RobsEV
Active Member
VW blijft lekker bezig.
Kwam pas ook tegen dat de prijsverlagingen van Tesla zorgt voor het feit dat andere fabrikanten minder EV's maken/verkopen en daardoor meer uitstoot-credits moeten kopen bij bijv. Tesla.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat was vroeger gewoon een dingetje hoor. Had je iets als 2.4 achterop je Volvo staan of 300D achterop je Merc. Dan was je de man hoor. Geen lullige 1.6 of 200D.Ziet er uit als een mooie auto, maar ik vind het vermelden van die getallen op de zijkant bij die Polestars echt zo leip, why?
Enigszins kan ik je volgen, maar achter op een BMW 740 i stond niet ook nog eens het aantal kW vermogen wat de motor had. Los van het feit dat die 40i op den duur ook niet meer sloeg op de inhoudDat was vroeger gewoon een dingetje hoor. Had je iets als 2.4 achterop je Volvo staan of 300D achterop je Merc. Dan was je de man hoor. Geen lullige 1.6 of 200D.
Zijn er nog steeds mensen die het stuur overdreven vasthouden?Vandaag kreeg ik een Polestar 2 mee bij het schadeherstelbedrijf. Even wennen maar moet zeggen, reed als een tierelier. Ook autosteer ging erg soepel. Geen overdreven Amerikaans geluid maar nette bliepjes en niet nodig het stuur overdreven vast te houden. Google maps op het scherm, twee schermen, LTE maar volgens mij geen internetradio en de audio zelf vond ik matig. Nadeel beperkt bereik. En hoe hij het doet aan de snellader weet ik ook niet en evenmin de cataloguswaarde. Maar al met al aangenaam verrast.
Het zou ook de eerste keer zijn als je iets goeds over een andere EV weet te meldenDe Polestar 2 is elektrisch.
Daarmee heb ik alles goeds over de Polestar 2 gezegd.
Het zou ook de eerste keer zijn als je iets goeds over een andere EV weet te meldenDe Polestar 2 is elektrisch.
Daarmee heb ik alles goeds over de Polestar 2 gezegd.
Tegelijk zit Toyota volgens analisten bij de absolute pioniers in de ontwikkeling van de veelbelovende solidstatebatterij. Die gebruikt minder schaarse metalen, kan meer energie per kilo batterij opslaan en kan veel sneller opgeladen worden dan de lithium-ionaccu's. Eind vorig jaar claimde Toyota een doorbraak te hebben geboekt. Het zou over twee jaar kunnen beginnen met de productie op grote schaal van die nieuwe generatie batterijen.
En uiteindelijk gaan ze enkel in Afrika hun spullen kwijt raken.
Ik heb eigenlijk maar 1x aan een v3 gestaan met een goede uitgangsJij hebt een X die ook echt langdurig 250 kW haalt. De Y tikt het heel even aan en zakt heel snel terug.
Het zou mij zeker niet verbazen wanneer in Afrika en Zuid-Amerika een vergelijkbare ontwikkeling zichtbaar zal zijn als rondom telefonie en internet. Waar Westerse landen eerst kostbare bekabelde netten aanlegden (Koper en later glas) zag je in deze landen dat deze ontwikkeling werd overgeslagen en veel mensen, voor zo uberhaubt ooit gebruik hadden gemaakt van internet (via een PC) direct gebruik maakten van internet via hun mobiel.Mjah zelfs daar wordt het lastig, zeker in het volgende decennium.
China is bezig met zeer grote investeringen in Afrika en Zuid-Amerika op het gebied van elektrische infrastructuur op basis van renewables, qua breedtegraad is het uiteraard zeer geschikt voor zonne-energie.
Goedkope Chinese EV’s wordt daar de norm over een jaar of tien.
Lijkt mij logisch. De X heeft geen LFP batterij.Jij hebt een X die ook echt langdurig 250 kW haalt. De Y tikt het heel even aan en zakt heel snel terug.
daarnaast ook nog ±20kWh verschil in grote, dat speelt ook mee waarom je langer een hogere laadcurve kan aanhouden.Lijkt mij logisch. De X heeft geen LFP batterij.
De LFP batterij is goedkoper, gaat langer mee maar het laden duurt langer.