Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
De batterij, drivetrain en de auto zelf zijn al aan elkaar gekoppeld en getest in Fremont.
Er wordt in Tilburg niet een willekeurige batterij aan geplakt.

Neen. Dat is niet meer zo (schijnt). Voorheen werden auto's volledig in US gefabriceerd, getest, validatie afgerond, en daarna uit elkaar geschroeft. Dat gebeurt niet meer.

De auto's worden nu voor het eerst geboot in Tilburg. Ze hebben in US nooit een accupack of drivetrain gehad en zijn daar ook nooit getest. Ze worden naar Europa verscheept op een dummy drivetrain (dwz: wielen zonder aandrijving)
 
Aha dan vind ik het helemaal vreemd dat het niet op dezelfde boot zit of zelfs in dezelfde container, lijkt me sterk dat daar niet nog ruimte is voor de accu's

De zelfde container is een safety dingetje. Vervoer van lithium cellen is ivm. veiligheidsmaatregelen duurder. Daarom worden die batterijen zoveel mogelijk in 1 container bij elkaar gegooid en dus niet bij de auto in
 
Als ik me goed herinner was dat enkel bij luchtvracht maar waren de kosten bij zeevracht niet anders (maar dat kan de afgelopen jaren veranderd zijn), heb er niet zoveel meer mee te maken.

Misschien de kosten niet van puur vervoer wel, maar veelal zijn wel aanvullende labels en maatregelen vereist, dat maakt het totaal wel duurder. Wij hebben recent wat dozen powerbank's (Die dingen voor je telefoon) verscheept, en die dozen zaten echt volgeplakt met labels en werden door TNT Post als bijzonder pakket verwerkt en niet in het reguliere bezorgproces meegenomen.

Daarnaast moeten die dingen natuurlijk eerst nog per vrachtwagen en/of trein naar de haven vervoerd worden. Kan ook nog zijn dat de haven aanvullende regels heeft mbt. het stallen van accu's.
 
Last edited:
Bij mij nog steeds geen update in mijn account, terwijl er steeds meer auto's met een hogere VIN al in productie of zelfs gereed zijn. Een mail van DeliveryNL zegt hetzelfde, auto is nog in voorproductie maar ze verwachten dat hij op korte termijn de fabriek zal verlaten o_O
 
Ik zou er maar wel op rekenen..je auto wordt uiterlijk 30/6 geleverd. Iets met kwartaalcijfers...;)

Zoals ik al vaker heb aangegeven. Dat is mij ook vertelt bij "Eind Maart". Door de verkoper zelfs: "Gaat zeker lukken, ivm kwartaalcijfers!".
Voor de oplettende lezer: Het is vandaag 1 Mei en ik heb de auto nog niet!

Productie was pas 27 Maart.

Of het gratis Superchargen tot eind Januari bij referral. Dat werd verlengd voor onbepaalde tijd....

Trap er niet in! Allemaal leugens! De vlegels! Schorriemorrie! Addergebroed!

Het is net een soort zwangerschap. Je denkt bij 37 weken: "Nu komt de baby!" en dan blijft 't kreng zitten tot eind week 42.
 
  • Funny
Reactions: Exiteer and Advh