Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat is jullie gemiddelde verbruik sind november 2017?

This site may earn commission on affiliate links.
30 november hebben wij onze MS 75D opgehaald.
Een paar langere ritten maar de meeste km zijn gemaakt door 45 km heen( vaak groot deel file en langzaam rijdend verkeer) en eind van de dag 45 km terug naar huis.
Lifetime gemiddelde is 272KW/km

Dat vind ik erg hoog.

Is dit normaal en wat is het gemiddelde bij jullie?
 
30 november hebben wij onze MS 75D opgehaald.
Een paar langere ritten maar de meeste km zijn gemaakt door 45 km heen( vaak groot deel file en langzaam rijdend verkeer) en eind van de dag 45 km terug naar huis.
Lifetime gemiddelde is 272KW/km

Dat vind ik erg hoog.

Is dit normaal en wat is het gemiddelde bij jullie?

Is de batterij voorverwarmd voordat je gaat rijden? Zowel heen als terug? Merk je een verschil tussen heen en terug?
 
Daar is een heeeeel lang draadje over :)
Gemiddeld verbruik Tesla Model S

De maand December en een halve Januari is niet representatief voor het gemiddelde.

upload_2018-1-24_10-22-7.png
 

Attachments

  • upload_2018-1-24_10-20-21.png
    upload_2018-1-24_10-20-21.png
    21 KB · Views: 59
  • Informative
Reactions: Carl and Superendo
Sinds 10 november met de nieuwe 75 (geen D), gemiddelde over 20.200km is 213Wh/km.
En ik dacht nog wel begrepen te hebben dat de 75D zuiniger zou zijn.
Vaak rit boven 100km en ook regelmatig vertrokken met voorverwarmd interieur.

ATA van de P85, met 361.500km op de teller is 233Wh/km. Maar in het eerste jaar reed ik er wel harder mee dan later.
 
270 Wh/km is hoog, al is file rijden misschien de oorzaak.

Sinds eind oktober over 10.000 km was mijn verbruik 213 Wh/km, net als @Energie Gratiz. Dat is wat lager dan in afgelopen jaren in de winter, ik zorg er nu voor dat de batterij vlak voor vertrek is opgewarmd. Probeer eens een stuk 100 km/h in beide richtingen met warme batterij. Kom je hoger uit, dan is er wat aan de hand.

Mijn ATA met vijf winters en vier zomers is 200 Wh/km.
 
De reden zit hier:
Een paar langere ritten maar de meeste km zijn gemaakt door 45 km heen( vaak groot deel file en langzaam rijdend verkeer) en eind van de dag 45 km terug naar huis.

Het duurt bij temperaturen onder de 7 graden tot 30-40km voor het verbruik stabiliseert (door de opwarming van de batterij). Zie je goed op de 50km verbruikscurve (tenminste als de andere omstandigheden gelijk blijven).
Je moet je tripverbruik eens bekijken als je aan de SuC geladen hebt. Dan is de batterij opgewarmd. Significant verschil. Wel niet vol laden, want dan heb je geen regeneratie.
 
MS 85 (19inch) van november tot januari
Dagelijks rit 55-60km : avg 140-170 Wh/km (Trage slak & Slip-stream)
Weekend rit 80km (vooral file Antwerpen ring) : avg 200-210 Wh/km

Maar 1 collega op werk heeft ook zoiets van 260-280 Wh/km (Hij wint graag de grandprix verkeerslichten) :rolleyes:
 
Last edited:
mijn verbruik ligt ook erg hoog deze winter, rond de 260 @ 270 wh/km (ata bij mijn vorige auto was 215 en met de 90d vanaf vorig jaar maart 210) nu ben ik er inmiddels achter dat ik vorig jaar de verkeerde pirelli’s heb gekocht, die met velgrand bescherming. Wanneer ik 130+ rijd schiet het verbruik omhoog, nog niet eerder gezien afgelopen 4 jaar, echter wanneer ik netjes 100 @ 110 rij, in druk verkeer van autopilot af, dan zakt het weer terug naar normale waarden. Banden zijn helaas nog niet af dus nog maar even een seizoen door zo.
 
  • Informative
Reactions: Superendo
214 wu/km sinds 1 oktober. Na 60.000km in drie jaar nu overall 195wh/km, 19’’, 85D.

Deze winter veroorzaakt een hoger verbruik dan de vorige. Het is ook niet best weer sinds november.
Als ik met clima aan rij, 19,5 graden, geen airco, en 120 km/u, dan stijgt het zo naar de 235 wh/km. Ik rij altijd wel rustig.

Tip: wil je het verbruik echt zien dalen, rij dan eens met de clima helemaal uit (!), stoel/stuurverwarming aan en cruisen op 100km/u.
Je kan er behoorlijk mee spelen.
 
Ik vind het gebruik ook aan de hoge kant (aanschaf half oktober) maar tijdens een rit vandaag merkte ik dat door de relatief hoge buitentemperatuur het verbruik over de laatste 50km zelfs naar 165Wh/km zakte. Dus zoals hier gezegd is het wijs om het verbruik over een wat langere tijd te bekijken.
 
Dit is ook mijn eerste winter en ik ben ook geschrokken van het hogere verbruik. In de zomer gemiddelde 190, nu 240 Wh/km met winterbanden. Maar er is duidelijk een verschil te zien als de temperatuur boven 10° gaat (zoals gisteren en vandaag).
Ik moet ook wel zeggen dat de weg ook een invloed heeft. Vorig jaar moest ik naar een klant in Turnhout (E313/E34) en toen lag mijn verbruik beduidend lager dan nu, wanneer ik naar Zelzate rijd (E34 expresweg). De ondergrond heeft dus ook invloed...
En als er tegenwind is, ligt het verbruik nog hoger :)