Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
VW e-crafter met lachwekkende specs!
Denk dat ik de uitslag van het testpubliek al ken.

VW starts deliveries of its new all-electric van for a customer test fleet


Dit is beschamend ! 160km range op papier, dus 120km echt? Max 90km/h. :eek::eek:
Hoe durven ze ! :mad:
Minimum 300km en 130km/h zijn toch de minimum vereisten ( ikzelf doe dagelijks tussen 220 en 250km )
VW is dus gebuisd !
Benieuwd wat Mercedes zal brengen bij de e-sprinter
( De nieuwe Crafter is niet langer het tweelingzusje van de Sprinter ! Is nu MAN die de bestelwagen bouwt, trouwens een VW dochter )
 
  • Like
  • Love
Reactions: ebullio and FVO
Ik denk dat pakketdiensten die specs wel halen met die auto, zeker wanneer ze met name in stedelijk gebied opereren (lage gemiddelde snelheid, veel start/stop).
Niet akkoord. Heb (15jr geleden) nog weekendwerk gedaan als bezorger van wijnen. Mijn rondes waren 150 a 250km op 8u a 10u.
Akkoord op 15jr kan er veel veel veranderen in de logistieke wereld. Maar de specs van VW zijn zonder belading, zonder A/C en 35kWh zit in onze B-klasse en heeft dus de helft van het gewicht (onbeladen) en de helft van het frontaal oppervlak... en haalt in de winter slechts 120km. En 90km/h? alsof de bezorger zijn/haar ronde vlakbij het depot begint...? De camionettjes "hello fresh", "tnt" en "postnl" zijn hier in vlaanderen nochtans een vast straatbeeld geworden, komen die dan uit de grond?

Kortom: dit is anno 2018 gewoon BESCHAMEND
 
Niet akkoord. Heb (15jr geleden) nog weekendwerk gedaan als bezorger van wijnen. Mijn rondes waren 150 a 250km op 8u a 10u.
Akkoord op 15jr kan er veel veel veranderen in de logistieke wereld. Maar de specs van VW zijn zonder belading, zonder A/C en 35kWh zit in onze B-klasse en heeft dus de helft van het gewicht (onbeladen) en de helft van het frontaal oppervlak... en haalt in de winter slechts 120km. En 90km/h? alsof de bezorger zijn/haar ronde vlakbij het depot begint...? De camionettjes "hello fresh", "tnt" en "postnl" zijn hier in vlaanderen nochtans een vast straatbeeld geworden, komen die dan uit de grond?

Kortom: dit is anno 2018 gewoon BESCHAMEND

Volmondig Ja! Als het grote publiek pas een EV in de ogen wil zien als de range 300 mijl + is, waarom zou een professionele vervoerder dan met minder genoegen nemen?
 
Volgens dileze cijfers in The Guardian, gaat het vooral heel hard in China. Wij waren goed bezig maar het lijkt er op dat de aangescherpte regels rondom hybrides in combinatie met het nog niet doorbreken van de BEV bij ‘Jan Modaal’ een flinke achteruitgang heeft opgeleverd (vraag me af of het echt een probleem is, gezien hoe men hybrides gebruikt):

https://www.theguardian.com/environment/2017/dec/25/electric-and-plug-in-hybrid-cars-3m-worldwide

Ook wordt er gesproken over de duidelijke voorkeur voor BEVs die zelfs bij Toyota lijkt te zijn doorgedrongen.
 
  • Informative
Reactions: Frank C and Janc
Dit is beschamend ! 160km range op papier, dus 120km echt? Max 90km/h. :eek::eek:
Hoe durven ze ! :mad:
Minimum 300km en 130km/h zijn toch de minimum vereisten ( ikzelf doe dagelijks tussen 220 en 250km )
VW is dus gebuisd !
Benieuwd wat Mercedes zal brengen bij de e-sprinter
( De nieuwe Crafter is niet langer het tweelingzusje van de Sprinter ! Is nu MAN die de bestelwagen bouwt, trouwens een VW dochter )

Mij vorige week een nieuwe crafter gekocht. Nooit geen peugeot meer :)
trouwens met het salon goede deals te doen: renting aan 0%
 
voldoet niet aan de vereisten momenteel, en met gebrek aan een waardig alternatief...

Wanneer brengt Tesla een panelvan uit? Hopelijk binnen 4 jaar, dan weet ik al wat de volgende wordt... .
Mijn Crafter wordt nu vervangen door een kleinere Vito, geen elektrische, spijtig genoeg, is onbruikbaar voor me met de huidige specs.
Moet heel veel in Brugge en Gent centrum zijn, die L3H2 Crafter is een dagelijkse bron van parkeer-ergernis, dus we gaan voor een compactere van.

Welke heb jij gekocht? Bij Decancq in Tielt?

Xavier
 
Wanneer brengt Tesla een panelvan uit? Hopelijk binnen 4 jaar, dan weet ik al wat de volgende wordt... .
Mijn Crafter wordt nu vervangen door een kleinere Vito, geen elektrische, spijtig genoeg, is onbruikbaar voor me met de huidige specs.
Moet heel veel in Brugge en Gent centrum zijn, die L3H2 Crafter is een dagelijkse bron van parkeer-ergernis, dus we gaan voor een compactere van.

Welke heb jij gekocht? Bij Decancq in Tielt?

Xavier
Nope, raes in brugge. Ben ook veel in gent en brugge, maar laat meestal de klant parkeerplaats vrijhouden, is anders idd geen doen
 
De Renault Symbioz, weliswaar concept, maar amazing!
Ik zag 'm ook. Klinkt inderdaad veelbelovend. Wat ik alleen vreemd vond is dat de rijder al na een paar seconden zei dat het beter was dan Tesla (waar hij ruim 2 jaar geleden in had gereden). Verder zag je vrijwel niets van het gedrag van de auto - alle camera's waren naar binnen gericht. Plus alleen snelweg en dat is het minst spannend - waarom niet meer? Het enige dat duidelijk werd was dat deze ook automatisch van rijbaan wisselt. Zeer interessant, maar dit was ook niet zichtbaar.
 
Last edited:
Er is in NL al 1 Renault Zoë upgrade van 22 naar 41KW uitgevoerd naar tevredenheid heb ik gehoord.
Begin 2018 is die van ons aan de beurt. Een upgrade in real live van 160 naar 300 km (met mijn vrouw haar rijstijl).
Bij 60 km/hr is al 400 km range gehaald !
Kosten Euro. 3.500,- incl. BTW en ombouwkosten.

15 januari is de accu wissel ingepland. Meer bereik voor de vrouw - das mooi van Renault !
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik zag 'm ook. Klinkt inderdaad veelbelovend. Wat ik alleen vreemd vond is dat de rijder al na een paar seconden zei dat het beter was dan Tesla (waar hij ruim 2 jaar geleden in had gereden). Verder zag je vrijwel niets van het gedrag van de auto - alle camera's waren naar binnen gericht. Plus alleen snelweg en dat is het minst spannend - waarom niet meer? Het enige dat duidelijk werd was dat deze ook automatisch van rijbaan wisselt. Zeer interessant, maar dit was ook niet zichtbaar.
Let maar eens goed op wat de man op de passagiersstoel doet, die bestuurt de auto.
 
  • Disagree
Reactions: ebullio