Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas waren chromen raamlijsten geen optie meer op de Model Y, dus heb ik deze besteld:
https://a.aliexpress.com/_mKOY4Ji . Monteren ging best snel en het resultaat is mooier en steviger dan ik verwacht had. Eigenlijk vrijwel OEM.

Ik heb de zwarte Induction velgen zilver laten poedercoaten, zodat ik het totaal er eindelijk weer zoals mijn blauwe ex-model 3 eruit kon laten zien (zoals die op de voorgrond, maar dan zonder de wheelcovers). Ik ben nog steeds fan van het contrast wat het chroom met donkerblauw geeft.

Aan de binnenkant heb ik het zonnescherm met magneetsluiting geïnstalleerd (https://a.aliexpress.com/_mKKUECy ) en daar ben ik ook heel tevreden over, die zwarte stoelen worden bij langdurig zo'n op je auto toch best heet.

Verder nog deze:
https://a.aliexpress.com/_mOteyj6, aangezien mijn telefoon niet draadloos op te laden is, en het met een los kabeltje best veel gedoe is vanuit de middenconsole als je rijdt....
Geen zwarte velgen meer! 🤩

En weer chrome! 🥰
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten
Ik lees net dat ik teveel betaald heb... Heb deze inmiddels al een half jaartje in gebruik:

Los van de prijs, toch de beste aankoop die ik direct heb gedaan. Nat van de regen is niet erg, hij is schoon. Klein handdoekje in de kofferbak om de handen af te drogen na opbergen. Ding gaat in het gat linksachter in de koffer.

Heb deze ook gekocht maar in 32A versie. Tijdens de vakantie veel gebruikt en goed bevonden. Geen last meer van een kabel die op de grond ligt.

 

Attachments

  • IMG_3223.jpeg
    IMG_3223.jpeg
    539.5 KB · Views: 55
Gemonteerd:
- Wieldoppen

Wieldoppen: Bevallen goed. Passen mooi en geven de auto een heel andere uitstraling. Er komen nog zwarte center-caps met Tesla logo, die zijn apart verstuurd door de verkoper.


View attachment 928329
Heeft iemand toevallig ervaring met het weer loshalen van de wieldoppen? Ik wilde ze er na de lunch even aftrekken voor ik de auto naar de KwikFit zou brengen, maar helaas niet gelukt. Ik heb een gebroken vinger, dus kan niet ontzetten veel kracht zetten maar ik kreeg echt 0 beweging in de doppen. Is er een truukje, of gewoon brute kracht?

Ben benieuwd of ik hem zo terug krijg met 4 gebroken doppen, of dat ze er bij de KwikFit handiger in zijn. 🫣😱
 
Heeft iemand toevallig ervaring met het weer loshalen van de wieldoppen? Ik wilde ze er na de lunch even aftrekken voor ik de auto naar de KwikFit zou brengen, maar helaas niet gelukt. Ik heb een gebroken vinger, dus kan niet ontzetten veel kracht zetten maar ik kreeg echt 0 beweging in de doppen. Is er een truukje, of gewoon brute kracht?

Ben benieuwd of ik hem zo terug krijg met 4 gebroken doppen, of dat ze er bij de KwikFit handiger in zijn. 🫣😱
brute kracht, werkt echt prima.
 
  • Like
Reactions: Flummox
Heeft iemand toevallig ervaring met het weer loshalen van de wieldoppen? Ik wilde ze er na de lunch even aftrekken voor ik de auto naar de KwikFit zou brengen, maar helaas niet gelukt. Ik heb een gebroken vinger, dus kan niet ontzetten veel kracht zetten maar ik kreeg echt 0 beweging in de doppen. Is er een truukje, of gewoon brute kracht?

Ben benieuwd of ik hem zo terug krijg met 4 gebroken doppen, of dat ze er bij de KwikFit handiger in zijn. 🫣😱
Korte krachtige snok.
 
  • Like
Reactions: Flummox
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier in de groep.
Ik heb me net een TWC gen 3 gekocht en geïnstalleerd. De plaatsing van de wall connector verliep vlot. De bevestiging van de front is wel iets minder. De 4 boutjes zijn ietwat aan de dunne en kleine kant vind ik. (ik heb zelfs niet de indruk dat ik ze kan vast zetten, ze draaien door).
De registratie van de app verliep iets minder vlot. Dat heeft wel enkele dagen geduurd alvorens dat gelukt is. Op alle mogelijke manieren de wall connector proberen toevoegen aan de app en telkens het scherm "bezig met verbinden" kwam als laatste (nadat ik al connectie had gemaakt), kreeg ik een foutmelding dat er geen verbinding kon gemaakt worden. Na vele malen opnieuw proberen is het me uiteindelijk toch gelukt om de TWC te registreren en toe te voegen aan mijn app.
... Nu nog wachten op de levering van de nieuwe wagen model Y RWD :)
 
