Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Indien de ID.3 met trekhaak kon uitgerust worden, had ik geen seconde getwijfeld.

Jij komt toch van een “pwemium” BMW 4 grand coupe, niet? Ik ook maar als de keuze in EV beperkt zou geweest zijn tot een ID.3, dan had ik de EV boot afgehouden voorlopig. De M3 is innoverend op alle gebied, snel, leuk, OTA , visie..klopt gewoon voor mij. De ID.3 is een EV die je van punt A naar B brengt, emotieloos.

Langs de ander kant heb je er hier op het forum ook die liever een (duurdere) Megane rijden dan een (goedkopere)M3 LR :eek::D dus ja ieder z’n ding zeker?
 
Ivm de hoge prijs van de model 3 tov de ID3 en consoorten: ik dacht dat er nog wel wat minstmarge zit op de model 3. Tesla kennende zal de prijs wel plots met 5000 euro zakken op de moment dat de vraag te laag wordt. Dat geeft dan een schokeffect, zeg maar.
 
Jij komt toch van een “pwemium” BMW 4 grand coupe, niet? Ik ook maar als de keuze in EV beperkt zou geweest zijn tot een ID.3, dan had ik de EV boot afgehouden voorlopig. De M3 is innoverend op alle gebied, snel, leuk, OTA , visie..klopt gewoon voor mij. De ID.3 is een EV die je van punt A naar B brengt, emotieloos.

Langs de ander kant heb je er hier op het forum ook die liever een (duurdere) Megane rijden dan een (goedkopere)M3 LR :eek::D dus ja ieder z’n ding zeker?

Ik loop ook niet echt warm voor een ID3. Rationeel wellicht een prima keuze. Maar mist toch een beetje de X factor.
Dan had hippogrief even goed een vw golf sportvan kunnen nemen ipv zijn 4 gran coupe, nietwaar? Die is namelijk wel met trekhaak leverbaar, en een pak goedkoper :)
Ik ben trouwens zelf van een bmw 3 naar een golf gegaan, en heb me dat niet beklaagd. Nu heb ik een model 3 en die is een pak beter dan de bmw 3 die ik had. Een id3 zit minder goed in elkaar dan een golf en qua infotainment/bediening trekt hij op niet veel.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Jij komt toch van een “pwemium” BMW 4 grand coupe, niet? Ik ook maar als de keuze in EV beperkt zou geweest zijn tot een ID.3, dan had ik de EV boot afgehouden voorlopig. De M3 is innoverend op alle gebied, snel, leuk, OTA , visie..klopt gewoon voor mij. De ID.3 is een EV die je van punt A naar B brengt, emotieloos.
Ik moet voor mijn werk geregeld in Frankrijk zijn, in kleine oude Franse stadskernen heb ik eerst geleerd dat een wat kleine auto een groot voordeel is.
Ik loop ook niet echt warm voor een ID3. Rationeel wellicht een prima keuze. Maar mist toch een beetje de X factor.
Dan had hippogrief even goed een vw golf sportvan kunnen nemen ipv zijn 4 gran coupe, nietwaar? Die is namelijk wel met trekhaak leverbaar, en een pak goedkoper :)
Ik ben trouwens zelf van een bmw 3 naar een golf gegaan, en heb me dat niet beklaagd. Nu heb ik een model 3 en die is een pak beter dan de bmw 3 die ik had. Een id3 zit minder goed in elkaar dan een golf en qua infotainment/bediening trekt hij op niet veel.
De BMW 4 was leverbaar met een trekhaak. Eentje zoals het hoort, gewoon op een knopje drukken en de trekhaak staat 20 s later op zijn plek.
En de vorige wagen kocht ik te midden van het dieselschandaal aan. VW was gewoon geen alternatief voor mij en BMW bleek toen één van de weinige merken waarvan de diesels ook IRL de emissienorm respecteerden...
 
Eerste échte review van de ID.4

Wat ik onthoud als positief
  • Zeer ruim ("interieurruimte te vergelijken met Touareg" volgens de reviewer)
  • Vrij stil tijdens het rijden, wel niet op het niveau van de e-tron
  • Een goede range: 298 km gereden en nog 10 km bereik over op één accu "waarbij 'heel lang' gereden aan 130 km/h" (bij die snelheid verbruikt hij 240 Wh/km bij een temperatuur van 0°C)
  • prijs en uitrusting echt wel OK in de max versie
  • afwerking binnen is beter dan de ID.3
Negatief
  • Zeer slecht functionerende voice-control (lees "onbruikbaar")
  • enerverend optiebeleid : basisversie wordt verkocht met ondermaatse lader (max 50 kW snelladen), ook wisselstroomlader is op de basisversie beperkt tot 7.4 kW ipv 11 kW
  • de warmtepomp is op de basisversie ook een optie
  • niet echt snel (zelf vind ik dat hij wel snel genoeg met de sterkste motorisatie)
  • nog wel enkele softwaredingetjes die beter kunnen of beter moeten
  • Skoda Enyaq IV is volgens de reviewer beter qua keuze van materialen binnen in. het is me ook al opgevallen dat je de Skoda flink duurder kan configureren dan de ID.4
Conclusie nog een nieuwe, en goede optie voor wie een EV wil. Ik denk dat hij in dit segment echt wel nog even de markt voor zich heeft. Maar VW levert zelf ook nog niet.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Electrek’s Take
Recently, we have learned of advancements in solid-state technology, like the recent announcement from QuantumScape.

However, most companies delveoping solid-state batteries are talking about volume production during mid-2020s or even the second half of the decade.

If the report is accurate, Toyota would be ahead, but I would take it with a grain of salt for now.

We are still missing a lot of information about Toyota’s solid-state batteries, like the number of cycles it can achieve and capacity at different temperatures, which have been problems with solid-state batteries.

I am not saying that it’s impossible that Toyota has solved those, but I think we need more information, which sounds like could be coming with the unveiling of the first vehicle to get the new battery next year.
De aankondiging volgend jaar zal een concept zijn - dan moet je niet wakker liggen over specs en volume productie - en dan moet je nog 5-6 jaar rekenen voor de echte productieversie beschikbaar komt.