You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
WhatsApp groepjes gingen ook weer los, ik heb weer een aantal mensen terug moeten brengen met de realiteit. Gelijk begonnen mensen weer over waterstof door de gasleidingen, overschot aan energie, etc, etc.
Wanneer stopt die hele waterstofafleiding nou eens?
Steun voor de BEV tegen de FCEV van klimaatsceptici..... 'Klimaatalarmisme', 'klimaatpropaganda' etcetera.Waterstof, oplossing erger dan de kwaal.
Waterstof - middel kan erger zijn dan de (CO2-) kwaal - Climategate
Zijn ook voorstanders van kernenergie. Allemaal nogal dubbel want ze vinden CO2 helemaal geen probleem.Steun voor de BEV tegen de FCEV van klimaatsceptici..... 'Klimaatalarmisme', 'klimaatpropaganda' etcetera.
Weet niet of we hun argumenten nou moeten gaan gebruiken![]()
Daarom roep ik ook de overheid op om in te grijpen. Beter steam reforming dan alle duurzame energie naar de waterstof lobby. Anders rijden we straks sowieso allemaal weer op kolenstroom. Met als gevolg 5x zoveel CO2 uitstoot.Die hele waterstof discussie met de Gasunie, Tegenlicht, Groningen, Shell, Toyota en nog wat is volstrekt irrelevant. In heel Europa gaan Tata Steel, Thyssenkrupp, Nouryon, en Sabic alle waterstof claimen. Weet je hoe je Methanol maakt? En wat je er mee kunt doen? (Tip: Google).
Link 1, Powerplay:
Bloomberg - Are you a robot?
Link 2:
Maritiem consortium onderzoekt methanol als scheepsbrandstof
Succes Groningen! (Oprecht cynisch bedoeld)
IMHO pas wanneer " de accu's " er zijn, betaalbaar met de juiste specs, zowel mobiel alsook stationair.
Hetzelfde geval met van het aardgas afgaan, na wat info blijkt dit imho voor jan modaal ook gewoon veel te duur, tenzij men de totale stroomrekening belastingvrij maakt en de kosten voor verzwaring naar 3 maal 40A hetzelfde laat als die van 3 maal 25A, dan kom je met wat isolatie aardig hetzelfde uit als met aardgas, slechts ietsje hoger.
En inductief wordt gekookt.Waarom stel je die vraag? Een woning zonder gas - en met een warmtepomp - heeft bijna altijd voldoende aan 3x25A. Zelfs als er ook nog elektrisch wordt gereden.
Steun voor de BEV tegen de FCEV van klimaatsceptici..... 'Klimaatalarmisme', 'klimaatpropaganda' etcetera.
Weet niet of we hun argumenten nou moeten gaan gebruiken![]()
Weet jij hoeveel energie je nodig hebt om het te comprimeren om het vloeibaar op te slaan? Waarschijnlijk heb je dan weer een flink aantal procenten verlies. 700bar heb je niet zomaar bereikt.De route via waterstof kost je eerst 30% verlies in de electrolyser. Ga je daar weer elektriciteit van maken in een brandstofcel dan verlies je nog eens 50%. Er blijft van de oorspronkelijke 100% elektrische energie dus 35% over.
Zo lang je elektrische energie hebt kun je er altijd beter direct iets mee doen dan de route via waterstof kiezen.
Wil je energie echt lang bewaren dan kan waterstof wel dienst doen. Maar pas dan als er geen fossiele brandstof meer wordt verbruikt.
Weet jij hoeveel energie je nodig hebt om het te comprimeren om het vloeibaar op te slaan? Waarschijnlijk heb je dan weer een flink aantal procenten verlies. 700bar heb je niet zomaar bereikt.
Laat Schiphol ook zsm elektrische bussen toepassen, ik erger me ug ug blauw aan die walmen.OV is hard richting EV aan het gaan
Ik denk dat ze het niet zo de moeite waard vinden, vergeleken met alle meuk die de vliegtuigen er de lucht in spuitenLaat Schiphol ook zsm elektrische bussen toepassen, ik erger me ug ug blauw aan die walmen.
Het tot -253 gr. C afkoelen tot vloeibaar kost 25% van de energie.Weet jij hoeveel energie je nodig hebt om het te comprimeren om het vloeibaar op te slaan? Waarschijnlijk heb je dan weer een flink aantal procenten verlies. 700bar heb je niet zomaar bereikt.