Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag kreeg ik een Polestar 2 mee bij het schadeherstelbedrijf. Even wennen maar moet zeggen, reed als een tierelier. Ook autosteer ging erg soepel. Geen overdreven Amerikaans geluid maar nette bliepjes en niet nodig het stuur overdreven vast te houden. Google maps op het scherm, twee schermen, LTE maar volgens mij geen internetradio en de audio zelf vond ik matig. Nadeel beperkt bereik. En hoe hij het doet aan de snellader weet ik ook niet en evenmin de cataloguswaarde. Maar al met al aangenaam verrast.
 
Vandaag kreeg ik een Polestar 2 mee bij het schadeherstelbedrijf. Even wennen maar moet zeggen, reed als een tierelier. Ook autosteer ging erg soepel. Geen overdreven Amerikaans geluid maar nette bliepjes en niet nodig het stuur overdreven vast te houden. Google maps op het scherm, twee schermen, LTE maar volgens mij geen internetradio en de audio zelf vond ik matig. Nadeel beperkt bereik. En hoe hij het doet aan de snellader weet ik ook niet en evenmin de cataloguswaarde. Maar al met al aangenaam verrast.
Zijn er nog steeds mensen die het stuur overdreven vasthouden?

Met duim en wijsvinger lichte draaibeweging aangeven is echt voldoende. Pfff
 
  • Like
Reactions: job-lek

Artikel uit De Tijd: Toyota blijft grootste autobouwer​

Nog niet 1 procent van zijn totale verkoop bestaat uit volledig elektrische auto's en toch is Toyota voor het vierde opeenvolgende jaar de grootste autobouwer ter wereld. Het verkocht wereldwijd ruim 11,17 miljoen nieuwe auto's, 7,7 procent meer dan het jaar voordien. Nooit eerder sleet een autoconcern in een jaar zoveel auto's.
Het concern verkocht vorig jaar hoop en al 104.000 volledig elektrische wagens.
Tesla heeft amper drie weken nodig om evenveel elektrische auto's te verkopen als de Toyota-groep in een heel jaar.
In tegenstelling tot de meeste Europese autobouwers heeft Toyota maar een mager elektrischemodellenoffensief voor de komende jaren op de kalender staan. Pas tegen 2026 belooft het zes elektrische modellen.
Tegelijk zit Toyota volgens analisten bij de absolute pioniers in de ontwikkeling van de veelbelovende solidstatebatterij. Die gebruikt minder schaarse metalen, kan meer energie per kilo batterij opslaan en kan veel sneller opgeladen worden dan de lithium-ionaccu's. Eind vorig jaar claimde Toyota een doorbraak te hebben geboekt. Het zou over twee jaar kunnen beginnen met de productie op grote schaal van die nieuwe generatie batterijen.
Ook dinsdag hield het Japanse concern vast aan zijn 'meerwegen'-aanpak, waarbij het eigenlijk alle opties openhoudt: van benzine- en dieselauto's, via alle varianten van hybrides tot volledig elektrische en meer exotische waterstofauto's.
Toyota wijst daarvoor op de wereldmarkt. Het verkoopt zijn auto's over bijna de hele planeet: in 170 van de 195 landen die de wereld telt. 'Voor grote delen van de wereldbevolking zijn en blijven elektrische auto's onbetaalbaar', luidt het in Tokio. Waardoor Toyota vooral hybrides ziet als alternatief voor volledig elektrische auto's. Het Japanse merk stelt ook dat tien hybride auto's met een batterij van 8 kilowattuur het klimaat veel beter helpen dan één volledig elektrische luxeauto met een batterij van 80 kilowattuur.
 
1706783598630.jpeg
 

Zoek de overeenkomsten met Toyota:

Nokia was bang geworden​


Er kwam nauwelijks een reactie uit Espoo. Daar dacht men aanvankelijk dat die iPhone enkel en alleen gekocht zou worden door van die mensen die dachten dat Steve Jobs en Onze Lieve Heer een en dezelfde persoon waren. Maar belangrijker nog: niet alleen heerste in Espoo zelfvoldaanheid, maar wat eens een onderneming was geweest die allerminst bang was om risico’s te nemen, was nu een risicomijdende onderneming geworden, waar de angst om besluiten te nemen steeds dominanter was geworden. Want, zo was de stemming, verkeerde besluiten konden miljarden kosten.

bron: Hoe het zo mis kon gaan bij Nokia | MT/Sprout
 
Tegelijk zit Toyota volgens analisten bij de absolute pioniers in de ontwikkeling van de veelbelovende solidstatebatterij. Die gebruikt minder schaarse metalen, kan meer energie per kilo batterij opslaan en kan veel sneller opgeladen worden dan de lithium-ionaccu's. Eind vorig jaar claimde Toyota een doorbraak te hebben geboekt. Het zou over twee jaar kunnen beginnen met de productie op grote schaal van die nieuwe generatie batterijen.


🙃
 
  • Like
Reactions: RobsEV
En uiteindelijk gaan ze enkel in Afrika hun spullen kwijt raken.

Mjah zelfs daar wordt het lastig, zeker in het volgende decennium.

China is bezig met zeer grote investeringen in Afrika en Zuid-Amerika op het gebied van elektrische infrastructuur op basis van renewables, qua breedtegraad is het uiteraard zeer geschikt voor zonne-energie.

Goedkope Chinese EV’s wordt daar de norm over een jaar of tien.
 
Jij hebt een X die ook echt langdurig 250 kW haalt. De Y tikt het heel even aan en zakt heel snel terug.
Ik heb eigenlijk maar 1x aan een v3 gestaan met een goede uitgangs
Mjah zelfs daar wordt het lastig, zeker in het volgende decennium.

China is bezig met zeer grote investeringen in Afrika en Zuid-Amerika op het gebied van elektrische infrastructuur op basis van renewables, qua breedtegraad is het uiteraard zeer geschikt voor zonne-energie.

Goedkope Chinese EV’s wordt daar de norm over een jaar of tien.
Het zou mij zeker niet verbazen wanneer in Afrika en Zuid-Amerika een vergelijkbare ontwikkeling zichtbaar zal zijn als rondom telefonie en internet. Waar Westerse landen eerst kostbare bekabelde netten aanlegden (Koper en later glas) zag je in deze landen dat deze ontwikkeling werd overgeslagen en veel mensen, voor zo uberhaubt ooit gebruik hadden gemaakt van internet (via een PC) direct gebruik maakten van internet via hun mobiel.

Voor energievoorziening verwacht ik eenzelfde trend, namelijk dat in deze landen de infrastructuur voor energie niet volledig wordt uitgebouwd, maar men juist naar een decentrale oplossingen gaat, omdat dat door technologische ontwikkelingen goedkoper is dan het realiseren en beheren van dekkende netten.