JoostG
Member
Ik rijd ook zowel in de KIA e-Niro als een M3 AWD. Kan mij vinden in veel punten van Prl.......
Een aantal zaken ervaar ik anders: ja, de positie in de Kia is fijner en bij uitstappen kom je niet met je kuit tegen de dorpel.Maar drempels neemt de KIA dramatisch (deinende, stuiterende happening waarbij van alles in de achterbak hoort ronddeinen, terwijl ik de Tesla juist uitstekend over drempels vind gaan.
De KIA heeft een zuinige aandrijflijn, totdat je boven de 110km/u komt. Dan stijgt het verbruik tov de Tesla erg hard. Binnen de randstad geen probleem (kan en mag je toch niet vaak harder dan 100), maar daar buiten is het wel een dingetjes.
Laden is van een andere order. Recent zat ik te kijken naar mijn NewMotion declaraties. De hoeveelheid die Tesla laadt in 3 uur, duurt 13 uur bij de Kia. Tussendoor even laden aan een slimme paal heeft daarom ook maar weinig zin.
Een aantal zaken ervaar ik anders: ja, de positie in de Kia is fijner en bij uitstappen kom je niet met je kuit tegen de dorpel.Maar drempels neemt de KIA dramatisch (deinende, stuiterende happening waarbij van alles in de achterbak hoort ronddeinen, terwijl ik de Tesla juist uitstekend over drempels vind gaan.
De KIA heeft een zuinige aandrijflijn, totdat je boven de 110km/u komt. Dan stijgt het verbruik tov de Tesla erg hard. Binnen de randstad geen probleem (kan en mag je toch niet vaak harder dan 100), maar daar buiten is het wel een dingetjes.
Laden is van een andere order. Recent zat ik te kijken naar mijn NewMotion declaraties. De hoeveelheid die Tesla laadt in 3 uur, duurt 13 uur bij de Kia. Tussendoor even laden aan een slimme paal heeft daarom ook maar weinig zin.