Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat was je inruilprijs?

This site may earn commission on affiliate links.
- Vanaf eind 2018/begin 2019 (wanneer je geen nieuwe Tesla meer kunt kopen met 4%) worden 2-3 jaar oude exemplaren misschien ineens weer interessanter aangezien ze nog 2-3 jaar tegen 4% gereden kunnen worden.

In die zin verwacht ik misschien een piek in de restwaarde vanaf begin volgend jaar.

Wat verwachten jullie?

Precies mijn verwachting. De 2 jaar oude exemplaren worden populair omdat ze nog 3 jaar zeer lage bijtelling hebben ten opzichte van een nieuwe.

Dit is precies zo gegaan met de Volvo V60 plugin hybrids met 0% bijtelling. Die waren tweedehands extreem populair, ook als lease auto, en er werd de hoofdprijs voor betaald.

Wel verwacht ik dat het een paar maanden langer duurt dan jij aangeeft. Ik denk aan Q2 2019, omdat Tesla een enorme vloot inventory cars op kenteken zet in 2018. Die moeten eerst verkocht zijn.
 
  • Informative
Reactions: Nexus
Waarom zouden die nog wijzigen? Zelfs als de regering dat zou willen (staat niets over in het regeerakkoord) dan is daar voor 1-1-2019 helemaal geen tijd meer voor. De regels voor EV's zijn duidelijk en staan vast: 4% bijtelling over de eerste €50k en daarna 22%. De korting geldt voor 5 jaar na datum eerste toelating. Voor auto's die vanaf 1-1-2021 op kenteken worden gezet is er helemaal geen korting meer; iedereen betaalt gewoon 22%. 2020 wordt een mooi jaar voor de EV verkopen.
Ik heb het nu ook helemaal uitgekiend. Mijn S is van december 2015. In december 2020 wordt ie gewoon ingeruild voor een Model 3.
 
Eindelijk een momentje om weer een update te plaatsen.
De eerste met 150.000 + km in het lijstje. :)

Trade-in 181118.jpg
 
  • Informative
Reactions: ERvee and questa
Na de prijsverlaging van vorige week dacht ik: waarom nog wachten op een achterwiel aangedreven Model 3, laat ik nu Model 3 AWD bestellen. Die heeft nu ongeveer de prijs die ik verwachtte voor de SWD dus de bijtelling blijft hetzelfde. Maar ik moet wel mijn Model S van sept 2014 kwijt en inruilen bij Tesla is natuurlijk verreweg het eenvoudigste. Dus ik heb bij Tesla een inruilprijs gevraagd. Het duurde een dag of vier, maar vandaag kreeg ik het geweldige bod van € 12.500,-- incl. BTW. Lijkt me een nobrainer.
 
Na de prijsverlaging van vorige week dacht ik: waarom nog wachten op een achterwiel aangedreven Model 3, laat ik nu Model 3 AWD bestellen. Die heeft nu ongeveer de prijs die ik verwachtte voor de SWD dus de bijtelling blijft hetzelfde. Maar ik moet wel mijn Model S van sept 2014 kwijt en inruilen bij Tesla is natuurlijk verreweg het eenvoudigste. Dus ik heb bij Tesla een inruilprijs gevraagd. Het duurde een dag of vier, maar vandaag kreeg ik het geweldige bod van € 12.500,-- incl. BTW. Lijkt me een nobrainer.
Per wiel?
 
