Hippogrief
Active Member
Verder ook nog de Fiat 500e in zijn goedkoopste livreiEr zijn geen EVs meer met range van 150-200km. Je betaalt je dus blauw aan extra capaciteit die je niet nodig hebt
En vanaf 2023 misschien de Sono Sion
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Verder ook nog de Fiat 500e in zijn goedkoopste livreiEr zijn geen EVs meer met range van 150-200km. Je betaalt je dus blauw aan extra capaciteit die je niet nodig hebt
Voor 15-20k kun je een jong gebruikte B250e naast de Tesla zetten. Zelfde range als de Dacia, degelijke Daimler koets, Tesla batterij en motor. Staat er toch een Tesla naast de Tesla...Ja, heb ik bekeken. Is eigenlijk een perfecte match. Cruise control en veel andere opties worden toch nooit gebruikt. Met 10000km per jaar is 30000€ voor een nieuwe van een ander merk eigenlijk overkill… Hopelijk hebben ze de EV know how van de Zoe toegepast en voor de rest de degelijkheid van de Dacia.
Vraagt alleen nog wat mindset wijziging om naast de Tesla te zetten.
Zou wel interessant worden wanneer het rijdend kan gebeuren.Knap,maar wat is het voordeel? Dit gaat toch nooit geïnstalleerd worden op openbare plaatsten of dit moet een standaard worden voor de gehele industrie. En voor thuis lijkt het mij prijzig tov een laadpaal met een snoer.
Misschien bij Ionity en uiteraard voor de kapitaalkrachtige Porsche rijder.
Ik zou het voor thuis wel handig vinden hoor. Geen onoverkomelijk probleem, maar net iets handiger als het kan. Ook de kost kan goed meevallen als het een kwestie is van een paar in je garage te leggen. Net zoals het niet op een startknop moeten duwen in een Tesla, je auto automatisch ontgrendelen met je gsm,...Het probleem van inductieladen is inderdaad niet zozeer het vermogen of de efficiency maar het kip/ei probleem.
En welke partij gaat erin investeren terwijl een stekker aansluiten je maar 3 seconden kost.
Oftewel: het is nog steeds een oplossing waarvan ik het probleem zoek.
Innovatie noemt men dit. mobiele telefoon opladen werkt(e) ook super, en nu laad tegenwoordig iedere telefoon draadloos.Knap,maar wat is het voordeel? Dit gaat toch nooit geïnstalleerd worden op openbare plaatsten of dit moet een standaard worden voor de gehele industrie. En voor thuis lijkt het mij prijzig tov een laadpaal met een snoer.
Misschien bij Ionity en uiteraard voor de kapitaalkrachtige Porsche rijder.
Lees even opnieuw, ik trek draadloos laden niet in twijfel maar wel als dit door 1 partij in een hoekje wordt gefabriceerd.Innovatie noemt men dit. mobiele telefoon opladen werkt(e) ook super, en nu laad tegenwoordig iedere telefoon draadloos.
Volgens mij moet er één de eerste zijnLees even opnieuw, ik trek draadloos laden niet in twijfel maar wel als dit door 1 partij in een hoekje wordt gefabriceerd.
Jouw telefoon laadt draadloos op door een standaard die wordt ondersteund door Apple, Samsung, etc namelijk QI.
Of wil je bij elke aankoop van een nieuwe wagen je infrastructuur vervangen dan? De EU heeft een tijdje terug USB-C ook als standaard verplicht. Hetzelfde met de CCS(2) standaard (niet verplicht maar wel leuk dat je ermee uit de voeten kan doorheen Europa)
ook waarVolgens mij moet er één de eerste zijn
Eender welke oplossing die rijdend laden mogelijk maakt zou een waanzinnige doorbraak zijn. De accu van een BEV zou flink kunnen verkleinen waardoor de ecologische balans nog verder doorslaat richting BEV. En er blijven totaal geen argumenten over voor de ontkenners.Zou wel interessant worden wanneer het rijdend kan gebeuren.
eerst zien dan geloven ( "zou kunnen" druipt ervan af), maar de snelheden zullen de komende jaren nog wel stijgen, ook bij Tesla.900 kW om een batterij in minder dan 5 minuten op te laden
Het is duidelijk dat de vooruitgang in laadsnelheid voor elektrische auto’s indrukwekkend gaat worden. Een bedrijf uit Hong Kong heeft zopas een oplaadbeurt met een vermogen van 900 kW voorgesteld! Genoeg om in minder dan 5 minuten de accu vol te tanken.gocar.be
Interessant. wel weer echt gescheven door een 'journalist' hoezo 335 Ah, dat zijn gewoon Amperes geen Ampere uur dingetjes als je het over kW hebt.900 kW om een batterij in minder dan 5 minuten op te laden
Het is duidelijk dat de vooruitgang in laadsnelheid voor elektrische auto’s indrukwekkend gaat worden. Een bedrijf uit Hong Kong heeft zopas een oplaadbeurt met een vermogen van 900 kW voorgesteld! Genoeg om in minder dan 5 minuten de accu vol te tanken.gocar.be
Ik vraag me meer en meer af hoe relevant dit gaat worden. Met het uitbreiden van thuis laden en trage laadpalen waar je 's nachts in de wijk kan laden, zie ik niet direct een incentive om bv 900kW aan te bieden aan bv 3x de prijs van 300kW.eerst zien dan geloven ( "zou kunnen" druipt ervan af), maar de snelheden zullen de komende jaren nog wel stijgen, ook bij Tesla.
Klopt, maar ik zie het enkel als gemoedsrust en comfort voor langere reizen met eventueel, voor wie wil, met aanhanger.Ik vraag me meer en meer af hoe relevant dit gaat worden. Met het uitbreiden van thuis laden en trage laadpalen waar je 's nachts in de wijk kan laden, zie ik niet direct een incentive om bv 900kW aan te bieden aan bv 3x de prijs van 300kW.
Ik bedoel maar, ik heb er weeral 7000km op zitten zonder een keer te DC laden. En dan rij ik met zo een auto met lelijk grote batterij.
En dan vind ik laden ook tijdverlies, maar anderzijds vaak te kort om te combineren met een lunch.
Maar goed... Om 900kW te bereiken op 800V heb 1124A nodig. Dan mag je nog beweren dat de batterij niet warm wordt, maar je zit dan wel in megacharger-regionen...
Wie heeft dat nu in godsnaam nodig?Een autostrade-rijbereik van 800 km...