Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Vaak 300km per dag in een Fiat 500?
Beetje masochist wellicht? Om van het veiligheidsrisico niet te spreken.

In de oude 500c zijn we toch al een aantal keer op vakantie geweest. Je past je rijgedrag aan, maar dat gaat nogal. De nieuwe 500e is toch wel een ander type wagen, ligt beter en zwaarder op de weg, meer kracht ook, ruimer binnenin, dus ik denk voor dagelijks gebruik echt geen straf.
 
  • Like
Reactions: Phil V and job-lek
Het lijkt er op dat Volkswagen in serieus zwaar weer is.

ID3 productie wordt gepauzeerd.

Naast cash flow problemen die investeringen in nieuwe productie faciliteiten onmogelijk maken.
 
Who said six feet under? Would take a while but Germany’s pockets are maybe not deep enough to bail them out, plus European Rules fine countries that support their industries who are supposed to have a level playing field (stopping China exporting to Europe blocks subsidising own Industries.)
Ik heb ooit gezegd Tesla, dan Chinezen (al dan niet Europees gejointventured? dan heel lang niks en dan Volkswagen. Als we hen moeten afschrijven (want stilstand is achteruitgang) blijft er van de middenklasse maar 1 grote fabriek in Europa over. En die staat in Grünheide, dubbel zo groot als nu.
Diess had gelijk, maar dat wilden de Duitsers niet horen. Ze zijn ALLEMAAL meer dan 10 jaar geleden door Elon uitgenodigd om ook in EV’s te gaan. De uitstoot faken was hun keuze.. De uitstoot verlagen is te moeilijk dus nu moet de politiek (de burger dus) het geweeklaag aanhoren en de “green tidal wave” stoppen, onder aanvoering van de petrochemische industrie die inmiddels 3 MILJARD dollar PER DAG omzet, dus zij hebben de diepe zakken die de landen die ze huisvesten graag zouden overnemen. Het zal druk worden in de Lobby’s. Maar de wal zal het schip keren. Want mijn model 3 (nog steeds te koop maar via Leasebijtellingvriendelijk met 12 maand garantie) was maar iets duurder in TOC dan mijn Fiat Punto, de model Y is al goedkoper (TOC) dus een “model 2” Made in Berlin is de doodsteek als de Chinezen er niet meer in mogen. (En tegen die tijd zijn ook Y en 3 wederom goedkoper). Je kunt ze vast gaan shorten als “model 2” wordt aangekondigd.
 
Peugeot komt met de e-3008 met 98 kWh accu en (nog niet volgens WLTP) 700 km bereik. Snelladen tot 160 kW, smart charge, V2L.
Ik neem aan dat ze binnenkort ook met een e-5008 komen.

 
Peugeot komt met de e-3008 met 98 kWh accu en (nog niet volgens WLTP) 700 km bereik. Snelladen tot 160 kW, smart charge, V2L.
Ik neem aan dat ze binnenkort ook met een e-5008 komen.



Hehe uit dat ronkende marketingverhaal:

“De nieuwe E-3008 is direct herkenbaar aan zijn fastback-SUV-design. De dynamische, uitgebalanceerde en aerodynamische vorm (Cw 0,28) combineert elegantie met efficiëntie en ruimte.”

Een Cw van 0,28 en een bereik van 700km uit een 98kWh accu lijkt mij ietwat optimistisch maar ik laat me graag verrassen.
 
Hehe uit dat ronkende marketingverhaal:

“De nieuwe E-3008 is direct herkenbaar aan zijn fastback-SUV-design. De dynamische, uitgebalanceerde en aerodynamische vorm (Cw 0,28) combineert elegantie met efficiëntie en ruimte.”

Een Cw van 0,28 en een bereik van 700km uit een 98kWh accu lijkt mij ietwat optimistisch maar ik laat me graag verrassen.
Wat moet zoiets wel niet gaan kosten, Peugeot staat niet echt bekend als een permium merk. Als deze in de categorie boven de model y gaat vallen wie gaat dat dan kopen? En de kosten voor een 98kWh batterij zullen ook wel niet mals zijn.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Wat moet zoiets wel niet gaan kosten, Peugeot staat niet echt bekend als een permium merk. Als deze in de categorie boven de model y gaat vallen wie gaat dat dan kopen? En de kosten voor een 98kWh batterij zullen ook wel niet mals zijn.
Dit is wat ev-database er van denkt: Peugeot e-3008 98 kWh Long Range. 55 k euro, en niet de range die Peugeot in de marketing roept. Meer in lijn met de verwachtingen...
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ik vond dit ook altijd fascinerend, maar wat als iedereen op pad is. Main goal van een auto is transport toch?