Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.
Als je naar de huidige rendementen kijkt van accu's (het verschil tussen wat je erin moet stoppen en eruit kunt halen) dan is de uitspraak veel zuiniger wel een enorme claim maar ook ongeloofwaardige claim.

Sneller laden is een claim die we bijna wekelijks horen om vervolgens niets meer daarvan te horen.

Als het waar is heel mooi maar te veel van deze claims blijken loze claims te zijn dus inmiddels eerst zien dan geloven...
‘Zuiniger’ in de zin van de roundtrip efficiency zit hem vooral in het verlies door de omvormer. Dat staat los van de batterij. Zuiniger in de zin van aantal cycles dat mogelijk is is een ander verhaal.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
‘Zuiniger’ in de zin van de roundtrip efficiency zit hem vooral in het verlies door de omvormer. Dat staat los van de batterij. Zuiniger in de zin van aantal cycles dat mogelijk is is een ander verhaal.
Dan gaat het niet meer over de accu maar de omvormer en moet men niet claimen een zuiniger accu te hebben gevonden.
Ze verkondigen dan immers gewoon BS.
 
Er zijn in januari weer 3 waterstofauto's van de nederlandse weg verdwenen.

1709202451815.png
 
Toyota geeft zijn Mirai’s gratis weg met $3K erbij kado


The devil is in the details, ik stond al op het punt om eentje te kopen n.a.v. jouw zin, maar je moet er dus ook echt mee rijden en voor 15k dollar aan waterstof kopen (gratis)
 
Ietwat off-topic, maar het valt me op hoeveel geologen er in de klimaat-FUD-hoek zitten. Geologen zouden toch de aardkorst wetenschappelijk moeten onderzoeken? Of zou het ze toch vooral te doen zijn om het vinden van de gratis rijkdommen die er in verstopt zitten? Verklaart dat ook die oliemaatschappijen op hun CV?
 
Dan gaan ze zeggen dat de prijs nog wel gaat dalen en het aantal stations gaat stijgen. Ik ga de discussie niet meer aan, de tijd zal het leren.
Ik lees alleen heel af en toe op FB. Me mengen in de discussie doe ik al lang niet onwille van deze redenen:

Don't discuss with idiots, they drag you down to their level and beat you by experience.

of

Don't wrestle with pigs, you both get dirty and the pig actually likes it.