Een beetje gratuite commentaar. De fabrieken van BYD hebben kunnen doordraaien gedurende de lockdowns die Shanghai zogoed als gesloten hebben gehouden. De problemen in de Duitse fabrieken en het tegenwerken van zowat iedereen (media, overheden, autobouwers,…) werkt ook niet constructief.Tjsa, ik heb het al eerder geschreven, old auto wordt aan alle kanten door de Chinezen ingehaald. Naar nu blijkt gebeurt dat zelfs met Tesla.
Ik vermoed ook dat het BYD gamma uit iets meer “te betalen“ modellen bestaat in China.
Nu goed, dat neemt niet weg dat de Chinezen de EV markt zullen domineren in de (nabije) toekomst maar ik vrees dat dit eerder met onze Westerse mentaliteit te maken heeft dan met Tesla.
We graven zoals steeds weer ons eigen graf door het willen behouden van een status quo die onhoudbaar is en ondertussen lachen de Chinezen ons uit en hebben al half Afrika in hun zak. Mijnen/havens worden opgekocht voor het veiligstellen van hun grondstofaanvoer en invloedsfeer.(Incluis BYD, bezitten 11 mijnen in Afrika)