Na de prijsverlaging van vorige week dacht ik: waarom nog wachten op een achterwiel aangedreven Model 3, laat ik nu Model 3 AWD bestellen. Die heeft nu ongeveer de prijs die ik verwachtte voor de SWD dus de bijtelling blijft hetzelfde. Maar ik moet wel mijn Model S van sept 2014 kwijt en inruilen bij Tesla is natuurlijk verreweg het eenvoudigste. Dus ik heb bij Tesla een inruilprijs gevraagd. Het duurde een dag of vier, maar vandaag kreeg ik het geweldige bod van € 12.500,-- incl. BTW. Lijkt me een nobrainer.
Dat staat gelijk aan zeggen dat ze 'm niet willen inruilen. Laat Tesla dat dan zeggen.
Maar wel mooie prijs voor degenen die hun zakelijk gekochte auto naar privé willen halen. Dat gaat nu de kop niet meer kosten. Ik doe dat in februari volgend jaar. Dan drukt de nieuwe Y de waarde van een vijf jaar oude S nog verder.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Dat staat gelijk aan zeggen dat ze 'm niet willen inruilen. Laat Tesla dat dan zeggen.
Maar wel mooie prijs voor degenen die hun zakelijk gekochte auto naar privé willen halen. Dat gaat nu de kop niet meer kosten. Ik doe dat in februari volgend jaar. Dan drukt de nieuwe Y de waarde van een vijf jaar oude S nog verder.
Wim, dat is natuurlijk ook een punt. Ik kan hem in sept, als hij uit de 4% regeling loopt, naar Privé halen voor die € 12.500,-- en dan gewoon nog een jaartje doorrijden. Er is eigenlijk niets mis met die auto nu ik gewend ben aan de grootte.
 
Na de prijsverlaging van vorige week dacht ik: waarom nog wachten op een achterwiel aangedreven Model 3, laat ik nu Model 3 AWD bestellen. Die heeft nu ongeveer de prijs die ik verwachtte voor de SWD dus de bijtelling blijft hetzelfde. Maar ik moet wel mijn Model S van sept 2014 kwijt en inruilen bij Tesla is natuurlijk verreweg het eenvoudigste. Dus ik heb bij Tesla een inruilprijs gevraagd. Het duurde een dag of vier, maar vandaag kreeg ik het geweldige bod van € 12.500,-- incl. BTW. Lijkt me een nobrainer.

Ik ben benieuwd, wat zou je, gezien de prijsturbulentie van de afgelopen dagen, zelf een redelijk bod hebben gevonden?
 
Na de prijsverlaging van vorige week dacht ik: waarom nog wachten op een achterwiel aangedreven Model 3, laat ik nu Model 3 AWD bestellen. Die heeft nu ongeveer de prijs die ik verwachtte voor de SWD dus de bijtelling blijft hetzelfde. Maar ik moet wel mijn Model S van sept 2014 kwijt en inruilen bij Tesla is natuurlijk verreweg het eenvoudigste. Dus ik heb bij Tesla een inruilprijs gevraagd. Het duurde een dag of vier, maar vandaag kreeg ik het geweldige bod van € 12.500,-- incl. BTW. Lijkt me een nobrainer.
Dat is bizar weinig. Dat moet een tikfout zijn.
een jaar geleden kreeg ik van tesla het bod van 36k voor een S uit 2013 met 156.000 op de teller. Uiteindelijk voor veel meer verkocht.
 
Wat ik nog wel raar vind is dat Tesla op de website de direct beschikbaar auto's wel heeft aangepast in prijs maar de occasions niet. Zo staat er bij direct beschikbaar een model S P100DL uit 2019 voor 110k en bij occasions een P100DL uit 2017 nog voor 124k.
 
Dat gaat natuurlijk niet van het één op het andere moment. Zeker handelaren gaan niet op de zaak vooruit lopen en meteen marge weggeven. Pas als de vraag merkbaar afneemt en auto’s dus een poos staan wordt er aan de prijs gesleuteld. Aangepaste koerslijsten helpen in dat proces.

Dan is er nog de dempende werking van de gunstige bijtelling op auto’s gekentekend voor 31-12-2018, en het feit dat Europa breed de vraag naar gebruikt elektrisch toeneemt, en het aanbod in de meeste landen daar niet op aansluit.

Dat gezegd hebbende: is het toeval dat bijvoorbeeld de MS85D bij Alphabet Occassions in Zwolle gister 5 mille is gezakt? Ik denk het niet: die was voor de prijsdaling ookal te duur.