You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
5: Financieel en energetisch niet aantrekkelijk. Dat zegt genoeg toch?
Dat wereldwijde cijfer had ik nog niet eerder gezien @BobbyKings
En hoe wrang dat we van de zure regen in de CO2 drup zijn gekomen...
Maar weet je toevallig ook het aandeel gebruikt voor ontzwavelen vs de andere toepassingen?
Ik dacht dat dat niet zo groot was.
Iemand nog iets toe te voegen?
Toen ik onderstand plaatje zag dacht ik in eerste instantie iets van "zo die pakken dat groots aan".
View attachment 560620
Bron via deze link; Downloads, Factsheet:
Waterstof in Rotterdam
De FUD heeft dus al gewerkt, en het uitstelgedrag beloont de fossiele industrie want ze kunnen weer een benzine of diesel slijten.Met als gevolg dat ik zeer veel mensen ontmoet die zodra mijn Tesla even ter sprake komt, zomaar de uitspraak doen dat ze eigenlijk alleen maar wachten op hun eerste waterstof auto. De elekrische auto's hebben ze al afgeschreven....
Er valt niks mee te verdienen om tégen waterstof te lobbyen.Maar ik wacht al 5 jaar op een aantal lui die hardop durven roepen dat waterstof een totaal onhaalbare utopie is, die kunstmatig in leven gehouden word.
Biomassa hebben ze er snel uit geschrapt?Ook zo geirriteerd door de reclame van Vattenfall waarin ze claimen de CO2 uitstoot te verminderen door elektriciteit en waterstof?
De FUD heeft dus al gewerkt, en het uitstelgedrag beloont de fossiele industrie want ze kunnen weer een benzine of diesel slijten.
Er valt niks mee te verdienen om tégen waterstof te lobbyen.
M.a.w. meestribbelen, bedoel je toch?Zit in diverse overleggen voor standaardisaties en dit is een veelgebruikte tactiek. Door een lange termijn alternatief te steunen die veel tijd kost, en niet per se de beste. Erg veel nonchalantie tijdens het beslisproces zoals "baadt het niet dan schaadt het niet" ook.
Vooral de speech na enkele jaren geprobeerd te hebben door "de vertragers"... dat ze erg veel geleerd hebben en het nu eens zijn met de mensen die het in het begin tegen deze richting waren (zonder dat expliciet te zeggen).
Ervaring: het kost erg veel moeite om dit te doorbreken, maar het scheelt heel veel tenenkrommen. Dus vooral blijven herhalen dat het nog zeker 10 a 15 jaar gaat duren en elektrische auto's blijvertjes zijn.
Europa gaat groots investeren in de productie van "groene waterstof" uit windmolens en zonnepanelen.
Dit is Timmermans zijn nieuwe project.
View attachment 562751
De EU hanteert de volgende agenda naar een Europees waterstof-ecosysteem.
Meer lezen:
- Nu tot 2024 | Ten minste 6 gigawatt aan elektrolysers voor hernieuwbare waterstof in de EU en de productie van maximaal 1 miljoen ton hernieuwbare waterstof.
- Van 2025 tot 2030 | Ten minste 40 gigawatt aan elektrolysers voor hernieuwbare waterstof en de productie van maximaal 10 miljoen ton hernieuwbare waterstof in de EU.
- Vanaf 2030 | Hernieuwbare waterstof wordt op grote schaal ingezet in alle sectoren die moeilijk koolstofarm te maken zijn
Solar Magazine - Waterstofstrategie EU: 80 tot 120 gigawatt extra wind- en zonne-energie nodig voor productie waterstof
Jammer dat al die gigawatts aan stroom niet voor elektrificatie gebruikt worden.
Daar zal een mooie lobby achter zitten.... de industrie zal er vast wat mee opschieten, ze kunnen vervolgens ook een groen verhaal verkopen die ze met dank aan de EU burger hebben gerealiseerd
En dat is precies het verhaal.
De 10 miljoen ton uit 40 GigaWatt in 2030 is net genoeg om de huidige waterstofconsumptie door de industrie te voorzien.
Gefinancierd door burgers die zichzelf hebben vastgeklampt aan de illusie van cv ketels op waterstof en auto's die ouderwets kunnen tanken.
Niets tegen groene industrie, integendeel. Maar speel het spel zuiver.