Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Jouw opmerking gaat er over dat je niet iets wilt kopen van een fabrikant “die jaren de boel belogen en bedrogen heeft”. In mijn ogen kan je Tesla dan ook links laten liggen.

Ik zou dit zelf niet liegen noemen, maar eerder onder de categorie ‘te graag willen’ of ‘Elon time’ scharen. Ik heb niet het idee dat ze bij Tesla probeerden de boel te flessen om zo klanten geld afhandig te maken, maar misschien ben ik te naïef...
 
Door een E-tron te kopen, sponsor je toch degene die jaren aan een stuk belogen en bedrogen heeft. en zeg je, "goed bezig mannen, doe zo verder".
Ook al zouden ze beter en goedkoper zijn dan een niet nader te noemen merk;), zou ik uit principe er nog geen kopen.
Maar ja, ieder zijn eigen gedacht zeker.o_O
Dat ze in België gebouwd worden, maakt me niks uit in deze overweging.


Ze waren slecht bezig en het zou zeer dom zijn om zo verder te doen, nu ze onder het vergrootglas liggen. Het topkader werd voor zijn crimineel gedrag gestraft en het bedrijf moet een astronomische boete betalen. Potje breken, is potje betalen. Maar om nu het kind met het badwater weg te gooien is er imo ook over. Men kan de duizenden arbeiders en bedienden die op die manier door hun leiders ook om de tuin zijn geleid, niet zonder job zetten?
Bovendien, als je de emissiecijfers bekijkt van MB, BMW, Renault, Ford, enz, ze zitten enkele grammetjes van elkaar. De cijfers mét sjoemelsoftware waren zelfs nog niet de beste, maw. de ingenieurs van VAG kunnen het niet zo goed dan die van BMW of Mercedes? Ze kijken al decennialang bij elkaar af...Mijn gezond verstand zegt me dat ze eig allemaal boter op het hoofd hebben.
Waarom VAG dan met het hoofd op het kapblok moet, terwijl anderen vrijgepleit raken, lijkt me vreemd.
Misschien iets van 2008?
Porsche and VW share row: how Germany got revenge on the hedge fund 'locusts'
En er zijn nog andere vormen van sjoemelen mogelijk:
Passengers at risk in small overlap crashes

Op den duur blijft er verdorie maar één smetvrij (EV) merk over, eentje die vroeger nooit met plofmotoren bezig is geweest?? :rolleyes: :);)
 
Last edited:
62 kWh? Dan valt de range wel tegen. Verder lijkt het me inderdaad geweldige upgrade.

De aerodynamica van de Zoé valt tegen. Het viel mij destijds op bij de proefrit en het blijft uiteraard toch meer een stadsauto net als de BMW i3. Prima voor korte afstanden als woon/werk en de boodschappen, maar echt lange ritten minder geschikt. Ik hoop trouwens wel dat ze er accu verwarming en koeling in stoppen en niet zoals de Leaf 'm zonder uitvoeren met alle gevolgen van rapidgate en tegenvallende range in winter. En een beter interieur dat hoogwaardiger aan doet dan het huidige interieur en geen accu-huur gedoe meer.
 
Persoonlijk hoop ik eigenlijk dat hij echt heel goedkoop wordt, want een model 3 met 300km range prefereer ik boven een Zoe met 400km WLTP range. Echter een €20k Zoe prefereer ik boven een €35k model 3. De grens ligt bij mij rond de €25k Zoe, uitgaande van 400km WLTP range bij de Zoe en 300km échte range bij de model 3.
 
Voor de vervanging van de Twingo van mijn vrouw heb ik indertijd naar de Zoe gekeken. Erg leuke auto en voor in de vlot een heerlijke auto. Ik verwacht dat deze auto vaak als tweede auto gekocht wordt en dan is range helemaal vaak niet zo'n issue. Ik zou met 150km range (werkelijke range) meer dan tevreden zijn. Zaken als 100kW laden vind ik voor zo'n stadsauto ook niet interessant. Waar ik wel een probleem mee had was met de prijs. Ik zie dan ook liever kostenbesparing dan een grote accu of zaken als snelladen.

De Zoe (met 40kWh accu) kost ongeveer €33.000 en dan heb je nog wieldoppen. Dat is bijna het dubbele van de Peugeot 108 die mijn vrouw nu rijdt. Dan krijg je de meest luxe versie met open dakje en kekke LM-velgen. Belasting is laag op zo'n kleine 3-cylinder, hooguit €75 aan benzine en onderhoudskosten zijn laag. Afschrijving valt ook erg mee, want dit soort kleine auto's zijn best gewild.

