Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Tov het autosalon gaan ze inderdaad geen potten breken. Enige voordeel is dat de actie langer loopt.
Op de Renault Zoe R90 lijkt het me sowieso een interessante deal áls je een oude wagen inruilt (wij hebben hier net een plofmotording dat weg mag). Groepsaankoopkorting €2250, korting op laadpaal €1450, recyclagepremie voor inruil oude wagen €2250 of indien geen oude wagen ter inruil €1000 extra korting. Samen met de subsidie die maximaal €4000 komt de prijs op €16450 + batterijhuur van €69/mnd.

Als je een Renault Zoë wenst , waarom koop je hem dan niet i.c.m. met het Partago deelsysteem?
https://www.partago.be/uploads/7/3/7/4/73741293/investeer_in_een_partago_elektrische_deelauto.pdf


Nadeel : er rijden andere bestuurders in je auto .Maar zo'n Zoë is geen scheurijzer , dus voor joy-riding gaan ze hem niet gebruiken.
 
  • Like
Reactions: FVO
In 1970 kostte een kever in Belgie 1.830 euro. Het modaal bruto jaarinkomen was toen iets meer dan 5.000 euro. Dus met 1 jaarsalaris kocht je drie kevers. Een M3 kost bijna 60.000 euro. Een modaal jaarinkomen is in Belgie nu bijna 35.000 euro.

Een M3 is pas een ‘kever’ vanaf het moment dat Elon de prijs verlaagt tot 12.000 euro of de gemiddelde Belg 180.000 per jaar verdient.
Tot die tijd: premium.

Huh, ik had het over 1948, remember? Kever koste 5300 Duitse mark. Gemiddeld jaarinkomen 2400 Duitse mark. Maar doet er niet toe.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: michelh and S-19910
Gisteren tijdens de nocturne ook eens langs het autosalon geweest: wat een drukte op elke stand en nog meer om de parking op te geraken: even auto's genoeg gezien nu.
Alle EVs waren uiteraard paraat en kregen ook heel wat aandacht van de bezoekers: aanschuiven om er even in te mogen.
De EQC had ik nog niet live gezien: je kan ervan zeggen wat je wil, maar zoals de wagen daar stond, maakte die toch een sterke indruk. de meest verfijnde. Prijzen vanaf april, leveringen vanaf oktober, zo werd gezegd.
Maar liefst drie e-trons: indrukwekkende wagen, maar duidelijk minder lomp dan bv. een Q7 vanwege wat lager en slanker en vanwege wat carrosseriedetails.. Blijft wel de grootste van de drie Europeanen. Die camera's ipv zijspiegels kunnen me niet overtuigen. Ze zouden beter de gewone spiegels herbekijken.
Drie i-Paces waarvan één in dissectie-vorm genre Körperwelten. De i-Pace is ondertussen wel bekend.
 
Cookies op AD.nl | AD.nl
Volkswagen gaat zelf batterijen en laadstations maken

grappig.
kijk eens naar de leverancier.

Screenshot_20190206-183243_Chrome.jpg
 
Alexander Seitz, o.m.CFO van Audi, was in Manager Magazin (02/19 Audi: der Sanierungsfall) niet tevreden .Het belangrijkste uit het artikel even samengevat: De Etron is te duur voor Audi. Om de 2 miljard ontwikkelingskosten te dekken zouden er 600000 stuks moeten verkocht worden, een illusie. Ook technische problemen, vooral bij het laden, maken dat men bij Audi niet echt fier kan zijn op de E-tron. De Elektro-joint-venture met Porsche is terug van nul moeten beginnen.Daardoor zijn de Macan en Audi EQ6 naar voorjaar 2022 uitgesteld. De ingenieurs moeten nl. een tandje bijsteken omdat Tesla's Model 3 veel beter is geworden dan ze dachten. Kosten snijden lukt ook niet echt omdat bij de grootste post, het batterijpack, niet meer kan uitgespaard worden. Eigenlijk zou Audi het geld voor de transitie naar Tech-en mobiliteitsconcern in 2018,19 en 2020 uit een 'vers' modellenpalet moeten kunnen puren. De doorsneeleeftijd van de Audivloot ligt om en bij de 2 jaar. Dat zou een garantie moeten zijn voor goede zaken, want BMW en vooral Mercedes verkopen duidelijk oudere modellen.

CFO's zijn duitenklievers en de technische problemen zijn allemaal software gerelateerd, dat krijgen ze wel in orde.