je toch naar een SuC.als je op een ochtend 180km heen en ‘s avonds weer 180km terug moet op een plek waar ze geen tot amper laadpalen staan (of de 2 die er staan zijn stuk)
Ja, als je dan 300 kilo aan Duracells hebt bijgestoken heb je meteen je ochtendgymnastiek gehadBetere formule zou zijn om standaard minder range te voorzien, maar wel inplugbare batterij-extenties op huurbasis.
Als er al sprake is van volledige battery swaps m, dan miet een gedeeltelijke ook wel kunnen.Ja, als je dan 300 kilo aan Duracells hebt bijgestoken heb je meteen je ochtendgymnastiek gehad
108kWh gedeeld door 11kW is bijna 10h dus.Op een AC paal is het maximum 11kW, wat wel een tijdje duurt op een 108kWh batterij.
Met 220 Wh/km ligt het verbruik in de buurt van de M3P (212 Wh/km) in de 1000 km challenge. Een uur laden aan 11 kW levert bij beide auto's dus ongeveer dezelfde range op.108kWh gedeeld door 11kW is bijna 10h dus.
Dit is een wagen voor Duitsers, die tegen 200 km/h over de autobahn willen vliegen tussen pakweg Frankfurt en Düsseldorf...Wat zou je in een A of B klasse meer dan 400km in 1 ruk willen doen?! Zelfs in een EQS S vind ik dat veel kilometers.
Bijzonder, zeker gezien het gegeven dat je niet meer dan 16 A (en dat is piek, niet langdurig!) mag trekken uit een wcd. Dat is 3680 W. Dat wil je echt geen uren achter elkaar doen.En de EQS laad aan max. 8kW op Schuko...
Zal dan wel een 800V Schuko zijnBijzonder, zeker gezien het gegeven dat je niet meer dan 16 A (en dat is piek, niet langdurig!) mag trekken uit een wcd. Dat is 3680 W. Dat wil je echt geen uren achter elkaar doen.
Ja dat vind ik ook wel super aan de Tesla: instappen, hendel naar beneden, en go. Omgekeerd: stoppen, P induwen, en doei!
De EQS ADAS herkent onbestaande voetgangers. Blijkbaar moet je op start/stop duwen om het contact af te leggen om de trip computer te resetten. En de EQS laad aan max. 8kW op Schuko... Op een AC paal is het maximum 11kW, wat wel een tijdje duurt op een 108kWh batterij.
Detankklepmanuele laadpoort is ook wel grappig.