Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welkom wooter en Ramonneke als moderators

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Wij lezen niet elke post. Wij zijn nameljk afhankelijk van de forum leden die via de REPORT optie ons bewust maken van zaken. Veel 1-1 discussies kunnen afgedaan worden via DM's en horen niet op posts thuis die door iedereen gelezen wordt.

Als je vind dat wij ons te weinig inzetten op bepaalde zaken dan zet JIJ je te weinig in om ons daar bewust van te maken. Het mes snijdt aan 2 kanten.
 
Ik denk dat het zou helpen mochten jullie de tekst die jullie verwijderen, vervangen door een reden waarom die verwijderd werd. Met een @‘postername’ er bij, zodat die verwittigd wordt. Dit heb ik al op meerdere fora gezien.
Ik heb niet de gewoonte om mijn posts na een tijdje nog eens te checken, maar onlangs stootte ik toevallig op een post van mij van een paar dagen eerder, waar een deel van verwijderd werd. Ik had gereageerd op een post die nadien verwijderd werd. Het is dus wellicht terecht dat mijn reactie ook verwijderd is. Maar dat je daar niet van op de hoogte gesteld wordt, voelt vreemd aan, zelfs al was mijn post neutraal en voel ik mij niet geviseerd. Maar voor gevoelige posts kan ik begrijpen dat dat heel agressief over komt bij de poster.
What have they done to my song ma?
 
  • Like
Reactions: Drikus
Aanvallen op moderators worden weggehaald uit posts. Die horen niet op het forum thuis, anders wordt het een anarchie. Wie een probleem heeft met het modereren kan een PM sturen.

Ik kan niet garanderen dat daar een bevredigend antwoord op komt, maar het krijgt wel aandacht en alle input wordt meegenomen voor de toekomst. We zijn mensen, dus niet perfect, en leren elke dag bij.

Verder: probeer de draadjes zo veel mogelijk on topic te houden. Daar is al vaak om gevraagd. Het houdt op een gegeven moment wel op, dus dan kan het voorkomen dat off topic posts worden verwijderd.
Nou kom er maar in dan op het
Software 2020.36.x
topic...
Halve item heeft inmiddels niks meer te maken met de software update...
 
Ik denk wel dat het gezond is als er ergens - respectvol - door leden over de moderatie gediscussieerd kan worden. Je moet denk ik als gemeenschap met elkaar een beeld vormen van wat wel en niet wenselijk is. Dat lijkt me niet iets eenmaligs, er zullen zich ‘casussen’ aan blijven dienen die helpen om de grenzen duidelijker te krijgen. Daarnaast zullen er nieuwe leden blijven komen die er wat blanco instappen.

(Delen van) posts helemaal verwijderen kan zo’n proces lastig maken. Wellicht zijn er alternatieven als verplaatsen naar een aparte thread of de auteur eerst vragen zelf te editten. Tenzij het natuurlijk echt ongepast gedrag is, maar kritiek hoeft dat in beginsel niet te zijn.

Verwijderen is een zwaar en eenzijdig middel, zou er voorzichtig mee omgaan.
 
Het probleem is dat als je niks doet, dat je het risico loopt dat er een paar bloed geroken hebben en het een dag een slachtpartij wordt in een topic. Als je dat laat staan, dan is dat nefast voor de feestvreugde bij de rest van de gebruikers; niemand leest dat graag.

Je kan dan als moderator zeggen "jongens (m/v/x), het is genoeg geweest" maar als je geen stok hebt waarmee je kan slaan, is dat absoluut geen garantie dat dat de vlam in de discussie doet doven.

Zo een persoonlijke posts in een aparte draad steken kan een alternatief zijn, maar dan wordt daar gewoon met potten en pannen verder gegooid, en kan je er gif op innemen dat als dezelfde 2 heethoofden mekaar in een ander topic tegen komen, de actie daar verder gaat.

Het probleem is dat we door dergelijke treurige dingen al een paar goeie bezoekers moeten missen, die vonden dat ze wel wat beters te doen hadden dan agressief terug te typen. En ik kan ze geen ongelijk geven.

Het doel is wel dat we zo een dingen vermijden, en iedereen fatsoenlijk zijn mening kan delen, en van mekaar kan leren.

duty_calls.png
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Waarom meld je dat in het felicitatietopic voor de nieuwe mods?
We kunnen ook deze discussie in een apart topic plaatsen, maar laat maar ff :)

@F500e wat betreft de Software-topics: tevoren had je per grote release 1 software-topic, waar men dan doorheen het jaar 200+ pagina's in voltypte over verschillende versies, en het moeilijk was om iets terug te vinden. Nu nog, maar nu kan je tenminste weten dat het topic begint met de release notes van elke versie. en als iemand in het Software 2020.36.x topic een inhoudelijke vraag stelt over autopilot, en @curry684 daar inhoudelijk op antwoord, dan is dat op zich niet zo off-topic.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Waarom meld je dat in het felicitatietopic voor de nieuwe mods?
Het was een antwoord op de post van right said fred erboven;
Verder: probeer de draadjes zo veel mogelijk on topic te houden. Daar is al vaak om gevraagd. Het houdt op een gegeven moment wel op, dus dan kan het voorkomen dat off topic posts worden verwijderd.
had ik inderdaad moeten Quoten ipv er alleen onder schrijven
 
Het was een antwoord op de post van right said fred erboven;
Verder: probeer de draadjes zo veel mogelijk on topic te houden. Daar is al vaak om gevraagd. Het houdt op een gegeven moment wel op, dus dan kan het voorkomen dat off topic posts worden verwijderd.
had ik inderdaad moeten Quoten ipv er alleen onder schrijven
Ik pest je maar om het punt te maken - je gaat offtopic met je klacht over offtopic. Er is namelijk niet zoveel mis met een beetje offtopic, het is namelijk maar een internetforum over een automerk. Het gaat hier niet om het management van een multinational of de coordinatie van de Tweede Kamer. Het is een internetforum. Repeat this for yourself. Er gebeurt hier he-le-maal niks belangrijks, laat staan iets dat het waard is om boos over te worden. Het is een internetforum over een automerk.

Ik ben 6 jaar crew geweest bij Tweakers op het forum. Heb al m'n fanmail nog uit die mooie tijd. Ik ben bedreigd met dood, geweld en laster, ik ben gestalkt, m'n vriendin is lastig gevallen en ik heb wel eens mensen weg moeten sturen aan de deur die dachten dat ik 24 pizza's had besteld. En dan valt dat nog mee, een collega-moderator heeft politiebewaking gehad toen er 's avonds mensen met een honkbalknuppel en bivakmuts voor z'n huis gingen hangen.

Dus, neem het allemaal niet zo serieus, het is een forum. Het is goed dat er moderators zijn om op z'n tijd een keer wat sturing te geven, maar merendeel van de tijd kan die community het prima zelf uitzoeken. En als ze ingrijpen, accepteer dat en ga niet over iedere scheet bij de juf zeuren. Gebruik die ignoreknop als iemand's kop of posts je niet aan staan, beter voor iedereen dan een flamewar. Als de moderatie en de andere posters je allemaal niet aan staan zijn er genoeg andere internetforums over dit automerk. En als je dan al boos bent, verplicht je zelf om eerst deze hele video uit te kijken voor je op Send ramt.


Terzijde: grappig genoeg wordt hier op TMC de forum etiquette van Tweakers nog aangehaald als leidend, die is nu nog steeds deels van mijn hand.
 
Status
Not open for further replies.