Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ook, om al die iPhoners die er helemaal en oprecht van overtuigd zijn dat ze een superieure mobiele telefoon hebben gekocht en dat de overige 3/4 van de planeet digibete sukkels zijn.
Het is toch gewoon een kwestie van voorkeur en beide systemen hebben hun sterke en minder sterke kanten.
Merendeel van de mensen rijdt een ICE, zit op Facebook en gebruikt Windows.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Ik ook, om al die iPhoners die er helemaal en oprecht van overtuigd zijn dat ze een superieure mobiele telefoon hebben gekocht en dat de overige 3/4 van de planeet digibete sukkels zijn.
Het is toch gewoon een kwestie van voorkeur en beide systemen hebben hun sterke en minder sterke kanten.
Hahaha, die eerste zin.
En dan die tweede zin er achteraan. De redelijke nuance.
Maar die eerste zin. Daar gaat het om; "al die iPhoners".
Hilarisch
 
Ja, let er maar eens op. Van diegene die op basis van een aantal criteria (budget, gewoonte, gebruiksgemak, beschikbare apps, open of gesloten volledig geïntegreerd systeem enz...) deze of gene keuze maken, zijn het hoofdzakelijk die voor iPhone kozen (niet allemaal uiteraard) die een sterke behoefte hebben om al diegenen die niet dezelfde keuze maakten, er bij elke gelegenheid op te wijzen dat ze verkeerd waren. Dat heb je omgekeerd veel minder.
Misschien is de naadloze software/hardware integratie niet de enige overeenkomst tussen Apple en Tesla. ;-)
 
Last edited:
Ja, let er maar eens op. Van diegene die op basis van een aantal criteria (budget, gewoonte, gebruiksgemak, beschikbare apps, open of gesloten volledig geïntegreerd systeem enz...) deze of gene keuze maken, zijn het hoofdzakelijk die voor iPhone kozen (niet allemaal uiteraard) die een sterke behoefte hebben om al diegenen die niet dezelfde keuze maakten, er bij elke gelegenheid op te wijzen dat ze verkeerd waren. Dat heb je omgekeerd veel minder.
Misschien is dat nog een overeenkomst tussen Apple en Tesla. ;-)
(aangezien we toch al volledig off topic zijn)

Spijker op zn kop hier. Probleem is dat de mensen die denken dat ze het licht gezien hebben het nogal nodig vinden om de rest te overtuigen om ook de red pill te nemen. Dat gaat van je gaat toch geen Porche kopen als je een Tesla kan kopen tot Windows is BAAD koop toch een Mac. tot Android Sucks en Samsung even more.

Dat zijn allemaal eigen interpretaties van wat je belangrijk vind. Wees blij met je IPhone zodat je niet bij het stomme gepeupel (ik dus :) )hoort. Wees blij met je superioriteitscomplex rondom je MacBook Pro (of wat nu dan ook de actuele versie is). Maar val mij er niet mee lastig. Ik heb iets anders gekozen, op andere gronden dan de Apple fanboys. (en al je wil weten wat de main driver is, de in mijn ogen totaal incompetente en bizar slechte alerting/notifications van IOS gecombineerd met het ontbreken van een back knop in de OS layer maakt het voor mij een totale no-go. Kom maar door met waarom ik ongelijk heb, weet ik gelijk wie ik in ignore kan zetten).

(rant off) Now on topic:

 
Overeenkomst tussen Apple en Tesla is de naadloze software/hardware integratie en het ecosysteem.
... En dat ze globaal gezien nog altijd trendsetter zijn.

Ja, bij een paar merken kan je nu een vouwbare telefoon kopen omdat het glas vervangen is door plastic, net zoals een paar merken auto's hebben waarmee de wielen in omgekeerde richting kunnen draaien zodat je een 360º ter plaatse kan doen.

Maar in beide gevallen weten we dat dat niet de redenen zijn waarom we een smartphone of een auto kopen.

Ik denk dat om de trendsetter-positie van Tesla over te nemen, je als constructeur eerst Tesla moet bijbenen qua software en hardware, én dingen aanbieden die niemand anders momenteel kan, zoals level 3-4-5 self driving zonder allerlei excuses zoals "enkel onder de 60 km/u". En nee, de software van BMW/Audi/Mercedes is absoluut niet op het niveau van Tesla. Je moet al naar de Chinezen of Rivian kijken, die schaamteloos de Tesla UI hebben gekopieerd.
 