Financieel is het privé niet rond te rekenen, dus dan doe je het puur omdat je EV wilt rijden. Duurzaamheid is bij een kilometrage van 8000km/jr ook al een minder groot issue vergeleken met een dikke diesel vs EV met 45.000km/jr.
 
  • Like
Reactions: Carl
De aerodynamica van de Zoé valt tegen. Het viel mij destijds op bij de proefrit en het blijft uiteraard toch meer een stadsauto net als de BMW i3. Prima voor korte afstanden als woon/werk en de boodschappen, maar echt lange ritten minder geschikt. Ik hoop trouwens wel dat ze er accu verwarming en koeling in stoppen en niet zoals de Leaf 'm zonder uitvoeren met alle gevolgen van rapidgate en tegenvallende range in winter. En een beter interieur dat hoogwaardiger aan doet dan het huidige interieur en geen accu-huur gedoe meer.

Ja, vooral die stoelen. Wat een vormloze zitzakken zijn dat. Bieden nauwelijks steun, je glijdt er aan alle kanten af.
 
Ja, vooral die stoelen. Wat een vormloze zitzakken zijn dat. Bieden nauwelijks steun, je glijdt er aan alle kanten af.
Ik vind de stoelen in de M3 niet veel beter, vooraan nauwelijks zijdelingse steun en achteraan helemaal geen steun.
Geen verstelbare hoofdsteunen en te zachte vulling wat ervoor zal zorgen dat het "leder" snel zijn strakheid zal verliezen.
Het interieur kon echt wel wat sportiever en zeker in de performance modellen.
 
Ik vind de stoelen in de M3 niet veel beter, vooraan nauwelijks zijdelingse steun en achteraan helemaal geen steun.
Geen verstelbare hoofdsteunen en te zachte vulling wat ervoor zal zorgen dat het "leder" snel zijn strakheid zal verliezen.
Het interieur kon echt wel wat sportiever en zeker in de performance modellen.
Jij hebt precies nog niet in een 3 gezeten : deze zetels bieden veel meer zijdelingse steun dan de S !
 
Jij hebt precies nog niet in een 3 gezeten : deze zetels bieden veel meer zijdelingse steun dan de S !
Ik heb al een testrit gedaan met de M3 en er ook al verschillende keren in plaats genomen.
De stoelen van de S zijn idd ook heel vlak maar ik rij nu met een BMW met M interieur en een Audi met S line interieur en daarbij vergeleken bieden de Tesla stoelen nauwelijks zijdelingse steun.
Ik vind ze niet lelijk maar het zijn verre van sportstoelen.
Na de testrit klaagde mijn zoon dat hij zich steeds moest tegenhouden om niet heen en weer te schuiven op de achterbank. Ik ben ook niet de enige die deze bemerking had, scroll maar eens door het Amerikaanse forumgedeelte.
 

Duidelijke conclusie. Jammer dat Jaguar die gek hoge WLTP waarde heeft gehaald. Dat klopt echt niet volgens mij. Dat blijkt ook wel uit vergelijkingen met andere auto’s met de EPA standaard van de VS. Een 3 fase lader gaat komen en zal flink helpen. De Audi is echter wel beter in elk opzicht. Alleen nog niet leverbaar. Overigens blijf ik mij verbazen dat zoveel mensen denken/vinden dat kwaliteit van materialen ed zoveel lager ligt dan Jaguar/Audi. Volgens mij vergelijkt men dan niet met 2018/2019 modellen.
 
Betwijfel of het soms ook niet gewoon vooroordelen zijn..ipv vergelijken. "Auto's" zijn voor heel veel mensen "status"...de sociale groep waar je bij hoort (of liever bij wilt horen)... hele volksstammen zijn op die manier van mening dat ze toch echt niet in een Amerikaanse auto kunnen gaan rijden...laat staan zo'n Tesla waarvan iedereen immers zegt dat hij zo slecht gebouwd is. En dan moet je telkens maar weer verdedigen...Nee, dan "mijn" Audi.. dat is pas een merk dat staat. Made in Germany... Voorsprong door techniek... Ik ben een Manager, dus rij ik in een Audi, BMW, V70. dit soort BS.... Niet exact de early adaptors...