Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Tweede auto wordt meestal alleen als stadsauto gebruikt. Zo groot is Belgie nu ook weer niet trouwens. :p

Nogmaals, wij hebben 2 EV's, waarvan de tweede auto een range van plm 200 km heeft. Ook die hangt gewoon niet meer aan de snellader, voor groter bereik hebben we de eerste EV, die wel de range heeft.
 
Tweede auto wordt meestal alleen als stadsauto gebruikt. Zo groot is Belgie nu ook weer niet trouwens. :p
Wat is 'normaal'. Wat voor jou van tel is?

Nogmaals, wij hebben 2 EV's, waarvan de tweede auto een range van plm 200 km heeft. Ook die hangt gewoon niet meer aan de snellader, voor groter bereik hebben we de eerste EV, die wel de range heeft.
Tja die vogel gaat dus bij jullie op, niet bij ons. Wij doen niet altijd alles samen, en mijn vrouw mag van mij meer dan 200 km ver rijden op een dag, zonder dat ik er bij ben.

Omdat de range niet voldoende is voor de trips die je die dag doet.

Voilà, jij hebt het begrepen ;)
 
Wat is 'normaal'. Wat voor jou van tel is?


Tja die vogel gaat dus bij jullie op, niet bij ons. Wij doen niet altijd alles samen, en mijn vrouw mag van mij meer dan 200 km ver rijden op een dag, zonder dat ik er bij ben.

Ooit gehoord van auto wisselen? Doen wij ook. Degene die de grootste afstand moet rijden neemt de auto die het verst kan indien nodig. Heb je wel eens gekeken naar de gemiddelde afstand die met een auto wordt gereden? Ik geloof simpelweg niet dat jullie beiden iedere dag 400+ km rijden, want dan kom je niet meer aan werken toe. Bovendien passeer je dan iedere dag zo ongeveer de landsgrenzen.

Privacy settings

Gemiddeld dus 15.151 km/jaar, oftewel 41 km/dag. Duh. Do the math.
 
Maak niet de fout dat gemiddelden ook werkelijk gebruik betekenen.

15000km per jaar kan nl. ook 600km per week betekenen, of 20km per weekdag en in het weekend 500km.

Ik ben op een dag eens in Antwerpen en Brussel geweest, en mijn vrouw 's avonds naar Amsterdam en terug. Plots rijden beide auto's meer dan 400km op een dag.
 
Je gaat toch niet de keuze voor een auto bepalen op basis van gebeurtenissen die maar enkele keren per jaar voorkomen hopelijk? Of hebben jullie echt serieus geld te veel?

Die enkele keer snellader is niet zo erg hoor, die overleef je wel.
 
Ooit gehoord van auto wisselen? Doen wij ook. Degene die de grootste afstand moet rijden neemt de auto die het verst kan indien nodig. Heb je wel eens gekeken naar de gemiddelde afstand die met een auto wordt gereden? Ik geloof simpelweg niet dat jullie beiden iedere dag 400+ km rijden, want dan kom je niet meer aan werken toe. Bovendien passeer je dan iedere dag zo ongeveer de landsgrenzen.

Gemiddeld dus 15.151 km/jaar, oftewel 41 km/dag. Duh. Do the math.

Nogmaals, jouw situatie. Niet die van mij/ons.

Maak niet de fout dat gemiddelden ook werkelijk gebruik betekenen.
Voilà. Gemiddeld gezien hebben mensen 9.999999 vingers. Maar ik heb nog nooit iemand met 9.999999 vingers ontmoet.

Je gaat toch niet de keuze voor een auto bepalen op basis van gebeurtenissen die maar enkele keren per jaar voorkomen hopelijk? Of hebben jullie echt serieus geld te veel?

Die enkele keer snellader is niet zo erg hoor, die overleef je wel.
Dus omdat wij een beslissing nemen die jij niet neemt, hebben wij geld te veel?
 
  • Like
Reactions: SMU and Paco
Vanmiddag een verkoper van de MG EV gesproken. Ze gaan dit jaar in ieder geval 1.100 MG's uitleveren. Misschien nog wel meer op kenteken. Daarmee kan het Chinese karretje qua elektrische verkopen misschien wel tweede worden, achter Model 3.

Lijkt mij sterk... de RDW heeft er tot 20 december 133 geregistreerd (Datum eerst toelating). Dan moeten ze nog een aardig sprintje zo rond de kerst gaan trekken -;). Het blijven natuurlijk wel autoverkopers.
 
Wow - dat zou een sterke zet zijn!
Ik blijf me verbazen over de andere EV's. Neem de I-Pace - "World Car of the Year". Net 422 auto's dit jaar so far. De M S (in de basis een 2012 model..) zit op 430 en de X op 373. Dat is toch erg teleurstellend voor de Jag... Voor consumenten is de M3 overigens de echte World Car of the Year.