Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Waanzinnig! Lijkt inderdaad alsof het versnelt wordt afgespeeld. :eek:
En in alle eerlijkheid: betwijfel of hier de eerste 10 jaar een EV aan zal kunnen tippen.

Wat info erbij:
De Porsche 919 Evo Hybrid is nogal eens een kar. Centraal achterin ligt een 2-liter V4, die dankzij een knoert van een turbo 720pk op de achterwielen zet. Dan is er ook nog een elektromotor van 440pk die de voorwielen aandrijft. Een hele hoop power dus.

Deze 919 Evo Hybrid werd speciaal ineen geknutseld om zo snel mogelijk te gaan en niet om deel te nemen aan officiële races. Daardoor konden zaken als ruitenwisser en koplampen achterwege gelaten worden. Het resultaat? Slechts 849 kilogram.
 
Wat info erbij:
De Porsche 919 Evo Hybrid is nogal eens een kar. Centraal achterin ligt een 2-liter V4, die dankzij een knoert van een turbo 720pk op de achterwielen zet. Dan is er ook nog een elektromotor van 440pk die de voorwielen aandrijft. Een hele hoop power dus.

Deze 919 Evo Hybrid werd speciaal ineen geknutseld om zo snel mogelijk te gaan en niet om deel te nemen aan officiële races. Daardoor konden zaken als ruitenwisser en koplampen achterwege gelaten worden. Het resultaat? Slechts 849 kilogram.
Zoals de Pikespeakracer van VW purposebuild dus.
 
(her-)kent iemand deze?
IMG_2894.jpg
 
Even terugkomen op mijn eerdere bericht over proefrit Hyundai Kona electric voor mijn vader.

Helaas, misverstand en proefritten zijn pas mogelijk in augustus. Wat erger is, is het volgende:

Wij moeten nu al aangeven of we tot koop overgaan (voordat we hebben kunnen proefrijden!) anders raken we onze productieplaats kwijt... en is levering pas mei/juni 2019...

Bij Tesla raak je je reserveringsplek/productieplaats niet kwijt, maar wordt je er gewoon in gestopt zodra je beslissing hebt genomen. Nu hopen dat de Model 3 op tijd komt voor mijn vader :)

Mijn vader heeft toch besloten om de sprong te wagen. Wij hebben afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in een Hyundai Kona benzine en een Hyundai Ioniq electric. Mijn vader heeft zojuist besloten om voor de Kona electric te gaan en hij komt in december (als alles volgens plan gaat). De Kona electric heeft een zeer rijke uitrusting (zelfs geventileerde stoelen en die werken goed) en voldoet uitstekend aan de wensen/eisen van mijn vader. Ik ben heel benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat bevallen.
 
Het is nu ook wel een leuk wagentje, maar zou wel een klein opfrisbeurtje kunnen gebruiken voor wat betreft de bedieningsinstrumenten aan boord, al was het alleenmaar dat de accumeter momenteel tijdens het rijden alleen maar de resterende kilometers weergeeft en niet het percentage.
En de navigatie is voooral goed in het weergeven van tankstations.
 
Verschrikkelijk lelijk. Lompe zetels, ventilatieroosters die nog afstammen van de jaren 90 en mega druk. Om koppijn van te krijgen!
Ze durven geen risico's nemen om het eens over een andere vernieuwende boeg te gooien. Less is more! De kwaliteit zal wel subliem zijn zoals we van hen gewoon zijn.
En ik rij momenteel met een Audi, tot die verdomde M3 naar hier komt, dus ik heb niks tegen het merk.
 
Ik vind de bouw kwaliteit en afwerking van mijn nieuwe x juist beter dan een Audi, zo heeft tesla volledig zacht materiaal voor de deuren en Audi aan de onderkant plastic. Voor degene die hier op wachten zullen nog lang moeten wachten zonder echt laad netwerk. Ik juich concurrentie toe en sowieso Elektrisch rijden natuurlijk maar de rest heeft verre nog van een bruikbare auto. Ik ben vandaag zonder problemen terug gereden uit Hamburg naar Rotterdam heb een keer moeten stoppen om 30 min te laden zonder na te denken.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik vind de bouw kwaliteit en afwerking van mijn nieuwe x juist beter dan een Audi, zo heeft tesla volledig zacht materiaal voor de deuren en Audi aan de onderkant plastic. Voor degene die hier op wachten zullen nog lang moeten wachten zonder echt laad netwerk. Ik juich concurrentie toe en sowieso Elektrisch rijden natuurlijk maar de rest heeft verre nog van een bruikbare auto. Ik ben vandaag zonder problemen terug gereden uit Hamburg naar Rotterdam heb een keer moeten stoppen om 30 min te laden zonder na te denken.

Er vindt langzamerhand, ook door de bewustwording van klimaatveranderingen, overvolle steden en nieuwe generatie, een verschuiving plaats van auto's naar mobiliteit. Het moet ergens in passen. Ik zeg regelmatig dat ik helemaal niets om auto's geef (klopt ook). Daarom rijd ik in plaats daarvan Tesla, hoef ik me er ook niet druk over te maken.