Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
[
Ja, heel vervelend.
Optie 1:
Porsche bouwt taycan, die 1mln km mee gaat, 350kW kan laden, 3 uur met 200km/u rijdt en het hele VW-concern deze kennis mag gebruiken. Mooi voor de Duitse oem-mers en Nederlandse toeleveranciers.
Tweede optie. Tesla bouwt gigafactory 4 in Europa.
Hopelijk optie 1, maar ja, moet Porsche wel opschieten en niet drie jaar te laat met een slap aftreksel komen van de M3.
Als Porsche zeker was van haar zaak hadden ze niet jonny smith gevraagd maar bjorn. Hadden we nu iets geweten. December komen de echte cijfers, begrijp ik.

Als Porsche zeker was van hun zaak? Sleutels afgeven en vragen om de auto af te beulen, lijkt mij toch vrij zeker...
En Björn zou denk ik van z’n sokken geblazen zijn eerlijk gezegd want ik heb hem zelden negatief gezien in reviews van andere ev’s?

Als ik hem kon betalen, zou ik niet twijfelen, bij Porsche weten ze tenminste hoe ze auto’s in elkaar moeten vijzen :p
 
Er is nog geen nieuwe Tesla die dit nodig heeft. Het betreft auto's die nu pas in productie genomen worden. Niet de bestaande modellen die al een type goedkeuring hebben. Dus de model Y wordt de eerste met die verplichting

Goedemorgen. ik zet toch de link van het draadje waar dit onderwerp uitvoerig aan bod komt toch net hier neer? Om niet helemaal off topic te gaan, nogmaals:
Vanaf nu verplicht geluid maken (AVAS). En nu?
 
Last edited:
Ook benieuwd wanneer Ionity met de 350kW laders komt.
Maar die zijn er toch al. Het zijn op dit moment de auto's die het laadvermogen van 350 kW niet halen. De M3 haalt met een batterij van 400V aan de ionity laders een vermogen van 190 kW. Bij een gelijkblijvende stroom zou de Porsche dus een vermogen kunnen halen van ruim 350 kW vermits de batterijspanning 800V bedraagt.
 
Dachten ze in 2003 ook van Tesla he, beetje dromen mag toch ;)
Natuurlijk
Maar niet wakker schrikken in 2020.
En lekker dromen over Tesla M3 performance, 0 naar 100 in 3,4s. Verwachting Taycan 0 naar 100 3,5s.
En bijna 500 chargers in Europe.
En weer in prijs omlaag gegaan.
Misschien is het zelfs een optie om de LR AWD nog om te ruilen.
In Nederland is dat meestal wel mogelijk
 
Misschien is het zelfs een optie om de LR AWD nog om te ruilen.

Het is een firma wagen en de Performance stond niet op de lijst dus omruilen zit er niet in. Als ik hem zelf had gekocht was het wss een 3P
geweest. Ach, misschien een 3P- misschien als Elon de optie vrijgeeft :D ... hoewel, ben blij genoeg en die AWD gaat al r#te snel.

Ben wel eens benieuwd waar dit gaat eindigen al die 0-100 cijfers. Vroeger was een wagen die onder de 6 seconden naar 100 ging erg snel en nu kan tegenwoordig bijna elk elektrisch hok onder de 5,5 EN tel je niet meer mee boven de 4 :confused:...
als je er zo over na begint te denken, allemaal eigenlijk best onverantwoord en helemaal overbodig ........ maar zo leuk ;)
 
  • Helpful
Reactions: Danny n
Nee, de Porsche deed het van 0-200 km/h, niet van 0-100. Aangezien E=0.5*m*v^2 geldt, doet de Porsche een 4x zo hoog beroep op vermogen als de Tesla. Zo kan ik ook aantonen dat ze gelijkwaardig zijn. ;)
De te verrichten arbeid stijgt met het kwadraat van de snelheid. Maar die arbeid moet in de helft van de tijd verricht worden. Dus het benodigde vermogen stijgt met de derde macht van de snelheid. Dus 8 keer zoveel. Lijkt mij....

Windmolens leveren globaal 8 keer zo veel vermogen als het 2 keer zo hard waait.
 
"the Taycan is officially rated for ten 0-62MPH and four 0-124MPH runs in a row "

Source (diverse): https://www.engadget.com/...ycan-launch-control-demo/

Die video met de 26 launches kan het raam uit wat mij betreft (geen tijdshema erbij, geen vbox data.... ).
Kan best zijn dat die 4 uur heeft gedaan over de launches, paar launches meer dan 4... ok, maar geen 26 !
Ik wacht fijn dat ik een echte test zie.

Een ding geloof ik wel gelijk:
Handling/remmen zal erg goed zijn, Porsches hebben altijd minder vermogen, de motor op de verkeerde plek, maar 6 cylinders ......en rondetijden die ze neerzetten zijn altijd op niveau (of beter) dan de op papier betere auto's.
 
Last edited:
  • Funny
  • Like
Reactions: Adm and Dan84
"the Taycan is officially rated for ten 0-62MPH and four 0-124MPH runs in a row "
Source (diverse): https://www.engadget.com/...ycan-launch-control-demo/

Die video met de 26 launches kan het raam uit wat mij betreft (geen tijdshema erbij, geen vbox data.... ).
Kan best zijn dat die 4 uur heeft gedaan over de launches, paar launches meer dan 4... ok, maar geen 26 !
Ik wacht fijn dat ik een echte test zie.

Een ding geloof ik wel gelijk:
Handling/remmen zal erg goed zijn, Porsches hebben altijd minder vermogen, de motor op de verkeerde plek, maar 6 cylinders ......en rondetijden die ze neerzetten zijn altijd op niveau (of beter) dan de op papier betere auto's.


Yes, hard launch runs back to back. Did 26 and then 4 a while after for cameras. ...

Jonny Smith on Twitter