MaartenD
Member
Laadtarief is laadtarief * 16 / werkelijke laadstroomDaar gaat op gespeeld worden. Je verlaagd de laadsnelheid in je auto zodat hij pas de volgende ochtend klaar is.
Ga maar lekker op 8A laden, betaal je het dubbele.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Laadtarief is laadtarief * 16 / werkelijke laadstroomDaar gaat op gespeeld worden. Je verlaagd de laadsnelheid in je auto zodat hij pas de volgende ochtend klaar is.
Laadtarief is laadtarief * 16 / werkelijke laadstroom
Ga maar lekker op 8A laden, betaal je het dubbele.
Maar dat kan nog niet in de huidige fabrieken.Toepassing van Structural Pack maakt een open dak overbodig, evenals Unboxed uiteraard.
Inderdaad ik heb bijna alleen enkel extra jus nodig tijdens vakanties. En dan zit ik er trouwens niet mee in om een laadpauzes te voorzien.De prijs die je per maand moet betalen is wel een puntje vind ik.
Maar dat kan nog niet in de huidige fabrieken.
Ik had het over ‘unboxed’, de opsplitsing van de productielijn in 4 assemblylijnen. Dit zou in de nieuwe fabriek in Mexico voor het eerst geïmplementeerd worden. Maar die is on hold gezet.Zowel in Berlijn (BYD Blade Structural in RWD) en Austin (Y AWD SR, CT) wordt het toegepast.
Anyway, punt is dat Tesla als ze kosten willen besparen door het dak van blik te maken ze de oplossing voor hoge robotisering al in huis hebben door toepassing van een SP.
Ik zie heel veel gelijkenissen met wat Tesla doet (verticale integratie, batterijen, zonnepanelen, …) enkel vrees ik dat de CEO van BYD er veel beter aangedaan heeft door rustig op de achtergrond te blijven.Lijkt erop dat zelfs na een importheffing BYD nog concurrerend kan zijn in Europa:
Het lachen is westerse automerken vergaan nu Chinees automerk BYD niet te stoppen lijkt
Ik zie heel veel gelijkenissen met wat Tesla doet (verticale integratie, batterijen, zonnepanelen,
Zijn die alleen voor de auto productie of is dat totaal? BYDs assortiment is wat breder dan Tesla.Grote verschil is dat BYD draait op goedkope arbeidskrachten en matig geautomatiseerd is.
>600.000 werknemers tegen Tesla’s 140 excuus 130.000.
De Chinezen zetten China in alles op nummer één en hun burgers (al dan niet vrijwillig) handelen daar ook naar. Dat mogen zij uiteraard doen. De vraag is echter of wij daar actief aan moeten meewerken (bijv. door het kopen van hun producten), wetende dat dit op de - niet eens zo heel lange - termijn desastreus zal blijken te zijn voor de wijze waarop wij onze maatschappij wensen in te richten. Ik denk dus van niet. Sterker nog, het zou van een historische kortzichtigheid getuigen.Lijkt erop dat zelfs na een importheffing BYD nog concurrerend kan zijn in Europa:
Het lachen is westerse automerken vergaan nu Chinees automerk BYD niet te stoppen lijkt
Ik ben het op zich met je eens, maar ik vermoed dat de koper uiteindelijk gewoon voor het goedkoopst gaat. Zeker de Hollander. Kijk maar eens rond in de gemiddelde woning, of wat mensen aan hebben.De Chinezen zetten China in alles op nummer één en hun burgers (al dan niet vrijwillig) handelen daar ook naar. Dat mogen zij uiteraard doen. De vraag is echter of wij daar actief aan moeten meewerken (bijv. door het kopen van hun producten), wetende dat dit op de - niet eens zo heel lange - termijn desastreus zal blijken te zijn voor de wijze waarop wij onze maatschappij wensen in te richten. Ik denk dus van niet. Sterker nog, het zou van een historische kortzichtigheid getuigen.
Zoveel zie ik er anders niet rijden. Terwijl hier in het dorp waar ik woon de Tesladichtheid nog steeds zichtbaar toeneemt (0x BYD).Lijkt erop dat zelfs na een importheffing BYD nog concurrerend kan zijn in Europa:
Het lachen is westerse automerken vergaan nu Chinees automerk BYD niet te stoppen lijkt
Is dubbel. Overal wordt geklaagd over de daling van de koopkracht. Zonder Chinese producten (of met een invoertax er op), zou dit nog veel erger zijn.De vraag is echter of wij daar actief aan moeten meewerken (bijv. door het kopen van hun producten)
Ik had voor de volledigheid moeten schrijven eindproducten. Chinese halffabrikaten of componenten die we zelf in onze eigen eindproducten schroeven zijn prima, want een soort van evenwicht in de onderlinge afhankelijkheid met China is werkbaar, misschien zelfs wenselijk. Echter als we in toenemende mate hun eindproducten kopen bypass je onze volledige betreffende industrie. Met alle voorspelbare gevolgen van dien. Dat is dus niet zo slim, to put it mildly.Is dubbel. Overal wordt geklaagd over de daling van de koopkracht. Zonder Chinese producten (of met een invoertax er op), zou dit nog veel erger zijn.
Lange termijn is natuurlijk een ander verhaal. Hoe meer mensen hun job verliezen door de concurrentie met China, hoe meer de gemiddelde koopkracht ook daalt.
De concurrentie met china geeft ook nog eens druk op de prijs van westerse producten. Als die concurrentie verdwijnt gaan die ook nog eens duurder worden.
Alles inzetten dus op automatiseren. En als er daardoor minder jobs zijn, dan gaan we naar de 4 dagen week. Zolang de winst voor de bedrijven gelijk blijft, wat door automatisatie mogelijk is, wordt dit betaalbaar en concurrentieel met China.
De meeste mensen kijken toch echt naar de korte termijn en hun directe belang.Ik had voor de volledigheid moeten schrijven eindproducten. Chinese halffabrikaten of componenten die we zelf in onze eigen eindproducten schroeven zijn prima, want een soort van evenwicht in de onderlinge afhankelijkheid met China is werkbaar, misschien zelfs wenselijk. Echter als we in toenemende mate hun eindproducten kopen bypass je onze volledige betreffende industrie. Met alle voorspelbare gevolgen van dien. Dat is dus niet zo slim, to put it mildly.
Als dat een belangrijk argument is dan moet je Europees kopen.De Chinezen zetten China in alles op nummer één en hun burgers (al dan niet vrijwillig) handelen daar ook naar. Dat mogen zij uiteraard doen. De vraag is echter of wij daar actief aan moeten meewerken (bijv. door het kopen van hun producten), wetende dat dit op de - niet eens zo heel lange - termijn desastreus zal blijken te zijn voor de wijze waarop wij onze maatschappij wensen in te richten. Ik denk dus van niet. Sterker nog, het zou van een historische kortzichtigheid getuigen.
Mijn Tesla komt gewoon uit de EU hoor…Als dat een belangrijk argument is dan moet je Europees kopen.
Maar de meesten hier gingen voor een betere prijs/kwaliteitsverhouding en kochten geen Europese wagen.
En de winst naar de VS.Mijn Tesla komt gewoon uit de EU hoor…
En de winst naar de VS