(rant off) Now on topic:

Waarom de EV4 uitbrengen als je de afgelopen jaren al niet kan volgen met de leveringen van de EV6?
 
Ja, let er maar eens op. Van diegene die op basis van een aantal criteria (budget, gewoonte, gebruiksgemak, beschikbare apps, open of gesloten volledig geïntegreerd systeem enz...) deze of gene keuze maken, zijn het hoofdzakelijk die voor iPhone kozen (niet allemaal uiteraard) die een sterke behoefte hebben om al diegenen die niet dezelfde keuze maakten, er bij elke gelegenheid op te wijzen dat ze verkeerd waren. Dat heb je omgekeerd veel minder.
Misschien is de naadloze software/hardware integratie niet de enige overeenkomst tussen Apple en Tesla. ;-)

Je schrijft het hier alsof iedere Tesla rijder en iedere iPhone gebruiker dit doet? Dat valt nogal mee hoor. Ik ben het beide en het interesseert me echt helemaal niks wat andere mensen kiezen voor telefoon of merk auto. Lekker doen en je eigen keuzes maken. Ik verantwoord me niet voor mijn keuzes en niemand hoeft zich bij mij te verantwoorden voor zijn keuzes. Dat geldt alleen als je @wooter heet ;)
 
en al je wil weten wat de main driver is, de in mijn ogen totaal incompetente en bizar slechte alerting/notifications van IOS gecombineerd met het ontbreken van een back knop in de OS layer maakt het voor mij een totale no-go. Kom maar door met waarom ik ongelijk heb, weet ik gelijk wie ik in ignore kan zetten

Typische Android Fanboi 😂😉
 
Ik ook, om al die iPhoners die er helemaal en oprecht van overtuigd zijn dat ze een superieure mobiele telefoon hebben gekocht en dat de overige 3/4 van de planeet digibete sukkels zijn.
Het is toch gewoon een kwestie van voorkeur en beide systemen hebben hun sterke en minder sterke kanten.
Maar ondertussen heb je gemist dat het een Samsunger (…) was die meende de superieure telefoon te hebben.

Mag ik je een spiegeltje aanbieden?
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
De Porsjiieee/Tesla/Apple/Samsung fittie is natuurlijk veel leuker maar ondertussen pauzeert Toyota een aantal fabrieken als gevolg van hun dieselfraude:

Zijn ze daar vastberaden om te testen of ze too big to fail zijn?
 
  • Funny
Reactions: jpvdheijn
Maar ondertussen heb je gemist dat het een Samsunger (…) was die meende de superieure telefoon te hebben.
Als je mij bedoelt door mijn opmerking:
Samsung,
Qua camera, foldable display,…
…ik heb een iphone.
Reden:
  • ik kreeg ooit een iphone van mijn bedrijf
  • ik zit daardoor redelijk cast in het ecosysteem, al heeft dat ook met luiheid te maken
  • Je zet de knop aan en het werkt
  • Je download een app en ze werkt en is betrouwbaar
  • Ik ken Android omdat ik de Samsung van mijn vrouw beheer, voor alles wat ik wil moet ik eerst een hoop settings juist gaan zetten vooraleer het werkt
  • Een maand later moet ik weer de settings herdoen want ze zijn door 1 of andere update gereset
  • De veiligheid
 
Als je mij bedoelt door mijn opmerking:

…ik heb een iphone.
Reden:
  • ik kreeg ooit een iphone van mijn bedrijf
  • ik zit daardoor redelijk cast in het ecosysteem, al heeft dat ook met luiheid te maken
  • Je zet de knop aan en het werkt
  • Je download een app en ze werkt en is betrouwbaar
  • Ik ken Android omdat ik de Samsung van mijn vrouw beheer, voor alles wat ik wil moet ik eerst een hoop settings juist gaan zetten vooraleer het werkt
  • Een maand later moet ik weer de settings herdoen want ze zijn door 1 of andere update gereset
  • De veiligheid
Bij dezen mijn welgemeende excuses.
 
  • Like
Reactions: Phil V

Als mijn Y ooit vervangen moet worden ga ik toch ook eens naar deze Polestar 4 kijken.
Interieur en configuratie staat me wel aan. Alleen schiet de prijs snel naar 70k+ met een paar opties.
Ziet er uit als een mooie auto, maar ik vind het vermelden van die getallen op de zijkant bij die Polestars echt zo leip, why?