Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Exact deze besteld en vandaag binnengekregen. Het blijkt dat ze te lang zijn, maar met een tangetje en wat spierkracht is hij op goed op maat te maken. Ik heb er twee centimeter af moeten halen.
View attachment 409869

Wat gebeurd er als dit veertje op een later moment breekt of losschiet?
Werkt de vergrendeling van de Frunk dan nog naar behoren?
Met een achterklep experimenteren is prima maar veertjes zelf buigen met risico dat er later iets afbreekt lijkt me bij een Frunk wat gevaarlijker.... :mad: (met AP wel iets veiliger, dan ziet de auto nog waar te rijden als klep open gaat tijdens het rijden ;))

Of heeft de betreffende veer alleen maar invloed op "tegendruk" en niet met sluiting zelf?
 
Wat gebeurd er als dit veertje op een later moment breekt of losschiet?
Werkt de vergrendeling van de Frunk dan nog naar behoren?
Met een achterklep experimenteren is prima maar veertjes zelf buigen met risico dat er later iets afbreekt lijkt me bij een Frunk wat gevaarlijker.... :mad: (met AP wel iets veiliger, dan ziet de auto nog waar te rijden als klep open gaat tijdens het rijden ;))

Of heeft de betreffende veer alleen maar invloed op "tegendruk" en niet met sluiting zelf?
Er zijn twee aparte sluitmechanismes net als bij een "gewone" auto. Als de eerste faalt is er nog een tweede mechamise. De klep komt dan wel een paar centimeter omhoog. Ieder moet dit voor zich maar op risico beoordelen. Hij sluit met de nieuwe veer ietsje makkelijker. Maar als je de frunk niet veel gaat gebruiken zou ik er niet aan gaan rommelen.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Tegendruk en het omhoog "duwen" van de frunk bij het openen, 1e en 2e vergrendeling (veiligheid) zit in een ander mechanisme. (1e en 2e mag je omdraaien naar eigen inzicht)
NB. Een zwakkere of gebroken veer zal de klep niet openen over de eerste 5cm na dat je op ontgrendelen drukt, vandaar dat de zwakkere veer alleen samen werkt met de sterkere gasdrukveren, zoals de Strong Arm 6304 PR.
 
Last edited:
Afgelopen zaterdag de Jeda draadloze QI oplader binnen gekregen uit de USA. Zoals verwacht moest ik nog de BTW betalen. Maar altijd "leuk" om ook nog eens €13 behandelingskosten te mogen betalen, en ook dat de verzendkosten gewoon werden meegerekend voor de BTW berekening, hoewel dat volgens de douane website niet zou moeten... :mad:

Maar de Jeda pad werkt prima, en de landscape mode is erg handig. De meeste apps op m'n Android werken ook goed in die stand. :)

Laatste grote update komt volgende maand; twee lagen Modesta glascoating, BC03 en BC04, voor de carrosserie, BC06 op de 19" velgen en een speciale glascoating over de hele lengte van de auto. :cool: Kosten inclusief polijsten en wegwerken van de Tesla "foutjes" zo'n €1500.
 
Wat gebeurd er als dit veertje op een later moment breekt of losschiet?
Werkt de vergrendeling van de Frunk dan nog naar behoren?
Met een achterklep experimenteren is prima maar veertjes zelf buigen met risico dat er later iets afbreekt lijkt me bij een Frunk wat gevaarlijker.... :mad: (met AP wel iets veiliger, dan ziet de auto nog waar te rijden als klep open gaat tijdens het rijden ;))

Of heeft de betreffende veer alleen maar invloed op "tegendruk" en niet met sluiting zelf?

Nee dus.De AP camera's zitten in de voorruit.Die zien dus ook niets meer.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Afgelopen weekend de deurrubbers geplakt, ging redelijk makkelijk alleen het Z rubber op de voor portier was pielen.
Heb het idee dat het iets stiller is (niet veel hoor)
Ik heb ook twee filmpjes gemaakt van het linker voorportier met rubbers en rechter voorportier zonder rubbers, ik kreeg ze niet ge-upload vanwege de grote.
Aan Z rubber heb je aan een meter of 3 genoeg, P rubber heb je een meter of 7 nodig.

Ik heb net de deurrubbers van Tesland ontvangen, maar ik zie dat dit geen Z of P rubbers zijn maar gewone 'D' rubbers.
Waaronder 4 smalle en 4 dikke rubbers. Zouden deze even goed zijn of koop ik best Z en P rubbers?
Er zat ook geen handleiding tussen van Tesland, dus dat wordt zoeken waar wat hoort. Of kan iemand me daar ook bij helpen? ;)
 
Ik heb net de deurrubbers van Tesland ontvangen, maar ik zie dat dit geen Z of P rubbers zijn maar gewone 'D' rubbers.
Waaronder 4 smalle en 4 dikke rubbers. Zouden deze even goed zijn of koop ik best Z en P rubbers?
Zag ook dat er kennelijk geen rubbers bij zitten voor de voorkant van de voorportieren? Bij het Amerikaanse filmpje dat ik gezien had werden daar ook rubbers geplaatst (zij het met enige moeite)
 
Ik heb Z- en P-rubbers maar die D-rubbers van Tesland zijn veel minder stug en beter van kwaliteit. Er zijn inderdaad geen rubbers aan de voorkant van de voorste portieren (maar daar Z-rubbers installeren die er goed uitzien na het sluiten van de portieren is niet van de poes).
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: DutchTM3
Vandaag na 6 weken wachten eindelijk GetJeda Qi lader ontvangen. Past goed in de M3 en werkt goed.
Probleem is hoe kom ik aan dubbele USB power.
Een van de twee aansluitingen wordt gebruik voor de sentry USB stick. 12v output zit in de achterste gedeelte van de middenconsole. Even snel gekeken maar helaas geen doorgang kunnen vinden. Heeft iemand een link naar een video hoe je een kabel in de achterste gedeelte kan krijgen?
 
Vandaag na 6 weken wachten eindelijk GetJeda Qi lader ontvangen. Past goed in de M3 en werkt goed.
Probleem is hoe kom ik aan dubbele USB power.
Een van de twee aansluitingen wordt gebruik voor de sentry USB stick. 12v output zit in de achterste gedeelte van de middenconsole. Even snel gekeken maar helaas geen doorgang kunnen vinden. Heeft iemand een link naar een video hoe je een kabel in de achterste gedeelte kan krijgen?

Hubje voorin?
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy