prettig
Active Member
Er staan heel veel dingen in musea die heel veel mensen spuug lelijk vinden.Hoho die staat in het museum of Modern Art
Geniaal ding. Zes zitplaatsen in nog geen vier meter.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Er staan heel veel dingen in musea die heel veel mensen spuug lelijk vinden.Hoho die staat in het museum of Modern Art
Geniaal ding. Zes zitplaatsen in nog geen vier meter.
Mijn verwachting dat de VW ID.7 inderdaad zal moeten concurreren met de model 3, maar wel tegen een prijs die (met vergelijkbare opties) al snel 20k hoger ligt.Lightyear helemaal van het toneel verdwenen, en dus zal dat niet mijn volgende EV worden. Zoals al aangegeven wordt het absoluut geen Tesla, deze VW ID.7 lijkt me wel interessant.
VW geeft aan dat hij moet gaan concurreren met de model 3, maar wagen is wel een flink pak groter. Verder ook een hatchback, en er zou ook een Shooting break komen.
Tja, dan is de keuze een id7 of een Model Y (en die zal goedkoper en beter uitgerust zijn), want beiden zullen zowat dezelfde binnenruimte hebben.Misschien een mooi moment om deze discussie te staken. Er zit verschil in inzicht en
Mijn verwachting dat de VW ID.7 inderdaad zal moeten concurreren met de model 3, maar wel tegen een prijs die (met vergelijkbare opties) al snel 20k hoger ligt.
Ach... Het zijn luxe keuzes zullen we maar zeggen.Tja, dan is de keuze een id7 of een Model Y (en die zal goedkoper en beter uitgerust zijn), want beiden zullen zowat dezelfde binnenruimte hebben.
Wie had dat nou kunnen denken...Bon, het is hln (maar uitgebracht door de standaard) omdat we het erover hadden enkele bladzijde lang.
Plug-inhybride wagen stoot meer uit dan aangegeven
Plug-inhybride wagens blijken geen zegen voor het klimaat. Een nieuwe studie opent het debat of overheidssubsidies terecht zijn. Dat schrijft De Standaard vandaag.www.hln.be
Staat in De Standaard op de voorpagina...Bon, het is hln (maar uitgebracht door de standaard) omdat we het erover hadden enkele bladzijde lang.
Plug-inhybride wagen stoot meer uit dan aangegeven
Plug-inhybride wagens blijken geen zegen voor het klimaat. Een nieuwe studie opent het debat of overheidssubsidies terecht zijn. Dat schrijft De Standaard vandaag.www.hln.be
PHEVs pollute more than claimed in cities and on commutes – tests
It’s time to treat plug-in hybrids based on their actual emissions after on-road tests find three BMW, Peugeot and Renault models emit more CO2 than advertised.www.transportenvironment.org
Zelfs als ze gebruikt worden zoals bedoeld dan stoten ze meer uit als de opgave.
Wie had dat nou kunnen denken...
Maar stoot niet elke auto meer uit dan de opgave?
Het ligt er volgens mij maar net aan hoe je het onderzoek doet en voor elke auto's.
We hebben zelf ook een hybride auto (Lynk en Co). Deze kan ca. 70 km elektrisch rijden. We hebben nu ca. 30.000 km met die auto afgelegd, met een gemiddeld verbruik van benzine van 1 op 100. Dus een Hybride met een voldoende grote accu biedt wel degelijk potentieel voor verduurzaming. Nee, niet zo goed als elektrisch, maar wel substantieel beter dan een benzine auto.
Het is aan de overheid om hiervoor de juiste maatregelen te treffen. Stimuleren van duurzame elektriciteit en jaarlijkse stijging van de accijnzen op de brandstoffen zou een verstandige stap zijn. In Nederland heeft men helaas exact andersom gekozen door benzine goedkoper te maken en elektriciteit duurder. Wat verwacht je dan hoe het merendeel van de mensen daarop zullen reageren.
Hier ga jij te kort door de bocht.Het gaat erom dat wanneer de WLTP in real life testen de uitstoot 5-7x zoveel is.
View attachment 904630
Het gaat dus niet om marginale verschillen.
Het lijkt meer op een dieselgate 2.0
Ik zeg niet dat je daar ongelijk in hebt maar je mist het punt wat ik maak.Hier ga jij te kort door de bocht.
De WLTP is een traject van x km waar je start met een volle batterij, en dan ga je brandstofverbruik en emissies meten.
De test in deze grafiek (en die grafiek werd gemaakt door een malafide persoon) is de emissies meten bij stadsverkeer en vertrek met een LEGE batterij, of aankomen met een gelijke lading als bij de start..
Dat is echt wel appelen met peren vergelijken, en wetenschappelijk kan je zoiets niet in dezelfde grafiek zetten. Het doet pijn aan mijn ogen (en ik ben heel sceptisch tov plug in hybrides).
Leuk gedachtenexperiment: Wat is het verbruik van jouw Tesla in een city test in Graz (dat ligt in Oostenrijk), in de winter inclusief het verbruik voor preconditioning, vergeleken met WLTP?Het gaat erom dat wanneer de WLTP in real life testen de uitstoot 5-7x zoveel is.
View attachment 904630
Het gaat dus niet om marginale verschillen.
Het lijkt meer op een dieselgate 2.0
Ja, of wat verbruikt een stilstaande Tesla in de winter?Leuk gedachtenexperiment: Wat is het verbruik van jouw Tesla in een city test in Graz (dat ligt in Oostenrijk), in de winter inclusief het verbruik voor preconditioning) vergeleken met WLTP?
Kilowattgate 1.0!
Die van mij 6 kilowatt tijdens preconditioningJa, of wat verbruikt een stilstaande Tesla in de winter?
Verbruik is in kWh, denk dat je niet 1 uur aan het opwarmen bent hoop ik. Anders snap ik waarom er zo weinig sneeuw in Oostenrijk ligt.Die van mij 6 kilowatt tijdens preconditioning