Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ja in principe zou het ook zonder krik moeten kunnen maar als je de band eraf kan halen werkt dat een stuk prettiger.
Tesla levert standaard geen krik met de auto dus ook die moet je dan wel zelf aanschaffen.

Ik ga volgende maand een rondje Denemarken, Zweden, Noorwegen doen.
Neem de luchtpomp uit mijn Leaf mee en een proppenset. Mocht ik lek rijden, dan ga ik het proberen te fixen zonder krik. Desnoods Tesla Road Assistance bellen of langs een garage als het niet lukt.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Ik ga volgende maand een rondje Denemarken, Zweden, Noorwegen doen.
Neem de luchtpomp uit mijn Leaf mee en een proppenset. Mocht ik lek rijden, dan ga ik het proberen te fixen zonder krik. Desnoods Tesla Road Assistance bellen of langs een garage als het niet lukt.

Ja als je met de auto op vakantie gaat moet je keuzes maken in wat je mee neemt en wat niet.
Ik snap je keuze. Echter met een echte platte band kan je geen kilometers rijden, zeker niet over de snelweg. Aan de andere kant, gelukkig zijn er wel nog heel veel "ouderwetse" auto's met een krik die je vast wel willen helpen als je staat. ;)
 
Had deze al wel eerder gekocht maar nu pas tijd om ze erop te plaatsen.

Wood Vinyl voor center console aangezien ik de houten strip in de Model 3 zelf ook wel mooi vind. :) Past best goed bij elkaar zo, zelfde kleur. Alleen de vinyl zelf is niet echt netjes gesneden en komt niet volledig tot de hoeken maar vind het er toch best mooi uit zien. In ieder geval geen vingervlekken meer.

Px13vzO.jpg


1eSZAfo.jpg


En nog een screenprotector geplaatst op het scherm. Bijna niet zichtbaar en de randen zijn netjes afgerond dus voel je ook bijna niet zitten. Scherm reageert exact hetzelfde als zonder screenprotector. Gewoon voor het geval er ooit iets tegenop komt en om krassen te voorkomen. Kost het me tenminste geen nieuw scherm. ;)

2YAWf1o.jpg


Over een paar dagen nog iets, moet ik eerst nog even binnen krijgen. :)
.

Waar heb je die center console wrap vandaan? Vind het er wel mooi uitzien. Ik kwam onderstaande tegen online, is dat em?

Model 3 Vinyl Wood Console Wrap Gen 2 ($69 w/ 20% OFF)
 
Carbon (look) achterspoiler besteld die verdomd veel lijkt op de originele spoiler die Tesla op de performance plaatst. Alleen was deze maar €67,50 inclusief verzenden. Ik ben heel benieuwd! Nu de auto nog
Verder nog wat kleiner spul: Saxony mattenset van justcarpets (iemand die al binnen en een fotootje uit z'n auto? Ben benieuwd!), wheelcaps/nutcovers tbv de 18" velgen, draadloze lader en die stickers bij je deur openen knopjes (hoewel ik daar nog over twijfel om op te plakken).
Verder twijfel ik nog over die versterkte verenset via tesland, ik ben alleen bang dat er aan de binnenkant van de frunk iets tegen dat "frunk openen" knopje aanschiet, ik ineens rijdend tegen een openstaande frunk aan het kijken ben. Wat is jullie ervaring daarmee?
 
Verder twijfel ik nog over die versterkte verenset via tesland, ik ben alleen bang dat er aan de binnenkant van de frunk iets tegen dat "frunk openen" knopje aanschiet, ik ineens rijdend tegen een openstaande frunk aan het kijken ben. Wat is jullie ervaring daarmee?

Het is niet te hopen dat veel mensen hier ervaring mee hebben ;)

Tijdens het rijden kun je de frunk niet openen via het scherm. Ik heb een vermoeden dat tijdens het rijden het knopje in de frunk ook wordt geblokkeerd. Ik ga het niet testen maar als iemand zin heeft lees ik de uitkomst graag :p

Of er nu wel of geen zwaardere veer gemonteerd wordt -> in beide gevallen is de kans groot dat de frunk opengaat tijdens het rijden (in het -niet waarschijnlijke- geval dat het knopje in de frunk tijdens het rijden de klep opent) :rolleyes:
 
Gyeon Q²M Cure

Voor de autopoetsers onder ons. Wat is dit topspul zeg! Na het wassen opbrengen voor extra glans, water en vuilafstoting.
vogelpoep VEEL makkelijker te verwijderen. Ik gebruik het als verzorging van mijn glas-coating laag, maar volgens mij kan je het ook prima gebruiken als je geen glasscoating hebt.
Effect is beetje hetzelfde als waxen/polijsten, lak word er superglad van, alleen met VEEL minder moeite/zweetdruppeltjes (bij deze temperaturen ;)

btw: *niet* in de zon aanbrengen!
 
