Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is best mooi, 240.000km met originele assen.. Zijn er weinigen die het je nadoen.
Ik denk dat er in het 200000km topic erg weinig mensen zijn met nieuwe assen.
Dat zeg ik niet, dat is jouw aanname.
Wellicht dat je daarvoor even bij de andere merken moet zijn om te vragen waarom ze er 10/12 jaar over hebben gedaan. Daar hebben ze Twitter/X accounts en info e-mailadressen voor.
Het boeit me niet waarom ze het niet konden. Ik kocht gewoon een Tesla. Die konden het blijkbaar wel.

Op zich geen probleem dat je zelf nu wat anders verkiest en je vrouw zelfs een Megane-e wil gaan rijden omdat ze Musk een idioot vind. Maar let wel op dat je de 60kWh versie koopt want de 40kWh versie doet zelfs geen DC laden. De 60kWh versie blijft overigens steken op 150kW snelladen.

En als ik zo door de review lees moet je extra betalen voor rijhulpsystemen en kost ie meer dan een Model 3.


Knappe auto als je ook Nokia smartphones wat vind.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Ik denk dat er in het 200000km topic erg weinig mensen zijn met nieuwe assen.

Het boeit me niet waarom ze het niet konden. Ik kocht gewoon een Tesla. Die konden het blijkbaar wel.

Op zich geen probleem dat je zelf nu wat anders verkiest en je vrouw zelfs een Megane-e wil gaan rijden omdat ze Musk een idioot vind. Maar let wel op dat je de 60kWh versie koopt want de 40kWh versie doet zelfs geen DC laden. De 60kWh versie blijft overigens steken op 150kW snelladen.

En als ik zo door de review lees moet je extra betalen voor rijhulpsystemen en kost ie meer dan een Model 3.


Knappe auto als je ook Nokia smartphones wat vind.
No worries, haar vereiste is een wagen met minimaal 60kWh capaciteit, en geschikt om te snelladen. Anders zou ze er geen klap mee opschieten.

Die ouwe Nokia’s waren trouwens onverwoestbaar ;-)

ook maar even een linkje:
 
Last edited by a moderator:
En mijn punt is net dat de Zoe in 2012 op de markt kwam en de Megane-e 10 jaar later
De huidige versie van de Zoe, die eind 2019 op de markt kwam, is sterk geëvolueerd. Hij heeft waarschijnlijk minder gemeen met de eerste Zoe dan de MS plaid met zijn eerste versie.
Het bereik ging van 150 km reëel naar dik 300 km. De batterijcapaciteit ging van 22 kWh naar 52 kWh, bruikbaar. Interface veranderde, AA en Carplay, stiller, comfortabeler, DC-laden ipv 43 kW AC, en nog tal van minder belangrijke aanpassingen.

Ondertussen passeerden trouwens ook de Twizzy, de Twingo, de Kangoo als kleine bedrijfswagen en de Master als grote bestelwagen en eigenlijk kan je de Dacia Spring ook als een Renault beschouwen.
Renault opereert echter niet in het topsegment, waarschijnlijk daarom dat je die evolutie wat minder volgde.
 
De huidige versie van de Zoe, die eind 2019 op de markt kwam, is sterk geëvolueerd. Hij heeft waarschijnlijk minder gemeen met de eerste Zoe dan de MS plaid met zijn eerste versie.
Het bereik ging van 150 km reëel naar dik 300 km. De batterijcapaciteit ging van 22 kWh naar 52 kWh, bruikbaar. Interface veranderde, AA en Carplay, stiller, comfortabeler, DC-laden ipv 43 kW AC, en nog tal van minder belangrijke aanpassingen.

Ondertussen passeerden trouwens ook de Twizzy, de Twingo, de Kangoo als kleine bedrijfswagen en de Master als grote bestelwagen en eigenlijk kan je de Dacia Spring ook als een Renault beschouwen.
Renault opereert echter niet in het topsegment, waarschijnlijk daarom dat je die evolutie wat minder volgde.
De 2019 Zoe is trotse eigenaar van 0 Euro NCAP sterren dus ofwel is het een slechte nieuwe auto of een opsmuk van een oud model.
 
Godwin ?
1692628312125.png

Ik moest het even opzoeken in Wikipedia, maar Faiz71 heeft de discussie verloren 😉

Godwin's law, short for Godwin's law (or rule) of Nazi analogies is an Internet adage asserting that as an online discussion grows longer (regardless of topic or scope), the probability of a comparison to Nazis or Adolf Hitler approaches.

There are many corollaries to Godwin's law. For example, there is a tradition in many newsgroups and other Internet discussion forums that, when a Hitler comparison is made, the thread is finished and whoever made the comparison loses whatever debate is in progress. This principle is itself frequently referred to as Godwin's law.

In 2012, Godwin's law became an entry in the third edition of the Oxford English Dictionary.

In March 2022, Godwin wrote "you're not going to believe who this guy reminds me of" about Vladimir Putin, actually using his own rule.


Of toch Wooter met zijn opmerking "<mensen die> VW rijden, die mee heulden met de nazi's tijdens WOII" ? 😏
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: job-lek
Even een beetje tegengas
Stukkie over Henry Ford :)

No offense, maar sinds wanneer is een Wiki pagina een betrouwbare bron? ;-)

Was er in de VS sowieso niet een sterk antisemitisch sentiment? Ik kan me herinneren dat ze een keer een boot met vluchtelingen uit Duitsland hebben teruggestuurd naar Duitsland
 
  • Like
Reactions: Faiz71
En nu nog een stukje over Chinese Volvo's graag.
Wat is de relatie dan tussen Chinese Volvo’s en Amerikaanse en Duitse nazi’s? (Ben oprecht geïnteresseerd)

Tsja als je het over belabberde mensenrechten en elimineren van minderheden (lees Oeigoeren) hebt in China, dan even opletten als je zonnepanelen uit China gaat halen.

Maar volgens mij dwalen we best af van het hoofdonderwerp.
 
Zag dit voorbij komen op Youtube en vind het erg interessant. Tesla’s die verboden worden op bepaalde wegen en plekken vanwege spionage? En andersom dat al die EV uit china dan weer bij ons spioneren? Is dat wap of echt?


Het klopt dat China auto’s van Tesla weert in bepaalde gebieden vanwege de angst voor spionage.
Maar ik benieuwd naar het spreekwoord: "Zoal de waard is vertrouwt hij zijn gasten."
Oftewel: China, die zelf zijn bevolking met camera’s controleert en bovendien wereldheerschappij nastreeft: hoe zit het met de camera’s in Chinese auto’s die buiten China rondrijden?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het klopt dat China auto’s van Tesla weert in bepaalde gebieden vanwege de angst voor spionage.
Maar ik benieuwd naar het spreekwoord: "Zoal de waard is vertrouwt hij zijn gasten."
Oftewel: China, die zelf zijn bevolking met camera’s controleert en bovendien wereldheerschappij nastreeft: hoe zit het met de camera’s in Chinese auto’s die buiten China rondrijden?
Als de camera’s in Chinese auto’s net zo betrouwbaar zijn als Hikvision of Dahua dan is de kans dat er beelden naar China gaan best realistisch.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Hij gaat er toch echt komen! Een elektrische Lamborghini 🤗
Edit: excuus. Zie dat het al gemeld was door @dikkiedik
maar jullie dumpen zoveel bullshit in dit draadje 😅
 
Last edited: