Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, Joostdz, dat gaat bij jou soepeler dan bij mij :(

Leasemaatschappij heeft de Tesla (S60) besteld in augustus.
06/09: E-mail: VIN toegewezen
23/09: E-mail: Uw Model S is in productie gegaan
18/10: E-mail (in reactie op mijn vraag): verwachte leverdatum 8/11
31/10: E-mail: verwachte leverdatum 9/11
09/11: E-mail: er is een klein oponthoud geweest in de Tilburg Factory: wij verwachten u te bellen tussen 14-18/11 voor het maken van een afspraak voor levering.

Intussen is de status in My Tesla al weken ongewijzigd: "Uw Tesla is af en onderweg van de fabriek".

Veel plezier vandaag Joostdz. Ik wacht (ongeduldig) af...:rolleyes:
 
Oh dat is vervelend om te horen! Het wachten wordt uiteindelijk beloond! Sinds vanmiddag loop ik rond met de Tesla grijns :D

Helaas wel wat puntjes ter opvolging in het lakwerk en een kleine beschadiging in het leder van de passagiersstoel... maar ik ga er vanuit dat dit allemaal netjes opgelost gaat worden. Het rijden maakt veel goed! :cool:

Ben ook zeer blij met de combinatie deep blue metallic en grijs leer, matcht erg mooi.
 

Attachments

  • IMG_9213.JPG
    IMG_9213.JPG
    131.8 KB · Views: 70
  • IMG_9205.JPG
    IMG_9205.JPG
    392.2 KB · Views: 57
  • IMG_9215.JPG
    IMG_9215.JPG
    128.4 KB · Views: 52
  • IMG_9216.JPG
    IMG_9216.JPG
    386.5 KB · Views: 60
Ik lees in dit Topic veel kortere levertijden dan in mijn geval:
-24 juni: Bestelling geplaatst
-28 juni: Voorkeur voor levering in begin november doorgegeven
-19 juli: Mail van Tesla: "We verwachten uw Model S tussen oktober - begin november aan u te kunnen leveren."
-23 augustus: Mail van Tesla: "Uw Model S heeft een VIN gekregen."
-22 september: Mail van Tesla: "Uw Model S is in productie gegaan. Verwachte leverperiode: "eind oktober - november"
-18 oktober: Mail van Tesla,van de Delivery Experience Specialist: "De boot met uw Model S is vertrokken. Levering gaat plaatsvinden in week van 7 november. Wanneer schikt het u?"
-20 oktober: Mail van Delivery Experience Specialist: "Ik heb je voorkeur voor 11 november genoteerd. Afspraak inplannen kan echter pas als auto wordt vrijgegeven.
-24 oktober: Mail van Tesla: "Uw factuur staat klaar."
Daarna niets meer vernomen, totdat ik maar eens ging navragen. Vandaag, 15 november, een reactie gekregen dat de verwachte afleverdatum in de week van 21 november is.

Jammer dat je niet proactiever op de hoogte wordt gehouden van vertragingen. Dat geeft het gevoel dat je niet vergeten bent, rust, en de mogelijkheid om je agenda te plannen.

Heeft iemand enig idee hoe het bepalen van de assemblage-/aflevervolgorde in zijn werk gaat?
 
Ik ben het met je eens, Roel,

Het op de hoogte houden van eventuele vertragingen zou ik ook erg op prijs stellen. Zeker als ze al een vrij specifieke indicatie hebben gegeven waar vervolgens van wordt afgeweken zou een pro-actieve houding wel op zijn plaats zijn.

Anderzijds zullen ze daar wellicht ook wel weer een dagtaak aan krijgen, hoeveel auto's worden er dagelijks afgeleverd? Een stuk of 10?

Ik heb nog niks gehoord :confused:
 
  • Like
Reactions: Roel Paes
Volgens mij is de fabricage in Fremont als volgt:
1e maand van het kwartaal fabricage voor Europa,
2e maand fabricage voor Azie,
3e maand fabricage voor U.S.

Dit om de leveraantallen per kwartaal te kunnen halen ivm de verscheping van auto's naar Europa en Azie.
 
Ik ben het met je eens, Roel,

Het op de hoogte houden van eventuele vertragingen zou ik ook erg op prijs stellen. Zeker als ze al een vrij specifieke indicatie hebben gegeven waar vervolgens van wordt afgeweken zou een pro-actieve houding wel op zijn plaats zijn. ...
Ik heb eergisteren de Delivery Experience Specialist precies hierop telefonisch aangesproken, en hij was het met mij eens. Normaliter zou 'het systeem' een melding genereerd moeten hebben bij vertraging, en hij wist niet waarom dat nu niet gebeurde. We hebben afgesproken dat ik vrijdags gebeld wordt, ook al is er géén nieuws te melden (dan heb je tenminste een teken van leven en weet je dat er iemand mee bezig is). Ik wacht nog op het belletje van vandaag.
 
Ik heb eergisteren de Delivery Experience Specialist precies hierop telefonisch aangesproken, en hij was het met mij eens. Normaliter zou 'het systeem' een melding genereerd moeten hebben bij vertraging, en hij wist niet waarom dat nu niet gebeurde. We hebben afgesproken dat ik vrijdags gebeld wordt, ook al is er géén nieuws te melden (dan heb je tenminste een teken van leven en weet je dat er iemand mee bezig is). Ik wacht nog op het belletje van vandaag.

Huh? Die mens heeft wel meer te doen dan te bellen om te zeggen dat er geen nieuws is. :confused:

Doet me denken aan een item een tijd geleden in het VRT nieuws:

"We gaan meteen naar onze reporter ter plaatse, Stijn…"
"Ja Sigrid, zoals u ziet zien we niks, zodra er meer nieuws is komen we bij u terug"

!!!???

We hebben ook zo'n klanten.
-"Hou ons zeker op de hoogte als de onderdelen binnen zijn"
"Ja, we contacteren u op het ogenblik dat de stukken binnen zijn"
-"Neen, we willen dat u dagelijks belt"
"Wil je dan dat we u opbellen om te zeggen dat ze nog niet geleverd zijn???"
-"Ja"
"Ik dacht het niet !!!"
 
Huh? Die mens heeft wel meer te doen dan te bellen om te zeggen dat er geen nieuws is. :confused:
Als je meer dan €100.000 euro overmaakt, en je afgesproken levertijd is verstreken, en je hebt geen idee waar je aan toe bent en hoe lang je nog alternatief vervoer moet regelen, dan is het wel zo fijn dat je met enige regelmaat op de hoogte wordt gehouden. Ook al is dat om te zeggen dat het nog enige tijd gaat duren.
En kennelijk is men het bij Tesla met mij eens, want ik werd vandaag keurig gebeld.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Als je meer dan €100.000 euro overmaakt, en je afgesproken levertijd is verstreken, en je hebt geen idee waar je aan toe bent en hoe lang je nog alternatief vervoer moet regelen, dan is het wel zo fijn dat je met enige regelmaat op de hoogte wordt gehouden. Ook al is dat om te zeggen dat het nog enige tijd gaat duren.
En kennelijk is men het bij Tesla met mij eens, want ik werd vandaag keurig gebeld.

Goed om te horen, voor beide invalshoeken is iets te zeggen. Ik denk altijd maar, wat kost een telefoontje? Twee minuten en weer een klant die vertrouwen houdt in de werkwijze en zich persoonlijk betrokken voelt bij het proces. Mooi dat Tesla dezelfde gedachte heeft (of in ieder geval dezelfde uitkomst toepast).
 
  • Like
Reactions: Roel Paes
Tja, misschien een schrale troost, zo gaat t al 3 jaar en het zal zeker nog wel jaren voortduren. Van de communicatie voor levering moet Tesla t ZEKER niet hebben:confused:. Het is maar goed dat ze zo lekker rijden, dat maakt veel goed.
In mijn geval is de (online) communicatie met de mij toegewezen DES na de bestelling, in aanloop naar, en zelf na de aflevering voortreffelijk verlopen. Daar kan dat merk wat al 100 jaar auto's bouwt nog een puntje aan zuigen. Ik heb dus niets te klagen gehad, maar goed kan altijd beter.
 
  • Like
Reactions: Roel Paes and HWS
Dat is netjes, Roel. Ik ben (nog) niet gebeld, dus het blijft afwachten... Ik wil de DES ook weer niet te vaak lastig vallen, want voor je het weet lig je onderop de stapel ;) Maar mijn geduld wordt wel een beetje op de proef gesteld...

Ja, maar zodra je achter het stuur plaatsneemt van 'jouw' Tesla begint het genieten echt. Het afzien voordien is meteen vergeten. :D
 
  • Like
Reactions: Roel Paes
Status in My Tesla gewijzigd:

"Your estimated delivery window is November 24, 2016 - December 1, 2016".

"Uw Model S wordt nog een laatste keer geïnspecteerd, helemaal schoongemaakt en opgeladen ter voorbereiding op de levering. U kunt handleidingsvideo's bekijken ter voorbereiding op de levering van uw voertuig. Neem contact op met uw leveringsspecialist als u vragen heeft."

Dat kan niet lang meer duren...:):D:cool::D:):D:cool::D:)