Het is niet te hopen dat veel mensen hier ervaring mee hebben ;)

Tijdens het rijden kun je de frunk niet openen via het scherm. Ik heb een vermoeden dat tijdens het rijden het knopje in de frunk ook wordt geblokkeerd. Ik ga het niet testen maar als iemand zin heeft lees ik de uitkomst graag :p

Of er nu wel of geen zwaardere veer gemonteerd wordt -> in beide gevallen is de kans groot dat de frunk opengaat tijdens het rijden (in het -niet waarschijnlijke- geval dat het knopje in de frunk tijdens het rijden de klep opent) :rolleyes:

ik bewaar mijn oplaadkabel in de frunk, soms heb ik hem al opengedaan en stap ik uit en zie ik dat auto toch niet helemaal lekker staat in het parkeervak. Je kan nog wel RIJDEN met frunk open, al geeft ie wel zooi piepjes en waarschuwingen.

Bij hogere snelheden weet ik niet, en ik ga het ook niet proberen ;-) (btw ik heb geen verenset, gewoon 'default')
 
Vraag voor diegenen die aan de buitenkant 'decals' hebben geplakt op bijv de Tesla-emblemen of deuropeners: Blijven die zitten met wassen in de wasstraat/hogedrukspuit?

De wrap op de deuropeners fohn je er omheen en blijft prima zitten mits je goede kwaliteit wrap gebruikt. (3M, Avery, etc)

Verder twijfel ik nog over die versterkte verenset via tesland, ik ben alleen bang dat er aan de binnenkant van de frunk iets tegen dat "frunk openen" knopje aanschiet, ik ineens rijdend tegen een openstaande frunk aan het kijken ben. Wat is jullie ervaring daarmee?

 
Ik heb ook de sterkere gasveren en een lichter veertje (random uit de verenbak op m'n werk). Maar het veertje is denk ik iets te licht want gister ging de frunk niet open :/
Kon hem met m'n vingers gelukkig wel open trekken en daarna deed hij het weer normaal, maar denk ik toch nog maar even kijken of ik een iets sterker veertje kan vinden :)
 
Ik heb ook de sterkere gasveren en een lichter veertje (random uit de verenbak op m'n werk). Maar het veertje is denk ik iets te licht want gister ging de frunk niet open :/
Kon hem met m'n vingers gelukkig wel open trekken en daarna deed hij het weer normaal, maar denk ik toch nog maar even kijken of ik een iets sterker veertje kan vinden :)
Is dat het gehele setje van tesland, of los aangeschaft via aliexpress oid? Kan me voorstellen dat tesland een setje samen heeft gesteld wat probleemloos werkt?
 
Carbon (look) achterspoiler besteld die verdomd veel lijkt op de originele spoiler die Tesla op de performance plaatst. Alleen was deze maar €67,50 inclusief verzenden. Ik ben heel benieuwd! Nu de auto nog
Verder nog wat kleiner spul: Saxony mattenset van justcarpets (iemand die al binnen en een fotootje uit z'n auto? Ben benieuwd!), wheelcaps/nutcovers tbv de 18" velgen, draadloze lader en die stickers bij je deur openen knopjes (hoewel ik daar nog over twijfel om op te plakken).
Verder twijfel ik nog over die versterkte verenset via tesland, ik ben alleen bang dat er aan de binnenkant van de frunk iets tegen dat "frunk openen" knopje aanschiet, ik ineens rijdend tegen een openstaande frunk aan het kijken ben. Wat is jullie ervaring daarmee?
70350F88-E28C-459F-A13F-75B1AE52E786.jpeg
B7616BA1-8CDD-40B7-B4DE-4C2944843392.jpeg
 
Gyeon Q²M Cure

Voor de autopoetsers onder ons. Wat is dit topspul zeg! Na het wassen opbrengen voor extra glans, water en vuilafstoting.
vogelpoep VEEL makkelijker te verwijderen. Ik gebruik het als verzorging van mijn glas-coating laag, maar volgens mij kan je het ook prima gebruiken als je geen glasscoating hebt.
Effect is beetje hetzelfde als waxen/polijsten, lak word er superglad van, alleen met VEEL minder moeite/zweetdruppeltjes (bij deze temperaturen ;)

btw: *niet* in de zon aanbrengen!
Gebruik het ook al anderhalf jaar, nadat ik mn Model S zelf in de Gyon One gezet had. De Model 3 staat in Ceramic quard, maar ik gebruik Cure na elke wasbeurt als een soort snelle was. Geweldig spul.
 
Verder twijfel ik nog over die versterkte verenset via tesland, ik ben alleen bang dat er aan de binnenkant van de frunk iets tegen dat "frunk openen" knopje aanschiet, ik ineens rijdend tegen een openstaande frunk aan het kijken ben. Wat is jullie ervaring daarmee?

Er zit in een beveiliging erop he.
Die frunk kan zelfs met de lichtere springveer en struts niet open gaan moest er iets tegen dat knopje komen.
3:50