Je zult toch maar je Tesla ingeruild hebben voor een Taycan…
“Six out of ten Porsche Taycan” ever delivered have a problem with battery management that affects and damages battery cells, requires replacement of cells and batteries, and is causing vehicle fires, according to a source working at Porsche’s headquarters in Zuffenhausen, Germany. Porsche is...
www.teslarati.com
Als het verhaal over Porsche waar is, houden ze de negatieve reputatie hoog om problemen voor financieel gewin onder het vloerkleed te vegen.
Heb het zelf meegemaakt met mijn 911. Helaas heb ik pas nadat de ellende was geschied er het nodige over gelezen op het Porsche forum.
Het IMS lager in de motor, dat door een ontwerpfout kapot gaat, was in delen door de motor gegaan. 65000 km op de teller, alle beurten bij de dealer gehad (want dan houdt de auto zijn waarde, ahum …).
Antwoord Porsche dealer: sorry meneer, kunnen we niets aan doen. Oplossing: we zullen u een iets lager uurtarief rekenen, maar er moet een nieuwe motor in (met hetzelfde probleem, maar dat zeggen ze niet).
Wat kost dat dan? Ik weet het antwoord niet exact meer, maar het was meer dan € 50.000. Ook de importeur gaf nul nada thuis.
Met hulp van forum lid
@PaulusdB bij een firma terecht gekomen die de motor compleet en vakkundig heeft gereviseerd en het probleem heeft opgelost. Kostte nog steeds een vermogen, maar veel minder dan de opgave van Porsche.
Over dit probleem zijn in de USA met succes rechtszaken tegen Porsche gevoerd, maar tot op heden wordt het probleem door Porsche ontkend.
Dus ja, het verhaal over het batterij probleem is voor mij niet ongeloofwaardig. Het zit in de cultuur daar. Probeer dàt er maar eens uit te krijgen.
Kudos kudos kudos voor die klokkenluider die het probleem, ondanks de grote persoonlijke risico’s, vanwege de veiligheid van de bezitters aan de orde stelt!!