Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
En ik die op basis van het hier verkondigde 'Fake News' begon te denken dat alle merken behalve Tesla verlies lijden op hun EVs???
Uit De Tijd van vandaag:
Op de elektrische modellen kan BMW hogere marges boeken. De autobouwer werkte in het voorbije kwartaal aan een operationele marge van 9,8 procent. Dat is beter dan analisten hadden verwacht. Alle EV-voertuigen van BMW zijn, ondanks zware investeringen, winstgevend. BMW verwacht nog meer margeverbetering naarmate de recent gelanceerde 7- en 5-serie op kruissnelheid komen.
Nog in het bericht: 622.000 verkochte wagens in de maanden juli tot en met september en het aandeel EVs in de verkoop van BMW = 15%, dus dik 90.000 EVs in het voorbije kwartaal.
 
  • Like
Reactions: horta and Phil V
En ik die op basis van het hier verkondigde 'Fake News' begon te denken dat alle merken behalve Tesla verlies lijden op hun EVs???
Uit De Tijd van vandaag:
Op de elektrische modellen kan BMW hogere marges boeken. De autobouwer werkte in het voorbije kwartaal aan een operationele marge van 9,8 procent. Dat is beter dan analisten hadden verwacht. Alle EV-voertuigen van BMW zijn, ondanks zware investeringen, winstgevend. BMW verwacht nog meer margeverbetering naarmate de recent gelanceerde 7- en 5-serie op kruissnelheid komen.
Nog in het bericht: 622.000 verkochte wagens in de maanden juli tot en met september en het aandeel EVs in de verkoop van BMW = 15%, dus dik 90.000 EVs in het voorbije kwartaal.
Is een goeie zaak. We hebben volume nodig voor de transitie. En vooral brede acceptatie. Veel mensen gaan nooit Tesla kopen.
De negatieve berichten over het stoppen van kleine goedkopere modellen bij veel merken is geen goed nieuws en verhoogt de afgunst tav Tesla.
Maar daar zal BMW ook niet veel bij helpen.
Het blijft een feit dat EV’s voor veel mensen niet betaalbaar zijn. En dat is geen goeie zaak. we kochten een Zoe voor mijn vrouw. Financieel is dit door de weinig kilometer geen goeie zaak.
En laat het financiële bij veel mensen nu net de belangrijkste factor zijn. Ook bij velen van ons inclusief mijzelf die enkel een Tesla kochten omwille van de incentives voor zakelijke aankoop. Mijn MS was, hoewel op zich betaalbaar voor mijn vennootschap, decadent geweest. Bij mijn MY speelt het al minder. Maar voor een particulier nog steeds (te) veel geld.
 
Ik moet wel lachen van deze advertentie van Toyota, al naar de eerste alinea:


Dat veel mensen nog twijfelen over elektrisch rijden, is geen geheim. Is zo’n elektrische auto wel de grote stap vooruit voor het milieu zoals wordt beweerd? En hoe zit het met het rijbereik? Bij Toyota maken ze niet alleen schone auto’s, ze doen dat ook op een duurzame manier. In kleine stapjes :D , een kunst die ze in Japan verstaan :D.

De kleine stapjes in Japan zijn voor Toyota een zekerheid. We zijn al een decennia met EV transitie bezig en nu pas geven ze waterstof auto op en gaan ze voor EV. Beter laat dan nooit.
 
Last edited:
Men maakt zich hier dikwijls vrolijk om Toyota.
Maar Toyota verkoopt sinds 2000 de Prius buiten Japan. De huidige Prius verbruikt 5l benzine per 100km. Ik denk niet dat het effect van al die (plug-in) hybride Toyota's (minderverbruik van ongeveer 2 à 3 l/100km) mag verwaarloosd worden.
Wij kijken naar EVs vanuit onze West-Europese werkelijkheid met nog steeds aanzienlijke incentives.
Ik was het laatste jaar in Tunesië en op Sicilië. Daar heeft men nog heeeel lang Toyota's nodig om zich te verplaatsen. Als dat zuinige hybrides zijn, is dat meegenomen. In Tunesië zag ik welgeteld 1 EV, een Audi Q4 en op Sicilië is het aandeel EVs op dit moment naar mijn schatting niet eens 1% van de rondrijdende voertuigen.
Ik vermoed dat heel Afrika, Zuid- en Midden-Amerika, grote delen van Azië en vermoedelijk zelfs de VS nog flink wat tijd nodig hebben vooraleer massaal over te schakelen op BEV.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and OttoR
Oké Renault mag ook failliet wat mij betreft


Horse powertrains Wiki quote: "In July 2023, Renault announced it had spun off its ICE and hybrid powertrain operations into a Horse-named subsidiary based in Madrid, Spain. ". Ik denk dat ze het heel goed snappen. Pleur die ICE sh** in een aparte joint venture, dan kan die kapot op het moment dat je over gaat naar electric only.