Phil V
Well-Known Member
Je bedoelt 'financieel' vermogen.Dus het benodigde vermogen stijgt met de derde macht van de snelheid. Dus 8 keer zoveel
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je bedoelt 'financieel' vermogen.Dus het benodigde vermogen stijgt met de derde macht van de snelheid. Dus 8 keer zoveel
Kun je de berekening wat verder uitwerken. Er is wel een formule maar daar is de conclusie, 'doet de Porsche een 4x zo hoog beroep op vermogen als de Tesla', niet uit af te leiden.Nee, de Porsche deed het van 0-200 km/h, niet van 0-100. Aangezien E=0.5*m*v^2 geldt, doet de Porsche een 4x zo hoog beroep op vermogen als de Tesla. Zo kan ik ook aantonen dat ze gelijkwaardig zijn.
Formule klopt denk ik ook niet.Kun je de berekening wat verder uitwerken. Er is wel een formule maar daar is de conclusie, 'doet de Porsche een 4x zo hoog beroep op vermogen als de Tesla', niet uit af te leiden.
Helaas zelfs integendeel. De Porsche battery-pack kan niet 4 keer meer vermogen leveren. Ook de motoren kunnen dit niet verwerken.
Maar ik laat me graag verrassen door een correcte berekening.
En het kan natuurlijk dat de natuurwetten voor de Duitse autofabrikanten anders zijn. Mercedes beweerde dit ook al.
Dit is nieuw voor mij. Ik dacht dat het vermogen dat de elektromotor kan ontwikkelen afhankelijk was van het magnetisch veld dat opgewekt kan worden en dat dit weer afhankelijk is van het vermogen dat vrijgemaakt kan worden uit de batterij. Maar het kan zijn dat ik mij hierin vergis.beperkt door max koppel van de motoren dan door max vermogen dat de batterij af kan geven
Vermogen is koppel * toerental / 9549Dit is nieuw voor mij. Ik dacht dat het vermogen dat de elektromotor kan ontwikkelen afhankelijk was van het magnetisch veld dat opgewekt kan worden en dat dit weer afhankelijk is van het vermogen dat vrijgemaakt kan worden uit de batterij. Maar het kan zijn dat ik mij hierin vergis.
Ken wel meer mensen die dingen roepen op Twitter ...... wil eerst eens de echte cijfers zien met een productie wagen.
Jonny Smith is niet "zo maar iemand" op Twitter, maar de man achter het stuur in de video. Buiten zijn activiteiten bij Fully Charged is hij ook autojournalist en dat al 21 jaar, waarvan 13 jaar ook bij het BBC tv-programma "Fifth Gear".
En dan kun je je afvragen wie 'prettig' dan is.
En dat een en ander niet in beeld is heeft vooral te maken met het gegeven dat het interieur van de Porsche nog niet is vrijgegeven, en hij houdt zich keurig aan de NDA. Feit blijft dat dit vooralsnog heel wat indrukwekkender is dan wat Tesla tot nu toe heeft laten zien, maar we wachten af. De handschoen is wederom geworpen (eerst door Tesla, nu door Porsche)...
?Feit blijft dat dit vooralsnog heel wat indrukwekkender is dan wat Tesla tot nu toe heeft laten zien,
?
Feit?
Vooralsnog heeft Porsche niets laten zien. Het is vapourware.
Jonny smith is een huurling die 21 jaar in de automarketing zit en die je alles kunt laten zeggen.
Tesla produceert en verkoopt iedere maand meer M3’s dan Porsche denkt taycans het eerste jaar te kunnen maken.
En tot slot, feit, energie is ongelijk aan vermogen.
Zo, dat was weer een heel korte weg naar het einde aan een gesprek.typisch fanboi
De Model 3 heeft de verkoop van de i-Pace, Model S, Model X en e-tron een flinke knauw gegeven. Kijk maar naar de aantallen bij de RDWJaguar lijkt beetje wanhopig te worden om I-Pace te slijten:
Jaguar I-PACE gets $3K ‘Tesla Conquest’ incentive in recent marketing push | TESLARATI