Als de Volvo toekomst bestendig, dwz zonder hardwarematige bediening, met camera's, de OTA-updates en computers zodat het geheel autonoom rijden ondersteund.Waarom zou jij de Volvo verkiezen boven jouw Tesla?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als de Volvo toekomst bestendig, dwz zonder hardwarematige bediening, met camera's, de OTA-updates en computers zodat het geheel autonoom rijden ondersteund.Waarom zou jij de Volvo verkiezen boven jouw Tesla?
Zij hebben er een stuk of 10 met een extreem hoge supercharged mileage.Statistisch helaas niet relevant want n=1. Ik zou heel graag zien dat het wel statistisch relevant is, dan is er een enorm goed punt voor EV's.
Zij hebben er een stuk of 10 met een extreem hoge supercharged mileage.
Misschien vind jij n=10 statistisch nog steeds niet relevant. Ik wel.
Als de Volvo toekomst bestendig, dwz zonder hardwarematige bediening, met camera's, de OTA-updates en computers zodat het geheel autonoom rijden ondersteund.
Als grenswaarde voor statistische significantie neemt men meestal p = 0,05..Je kunt het hooguit relevant vinden, ik ook en daarnaast interessant. Niet statistisch relevant, want dat is het nog niet.
Als grenswaarde voor statistische significantie neemt men meestal p = 0,05..
Ik denk dat er erg weinig Tesla's zijn die zoveel gesupercharged hebben als die auto"s van Tesloop. Maar stel dat het er 200 zijn, dan is de data van Tesloop statistisch significant.
Binnen een naar verwachting klein aantal wereldwijd is een consistente waarneming onder een complete groep van 10 stuks zeker significant.
Verklaar je eens nader dan, want ik snap niet wat je hier zegt.Statistiek is een stuk gecompliceerder dan dit. Zonder context, met confirmation bias etc.
Even een andere vraag dan, om te begrijpen waar je ideeën vandaan komen.
Hoe groot is volgens jou de kans dat alle exemplaren uit een (inderdaad niet aselect gekozen) set van 10 auto's een bepaalde eigenschap vertonen als er duizend andere exemplaren zijn die onder vergelijkbare omstandigheden die eigenschap niet vertonen? Neem even aan dat het totale universum uit enkele duizenden exemplaren bestaat.
Even een andere vraag dan, om te begrijpen waar je ideeën vandaan komen.
Hoe groot is volgens jou de kans dat alle exemplaren uit een (inderdaad niet aselect gekozen) set van 10 auto's een bepaalde eigenschap vertonen als er duizend andere exemplaren zijn die onder vergelijkbare omstandigheden die eigenschap niet vertonen? Neem even aan dat het totale universum uit enkele duizenden exemplaren bestaat.
Nu val je door de mand, H.Dat is niet relevant. Waar het om gaat is dat er totaal geen context is. Om dan te gaan roepen dat het statistisch significant is geeft te denken. Je kunt hooguit, en niet meer dan dat, vermoeden dat het significant is, maar dat heeft nog steeds niets met statistiek te maken. Alleen met een vermoeden.
Anekdote: 300.000km met een battery pack dat elke dag meerdere malen volledig leeg en weer vol gereden werd, met vooral supercharging. Here's how a Tesla Model S holds up after 400,000 miles in 3 years - Electrek
A lot of people are probably interested to know how the battery pack held up, but unfortunately, it didn’t. It was replaced twice during the vehicle’s 400,000 miles
Nu val je door de mand, H.
Je hebt wellicht inmiddels door dat je maar wat bazelt over dit onderwerp en probeert nu terug te krabbelen, ofwel je hebt echt geen idee van de betekenis van de termen die je gebruikt.
Helaas is het niet de eerste keer dat je de plank op deze manier mis slaat en daar is geen hogere wiskunde voor nodig.