Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.

Als je Tesla niet kent, denk je dat al die dingen quirky en vernieuwend zijn.

Heb je een Tesla, heb je alles al gezien. Behalve de elektronisch openende en sluitende frunk :).
Ik heb het filmpje niet gezien, maar een geïntegreerde zaklamp, draagbare speaker, luchtpomp en 'gear tunnel' zijn toch praktische dingen (voor dit type voertuigen) die ik nog nooit gezien heb bij een Tesla.

Nu goed, DeMuro vindt al snel iets een 'quirk'. Ik herinner me een filmpje waarin hij maar niet snapte dat er een kaartsleuf voorzien was in de buurt van de chauffeur. Tankkaarten en tol betalen met Visa zal wel iets zeer Europees zijn zeker? Toch al heel wat auto's gereden waarin ergens een kaartsleuf zat :rolleyes:
 
Nu goed, DeMuro vindt al snel iets een 'quirk'. Ik herinner me een filmpje waarin hij maar niet snapte dat er een kaartsleuf voorzien was in de buurt van de chauffeur. Tankkaarten en tol betalen met Visa zal wel iets zeer Europees zijn zeker? Toch al heel wat auto's gereden waarin ergens een kaartsleuf zat :rolleyes:
Een kaartsleuf? Zitten kaarten niet in je portefeuille? Nu, ik betaal mijn tol met een bip-and-go en (eventueel) laden gaat via mijn Tesla profiel …. dus niet zozeer Europees maar eerder old school 😅 (en ja, in de US gebruiken ze ook toll badges)

Ik denk dat een optie om (nep) coal te “rollen” sommige truckers eerder over de streep kan halen 😃
 
Ik heb het filmpje niet gezien, maar een geïntegreerde zaklamp, draagbare speaker, luchtpomp en 'gear tunnel' zijn toch praktische dingen (voor dit type voertuigen) die ik nog nooit gezien heb bij een Tesla.

Nu goed, DeMuro vindt al snel iets een 'quirk'. Ik herinner me een filmpje waarin hij maar niet snapte dat er een kaartsleuf voorzien was in de buurt van de chauffeur. Tankkaarten en tol betalen met Visa zal wel iets zeer Europees zijn zeker? Toch al heel wat auto's gereden waarin ergens een kaartsleuf zat :rolleyes:
Maar bij tesla maak je van je hele auto toch een speaker?
vind de boombox wel weer een grappige nieuwe feature.
 
Een kaartsleuf? Zitten kaarten niet in je portefeuille? Nu, ik betaal mijn tol met een bip-and-go en (eventueel) laden gaat via mijn Tesla profiel …. dus niet zozeer Europees maar eerder old school 😅 (en ja, in de US gebruiken ze ook toll badges)

Ik denk dat een optie om (nep) coal te “rollen” sommige truckers eerder over de streep kan halen 😃
Ik moet zeggen dat ik momenteel meer laadpasjes in het handschoenkastje heb liggen dan vroeger tankkaarten :eek:
 
Ik moet zeggen dat ik momenteel meer laadpasjes in het handschoenkastje heb liggen dan vroeger tankkaarten :eek:
Woow, al mijn laadpassen, die ik trouwens nooit gebruikte, zijn allemaal in de vorm van een app. Ionity, shelll recharge en maingau. Wij krijgen ook 1 tankkaart (van de LM) waar je naast benzine ook een heel scala aan charge mogelijkheden hebt. (Moet ze nog ontvangen) Voorlopig zit Tesla daar niet bij (🤦‍♂️)
 
Ik heb het filmpje niet gezien, maar een geïntegreerde zaklamp, draagbare speaker, luchtpomp en 'gear tunnel' zijn toch praktische dingen (voor dit type voertuigen) die ik nog nooit gezien heb bij een Tesla.
Er zitten zeker een paar dingetjes die handig zijn (hoewel hoe relevant is de luchtpomp als je er ook aftermarket eentje kan kopen, de draagbare speaker zou ik nooit gebruiken en de zaklamp waarschijnlijk ook niet omdat ik altijd mijn telefoon bij me heb).

