Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.
Om eerlijk te zijn was het deze week in Texas ook niet makkelijk om je Tesla op te laden.
Er waren wel mensen die in hun tesla gingen zitten om het warm te krijgen.
Als je dat met je ice doet in je garage krijg je weer andere problemen.
De Twitter posts die ik heb gezien gaven aan dat de stroom onbetrouwbaar was, maar toch soms een paar uren werkte waarop men de auto wel kon laden. Ook superchargers waren beperkt bereikbaar. Net zoals de tankstations overigens, waarvan het merendeel ook niet kan tanken zonder elektriciteit.
 
Hoe afhankelijk wil je zijn, zelfs als het de fossiele variant betreft?

https://tiremeetsroad.com/2021/02/1...-vehicles-cites-current-deep-freeze-as-cause/

Jongens jongens,
Voor jullie verdwalen in het detail van de energiecrisis in Texas zelf: Mijn punt is dat dit artikel pijnlijk illustreert hoe afhankelijk waterstof je maakt van de fossiele industrie. Hier mensen in Californië die geen waterstof kunnen tanken omdat de gasindustrie er uit ligt in Texas.

Die afhankelijkheid is weliswaar een natte droom van bedrijven als de Gasunie, maar ongunstig voor consument en milieu. En nog duur ook.
 
Electrisch aangedreven toch zeker. Mooi dat er nog steeds serieus naar gekeken wordt, maar waterstof zal vooral nutyig blijken in vrachtwagens en grote machines, en uiteindelijk niet voor personenauto’s, is mijn mening.
Ook daar niet. Ook bij een vrachtwagen zal een batterij gunstiger blijken. Immers tco is key bij vrachtwagens. En dan is een fcev niet aantrekkelijk
 
Breed publiek
Hyperion wil een prijskaartje van meer dan 100.000 euro op de XP-1 kleven...

Haha, kan het niet geloven dat dit geval ook maar in de buurt van die 100k gaat komen. Maar een miljoen is natuurlijk ook meer dan 100k :D

Voor 100K ga ik hem gelijk halen........om naar te kijken, wijs design. Mooie van startups, komen met de meest waanzinnige dingen. Maar denk ook eerder dat het 1 miljoen wordt als die al komt. Jammer dat er weinig info is over de "NASA" hydrogen technologie (wel benieuwd wat daar nu anders aan is).
 
Breed publiek
Hyperion wil een prijskaartje van meer dan 100.000 euro op de XP-1 kleven...

Haha, kan het niet geloven dat dit geval ook maar in de buurt van die 100k gaat komen. Maar een miljoen is natuurlijk ook meer dan 100k :D
Als dat apparaat die prestaties kan leveren dat zal er minimaal een 100kWh batterij in moeten, een fuelcell kan namelijk dat vermogen niet leveren. Die range zal vervolgens met een lage snelheid gehaald moeten worden omdat anders die fuelcell niet genoeg tijd heeft om de batterij op te laden.
 
  • Like
Reactions: Maarten

Daar is hij weer: Adje waterstof (het begin van het bericht)::eek:
Zet vol in op waterstof, met een investering van 2,5 miljard. Dat vragen 38 energiebedrijven, netbeheerders, milieuorganisaties en wetenschappers donderdag aan het nieuwe kabinet. Het geld is nodig voor opslag en productie, en het schoner krijgen van de industrie. Maar waterstof is ook nodig om economisch de boot niet te missen, zegt professor Ad van Wijk van de TU Delft.
Van Wijk is een van de ondertekenaars van het 'waterstofpact', een kort en overzichtelijk plan waarmee het nieuwe kabinet de waterstofeconomie op stoom zou moeten brengen. In de coalitie zitten energiebedrijven en netbeheerders als Eneco, Essent, Vattenfall, Engie, TenneT, Stedin, Alliander en Gasunie, naast een groot aantal kleinere energiebedrijven.
Ook Greenpeace en Natuur & Milieu staan achter het plan, dat vooral de ontwikkeling van 'groene' waterstof moet garanderen. Waterstof wordt nu nog gemaakt van aardgas, maar zou in de toekomst moeten worden geproduceerd uit groene stroom, afkomstig van bijvoorbeeld zon of wind.
 
  • Like
Reactions: Maarten