Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Twee mensen nu al die 1,6 miljoen meer vinden dan 1,9 miljoen. Even slim als die amerikanen die liever een quarter pounder van McDonalds verkiezen dan de Third of a Pound Burger van A&W.
Lekker denigrerend toontje.

@horta plaatst zelfs de link er bij waaruit blijkt dat het gaat om de cijfers over het laatste kwartaal. BYD produceerde meer electrische auto's in Q4 2023 (jij hebt het blijkbaar over het hele jaar). Het enige waar je kanttekeningen bij kan zetten is dat BYD ook hybride auto's rekent onder de electrische auto's en daar valt natuurlijk wel wat op af te dingen...
 
Lekker denigrerend toontje.

@horta plaatst zelfs de link er bij waaruit blijkt dat het gaat om de cijfers over het laatste kwartaal. BYD produceerde meer electrische auto's in Q4 2023 (jij hebt het blijkbaar over het hele jaar). Het enige waar je kanttekeningen bij kan zetten is dat BYD ook hybride auto's rekent onder de electrische auto's en daar valt natuurlijk wel wat op af te dingen...
Nu nog fivari en jullie Tesla bears kunnen kaarten.
 
Man man man... Ik kom gewoon met een normaal verhaal, maar jij hebt blijkbaar het voornemen voor 2024 om de grootste eikel van het NE/BE deel van het forum te worden. En dat is dan ook nog moderator op dit forum. Een ignore er bij en 👋🏼
@bugboy Je hebt totaal gelijk die reactie is redelijk ongepast en stupide van @wooter maar helaas niet ongewoon voor zover ik kan zien. Ik ken tenminste 1 tesla bezitter die zich vanwege dit soort reacties van het forum heeft laten wegjagen waarbij specifiek Wooter benoemd werd......

Q4 was blijkbaar voor BYD beter dan voor Tesla. Ik zal niet snel (zeg maar nooit :) ) een BYD kopen maar blijft een feit dat wereldwijd een hoop dat wel doen. Blijft ook een feit dat als het er maar half naar ruikt dat de pers Tesla een hak kan zetten, ze dat ook doen. In dit geval klopt het iig gedeeltelijk en klopt je samenvatting van wat er eerder gezegd is ook. inclusief een gebalanceerde kijk op de zagen

En om dan ongevraagd Fivari er ook maar bij te betrekken... Je zou er biijna een moderator bij gaan halen.... oh wacht.... (nu ben ik zeker volgende keer ook aan de beurt als Tesla bear :p )
 
Lekker groot verschil ook .... gaat om niks, dus weer drukte om niks.

Vergelijk de aantallen eens met dezelfde segment EV's (dus zonder de kleine EV's die Tesla niet heeft). Iets met appels en peren.

Marge..... ga die maar eens vergelijken.
Diversificatie productaanbod, Tesla maakt EV's en andere "dingen". Die andere "dingen" gaan straks het grote verschil maken (ik denk zelfs heel groot).
 
Ik kwam juist terug van Hong Kong en daar rijden grotendeels Tesla's rond (Vooral Model Y & dan 3 of S)

5 van de 20 auto's zijn Tesla's
7 van de 10 EV's zijn Tesla's

En dan rest zijn dan meestal Aziatische EV merken (BYD)

Ook paar BMW IX / Porsche Taycan gespot (mijn oom rijdt met de Taycan)

En maar 1 mercedes EV & 1 Polestar gezien tijdens 3 weken vakantie

EV prijs tov ICE zijn echt marginaal klein dankzij regering
Rond mijn huis zijn ook grotendeels Tesla's en BYD en Porsche maar ik zat vooral in Mong Kok & Wan Chai & Causeway Bay

Maar je merkt wel dat BYD serieus aan het komen is want ik zie serieus veel garage's die BYD vertegenwoordigen

*Edit* I like Tesla maar ik sta altijd openminded voor andere merken, ik vind BYD Seal & Han ook wel te doen, Maar ben vooral fan van BMW IX 🙈 😆
 
Last edited:
@bugboy Je hebt totaal gelijk die reactie is redelijk ongepast en stupide van @wooter maar helaas niet ongewoon voor zover ik kan zien. Ik ken tenminste 1 tesla bezitter die zich vanwege dit soort reacties van het forum heeft laten wegjagen waarbij specifiek Wooter benoemd werd......