Mijn punt ging eerder over de software quirks, met hun Gear Guard karakter dat weggelopen lijkt uit een Rick and Morty aflevering...



Of het middelste scherm en het scherm als dashboard, dat er verdacht veel uit ziet als bij Tesla. Inclusief de bediening van de airco, de luchtstromen, het aanpassen van de hoogte en diepte van het stuur, de spiegels of de autopilot.

Nu, met uitzondering van de zware batterij lijkt me het een zeer capabele machine, maar ik kan me niet ontdoen aan het gevoel dat je met een kopie van de trendsetter rijdt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Mijn laadpassen zitten in een houder in de frunk. En een parkeerpas voor Interparking, die je korting geeft bij elke Interparking parkeergarage en een voordelig tarief aan hun laadpalen. En aangezien het hebben van de pas niks kost...
En een half uur gratis parkeren in de luchthavenparkings in Zaventem. Ideaal om iemand af te halen. Aan de SuC van Machelen laden tot een kwartier na de landing en dan naar parking 1 rijden, eerste verdiep, waar je passagiers dan ook net aankomen. Je hoeft zelfs geen parkeerplaats te zoeken, je kan ze en passant oppikken.
 
Er zitten zeker een paar dingetjes die handig zijn (hoewel hoe relevant is de luchtpomp als je er ook aftermarket eentje kan kopen, de draagbare speaker zou ik nooit gebruiken en de zaklamp waarschijnlijk ook niet omdat ik altijd mijn telefoon bij me heb).

Mijn punt ging eerder over de software quirks, met hun Gear Guard karakter dat weggelopen lijkt uit een Rick and Morty aflevering...



Of het middelste scherm en het scherm als dashboard, dat er verdacht veel uit ziet als bij Tesla. Inclusief de bediening van de airco, de luchtstromen, het aanpassen van de hoogte en diepte van het stuur, de spiegels of de autopilot.

Nu, met uitzondering van de zware batterij lijkt me het een zeer capabele machine, maar ik kan me niet ontdoen aan het gevoel dat je met een kopie van de trendsetter rijdt.
Volgens mij prima als merken de goede zaken afkijken van Tesla. Er zijn genoeg merken die het wiel zelf proberen uit te vinden, maar daar matig in slagen.

Volgens mij wel degelijk wat zaken uniek.
Eerste pick-up,
De R1s zal de eerste full size SUV zijn,
4 motoren, zonder differentieel,
Bijzonder hoogstaande offroad capaciteiten,
Enorm aanhang vermogen,
Gear tunnel,
laag geplaatste front cam die beeld geeft vlak voor je
 
Volgens mij prima als merken de goede zaken afkijken van Tesla. Er zijn genoeg merken die het wiel zelf proberen uit te vinden, maar daar matig in slagen.

Volgens mij wel degelijk wat zaken uniek.
Eerste pick-up,
De R1s zal de eerste full size SUV zijn,
4 motoren, zonder differentieel,
Bijzonder hoogstaande offroad capaciteiten,
Enorm aanhang vermogen,
Gear tunnel,
laag geplaatste front cam die beeld geeft vlak voor je
Dat is de electrische jeep toch ook?
 
Sandy is a big believer in H2 (especially for trucks).
I forgive him for being wrong once in 200 video's. I know he is, like I was wrong in the "aandelen"-thread last week. (At least I realized and apologized, still remaining quiet out of shame..)
Didn't had the feeling he was that impressed. (let's see in the next video ;) )
What I found bizarre was the fact that they still only have "Alpha" trucks.
 
Stellantis begint een beetje te huilen. Al jaren is duidelijk dat de ICE wereld moet veranderen. Na jaren van ontkennen en uitstellen wordt de aarde nu wel heet onder hun voeten.
De transitie naar EV zal voor veel gevestigde merken moeilijk worden. Ik denk dat VW net op tijd is ingestapt, maar vele andere merken lopen steeds verder achter. Tesla laat in elk geval zien dat een EV bouwen efficiënter kan dan het bouwen van een ICE.