  • Like
Reactions: Hbrink and peter85
Thanks @MikerG_MC & @Phil V Het is het KwikFit team gelukt zonder ze kapot te trekken. 🎉🤣 Winterbanden zitten erop, wel grappig om berichten te krijgen via de app dat de auto ontgrendeld is, de bandenspanning te laag is, vervolgens ziet dat de auto met 5km rijdt en er 1min later gebeld wordt dat hij klaarstaat. 😂
Vroeger zag je alkes wat in het SeC gebeurde ook. Nu gaat hij in service mode.
Zo heb ik er ooit remote het laden gestopt omdat het dreigde naar 100% te gaan en kreeg ik een boze telefoon omdat ik hun test om zeep geholpen had.
 
  • Funny
Reactions: Flummox and NielsA
Iedereen zal het wel vreselijk vinden wat ik doe, maar ik wil toch eens proberen of het werkt, dus heb ik net deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/1005006265260601.html

Ik rij altijd met mijn handen aan het stuur, maar zit kennelijk zo stil dat ik onophoudelijke nags krijg. Heb dus soms op lange afstanden of in de file een gewicht er op, dat werkt ook goed, maar zit wel wat in de weg, en je auto gaat er natuurlijk van naar links of rechts trekken zonder AP.
 
Ik rij altijd met mijn handen aan het stuur, maar zit kennelijk zo stil dat ik onophoudelijke nags krijg. Heb dus soms op lange afstanden of in de file een gewicht er op, dat werkt ook goed, maar zit wel wat in de weg, en je auto gaat er natuurlijk van naar links of rechts trekken zonder AP.
Met twee handen aan het stuur is de kans op nags groter dan met één hand aan het stuur.
 
  • Like
Reactions: mnno and Kiprich
Iedereen zal het wel vreselijk vinden wat ik doe, maar ik wil toch eens proberen of het werkt, dus heb ik net deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/1005006265260601.html

Ik rij altijd met mijn handen aan het stuur, maar zit kennelijk zo stil dat ik onophoudelijke nags krijg. Heb dus soms op lange afstanden of in de file een gewicht er op, dat werkt ook goed, maar zit wel wat in de weg, en je auto gaat er natuurlijk van naar links of rechts trekken zonder AP.
Het zou me niet verbazen als het prima werkt! Let wel op welk risico je loopt. Als je betrokken raakt bij een ongeval ben je echt serieus de sjaak. Helemaal als er spraken is van letsel, daar ga je finincieel volledig van aan de grond. (Jaja what are the odds... maar Tesla nog je verzekering gaan je bijstaan met dit soort gadgets geinstalleerd) Het werkt ongetwijfeld, maar deze vind ik persoonlijk te link.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Iedereen zal het wel vreselijk vinden wat ik doe, maar ik wil toch eens proberen of het werkt, dus heb ik net deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/1005006265260601.html
Buiten dat ik het sowieso zou afraden, zou ik niet zo snel AliExpress printjes vertrouwen die een stuurbeweging simuleren.

Ik verwacht niet dat iemand dit bij een ongeluk gaat merken,
Bij een standaard ongeluk waarschijnlijk niet, maar als er een groot ongeluk komt omdat iemand achterin een file is gereden en er flink letsel is weet je maar nooit hoe ver ze gaan kijken / zoeken.
 
Ik haal volgende week vrijdag m’n Model Y Performance op. Welke mods/ accessoires raden jullie aan om als hagelnieuwe Model y eigenaar te halen?
Ik ben niet zo voor ‘cosmetica en ‘faux bijoux’ maar ik kocht wel wat praktische zaken
  • de rubber matten voor frunk en trunk. Ervaring leert al een paar wagens, dat als je ze bij bij verkoop weg neemt, dat alles nog nieuw lijkt. Als ik een fiets inlaad, schuif ik die mat over de neergeklapte achterste zetels. Zo blijven die ook ongeschonden. En er mag nog eens iets morsen.
  • De bakken voor de ‘zijkelders’ in de koffer. Ook ideaal om vloeistoffen veilig te vervoeren en he krijgt er deksels bij waardoor de ganse koffervoer 1 effen vlak vormt.
  • De bakjes voor de middenconsole. Voorkomen dat dit rommelbakken worden.
  • Vier extra wielen met winterbanden. Zo moet ik geen afspraak bij de bandenboer inplannen, want dan kan ik het zelf. En zo heb ik indien nodig reservewielen staan.
Alles van de Tesla shop.

Verder los van dat het een Tesla is:
  • Een krik en momentsleutel om de seizoenswissel van de wielen te kunnen doen, die blijven wel thuis.
  • Een compressor en bandenreparatieset met wieken heb ik wel in de frunk zitten. Al 4 keer van pas gekomen, maar enkel voor wagens van anderen.