Q4 was blijkbaar voor BYD beter dan voor Tesla. Ik zal niet snel (zeg maar nooit :) ) een BYD kopen maar blijft een feit dat wereldwijd een hoop dat wel doen. Blijft ook een feit dat als het er maar half naar ruikt dat de pers Tesla een hak kan zetten, ze dat ook doen. In dit geval klopt het iig gedeeltelijk en klopt je samenvatting van wat er eerder gezegd is ook. inclusief een gebalanceerde kijk op de zagen

En om dan ongevraagd Fivari er ook maar bij te betrekken... Je zou er biijna een moderator bij gaan halen.... oh wacht.... (nu ben ik zeker volgende keer ook aan de beurt als Tesla bear :p )
Ik heb indertijd al aangegeven dat de keus om Wooter moderator te maken een hele slechte was. Dat wordt keer op keer bewezen helaas. Ik vermoed dat een moderator ;) de opmerkingen wel weg zal halen, want commentaar op Wooter is ongewenst, net als commentaar op Tesla. Tesla is Wooter en Wooter is Tesla.
 
  • Like
Reactions: Sjon and Johan0308
Ik heb indertijd al aangegeven dat de keus om Wooter moderator te maken een hele slechte was. Dat wordt keer op keer bewezen helaas. Ik vermoed dat een moderator ;) de opmerkingen wel weg zal halen, want commentaar op Wooter is ongewenst, net als commentaar op Tesla. Tesla is Wooter en Wooter is Tesla.
Elon Musk is toch Tesla? Is Wooter dan Elon Musk?
 
Ik heb indertijd al aangegeven dat de keus om Wooter moderator te maken een hele slechte was. Dat wordt keer op keer bewezen helaas. Ik vermoed dat een moderator ;) de opmerkingen wel weg zal halen, want commentaar op Wooter is ongewenst, net als commentaar op Tesla. Tesla is Wooter en Wooter is Tesla.
Een ieder mag zijn mening hebben, wel netjes. Wooter is nu eenmaal een Tesla fan (ik ook).

Is net als een vereniging, allemaal zeuren over de voorzitter maar niemand die de funktie wil.
 
Eens, @wooter is iemand die zijn mening uitspreekt en dat kan soms wat ruw en ongezoet overkomen, maar het is zijn mening. Toegegeven daar heb ik ook wel eens moeite mee. Maar als we tegenwoordig zelfs regenboog piet accepteren, dan is de mening van iemand toch niet zo´n grote sprong meer. Je kan elkaar tenslotte ook negeren op bepaalde uitspraken waarvan je denkt: Dat spoort niet.
 
Ik heb indertijd al aangegeven dat de keus om Wooter moderator te maken een hele slechte was. Dat wordt keer op keer bewezen helaas. Ik vermoed dat een moderator ;) de opmerkingen wel weg zal halen, want commentaar op Wooter is ongewenst, net als commentaar op Tesla. Tesla is Wooter en Wooter is Tesla.
Ik moet zeggen dat ik dat nog niet heb zien gebeuren, over het algemeen pikt ie net zoveel als ie uitdeelt dat waardeer ik dan weer wel
 
Genoeg over mij, wat doen de andere merken? Heel wat gejuich over BYD, maar ik zeg enkel dat de cijfers er bijna zijn maar nog niet helemaal, en dat ze deels in een ander marktsegment en regio zitten.

Verder mag ik hopen dat op een Tesla forum er Tesla fans zijn, net zoals er op een BYD forum BYD fans zitten.
 
Onlangs in De Tijd gelezen dat de omzetcijfers van BYD en Tesla vlak bij elkaar liggen: 112 tegen 114 miljard. Dus het hogere segment van Tesla wordt gecompenseerd door de hogere aantallen bij BYD.
Vergelijk ook even de waardering op de beurs: BYD heeft een P/E van ongeveer 20, Tesla eentje van 80 en dat terwijl BYD sneller groeit.
Onverwachte quote uit het artikel:
Zelfs Tesla, dat dezer dagen als benchmark voor efficiëntie in de auto-industrie geldt, produceert tot 15 procent duurder dan BYD.
 
Last edited:
Na 1000km in de BYD Seal

Als dat verbruik daadwerkelijk 24kWh/100km is, dan is dat al voldoende om de auto te laten staan. De auto valt in Nederland ook net buiten de SEPP subsidie en ook over een auto-pilot achtig systeem wordt niets gezegd. Ik heb even de handleiding opgezocht en het lijkt er op dat de auto enkel adaptieve cruise-control heeft met lane centering (tot 120km.u). Interieur vind ik overigens niet mooi, maar een beetje kitsch. Helaas ook een sedan. Toch jammer dat er steeds minder hatchback/station modellen zijn. Juist als EV is dat erg fijn (laag, dus betere efficiency).