Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Die buitenspiegel-camera oplossing lijkt mij slecht werken. Met normale spiegels, zoals elke auto die heeft, kun je het beeld dat je in de spiegel ziet veranderen door je hoofd te verplaatsen. Wat lager kijken, wat hoger kijken, hoofd naar links of naar rechts. Het totale veld dat je in de spiegel kunt zien is daardoor vrij groot.

Met deze camera oplossing zie je letterlijk alleen datgene dat die monitoren tonen en je kunt daar niets aan verbeteren (of je moet al met de instellingen spelen). Zeker met inparkeren lijkt me dit vervelend
Camera's en software kunnen veel meer dan wat een spiegel kan. Als ik 's avonds en in regenachtig weer in mijn linkerbuiten spiegel kijk, zie ik vrijwel niets. Je kunt de afstand en snelheid van een achterop komende auto nauwelijks inschatten en vaak zelfs niet eens zien of ze in de naastliggende rijbaan of op nog een verder naar links gelegen rijbaan rijden.
Gecombineerd met de juiste software kun je de effecten van nacht en regen uitschakelen. Ook kun je in de monitor, bijv. in rood, laten weergeven of een inhalende auto al dan niet in de dode hoek zit. Gecombineerd met radar en/of ultrasoon kun je ook de werkelijke afstand en snelheid weergeven. Hiermee is 100x veiliger te beoordelen of je kunt inhalen of niet.
Wat mij betreft, weg met die 3000 jaar oude spiegels en over op slimme 'cameraspiegels'.
 
Toch wel veel praktische details die een tesla mist maar heeft hij een trekhaak :) ?

Die spiegel camera’s staan naar buiten om de lijn tot achter de auto te maken ipv enkel ernaast. Ik denk dat de Tesla camera’s niet zoveel zien op zich maar moeten gecombineerd worden om een compleet beeld te krijgen. Maar ik denk ook wel dat het een echte spiegel niet vervangt ivm eerdere opmerking van het hoofd bewegen enzo... leuke aanvulling dat wel.
 
Die Autogefuhl gast heeft het wel heel vaak over dat de I-Pace, de e-tron en de Model X van dezelfde grootte zijn, maar dat is dus niet zo.

I-Pace < Model S < e-tron < Model X.

Maar de denkfout die velen maken is dat deze auto's met elkaar concurreren.

Ze concurreren met ICE's.

En de hoeveelheid BEV's en daarmee het aanbod wordt de komende 5-10 jaar louter beperkt door productiecapaciteit van batterijen. Elke geproduceerde Tesla, I-Pace, E-Tron wordt gewoon verkocht.
 
Zo lang als iedere andere EV blijkbaar een Tesla killer moet zijn blijft dat idee bestaan.

Ik kan me niet over de prijs heen zetten van de i-pace. Vanaf 68000 dollar in de VS en 80000 hier..

Al bij de presentatie heeft Jaguar zich afgezet tegen Tesla door een gekke vergelijking met een Model X, een heel andere auto uit een niet vergelijkbare categorie. De prijs is ook hoog gezien wat je ervoor krijgt. Daarvoor koop je een P Model 3 waarmee je ook nog eens echt kunt reizen.
 
Bij anderen ook de folder van de IPace in de bus gekomen vandaag?
Ik maakte de enveloppe vanavond open en plotseling was er ook een reclame van de IPace op de tv.
Blijkbaar een marketing-offensief...
Ja, hier ook. Kentekengegevens netjes verrijkt met KvK contactpersoon.
Ik zou een selectie uit het RDW register nog wel verstandig vinden, als ze alle eigenaren van 2013 Tesla’s hadden aangeschreven. Campagne met interne titel ‘Wrak van de Weg’, ofzo.
Daar waar het ons betreft klopt dat bouwjaar 2013, maar hebben anderen met latere modellen ook die folder gekregen?
 
  • Funny
Reactions: Maarten
Dat hoop ik niet. Hoe meer EV's en hoe groter het succes, des te beter. Misschien dat er dan eindelijk echt iets veranderd bij de gevestigde automerken.

Niet tegen elke prijs. Als men hoopvol instapt en daarna teleurgesteld (om wat voor eigenschap/reden dan ook) uitstapt is de schade veel groter. Die zien we dan voorlopig niet meer terug.

Met het winnen van "de" automobilist is het als lopen op eieren. Daar moeten we niets mis laten gaan. Ook als het gaat om de range. Die moet gewoon groot zijn. Als we die moeten verdedigen hebben we al verloren.
 
Niet tegen elke prijs. Als men hoopvol instapt en daarna teleurgesteld (om wat voor eigenschap/reden dan ook) uitstapt is de schade veel groter. Die zien we dan voorlopig niet meer terug.

Met het winnen van "de" automobilist is het als lopen op eieren. Daar moeten we niets mis laten gaan. Ook als het gaat om de range. Die moet gewoon groot zijn. Als we die moeten verdedigen hebben we al verloren.
Men hoeft niet hoopvol in te stappen om dan teleurgesteld af te haken. Wanneer de informatie over range, laadvermogen of wat dan ook klopt, kan de aspirant koper weten wat hij of zij koopt. You get what you read.
Voor iemand die de Ipace bijvoorbeeld alleen wil gebruiken voor woon-werkverkeer kan de range prima zijn. En er zijn vele situaties denkbaar waarin de auto prima tot zijn recht komt.
 
  • Like
Reactions: Lennard kok
Men hoeft niet hoopvol in te stappen om dan teleurgesteld af te haken. Wanneer de informatie over range, laadvermogen of wat dan ook klopt, kan de aspirant koper weten wat hij of zij koopt. You get what you read.
Voor iemand die de Ipace bijvoorbeeld alleen wil gebruiken voor woon-werkverkeer kan de range prima zijn. En er zijn vele situaties denkbaar waarin de auto prima tot zijn recht komt.

Dat was bij de eerste Leaf ook zo en dat zijn op dit moment de negatieve imago-bouwers als het gaat om de opkomst van de EV.

En als een merk als Jaguar zich moet verschuilen achter een aantal "ja maar, als.... dan is onze auto goed" dan doet men iets fundamenteel fout. We gaan straks last krijgen van een aantal van deze "manke pootjes" broeders. Voedsel voor de naysayers.

Het beeld wordt steeds helderder.